maanantai 28. tammikuuta 2013

Haasteita

Sain haasteen Sandralta ja Katrilta, jossa ideana on kertoa 11 asiaa itsestään, ja vastata haastajan kysymyksiin. Sitten laitetaan hyvä kiertämään, mutta koska juuri olen vastaillut Nioben haasteeseen, niin jätän nyt haastamiset laittamatta :) Mutta kiitos tytöt, nämä lämmittää aina mieltä, ja otan haasteet ilomielin vastaan!

11 asiaa minusta:

1. Olen perheen ainoa lapsi, ja vanhempani ovat eronneet. Se tuottaa välillä vaikeuksia, kun pitäisi miellyttää molempia, ja kun asun eri paikkakunnallakin.. sisimmissään olen isin tyttö. <3

2. En ole yhtään suklaariippuvainen, enkä juuri koskaan osta suklaata kaupasta.. korkeintaan patukan verran pari kertaa vuodessa. Sen sijaan salmiakki on suurta herkkua. ;)

3. Lopetettuani salibandyn kuntoni laski niin alas, etten jaksanut lenkkeillä yhtäsoittoa edes 30 minuutin lenkkejä. Juoksin joitain pylvään välejä vuorotellen kävelyn kanssa. Kunto kuitenkin lähti nopeasti nousuun.. nykyisin tietää, että huononakin päivänä 2 tuntia juoksua ei tuota ongelmia.

4. Työskentelen pienessä it-alan yrityksessä Vantaalla, mutta asun Espoossa. Olen kotoisin siis Turusta, jonne haaveilen muuttavani vielä takaisin.

5. Haaveilen Poliisin ammatista, koska se tuntuu kutsumukselta. Pidän tällä hetkellä työstäni (välillä on kamaliakin päiviä), mutta uskon, etten ole tällä alalla koko loppuelämääni.

6.  Olen juossut viimeksi Cooperin testi joskus lähemmäs kahdeksan vuotta sitten, jolloin sain tulokseksi 2550m. Minun on pitänyt juosta Cooper nyt uudestaan, mutta en ole saanut aikaiseksi.

7. Minä en tykkää liian isoista tavoitteista urheilun suhteen (joku voisi olla eri mieltä, sillä onhan maraton jo aika suuri tavoite). Esimerkiksi en hae neljän tunnin alitusta maratonilla, vaan tahtoisin aina pyrkiä mahdollisimman hyvään suoritukseen, ja katsoa, mihin se riittää. Voin olla tyytyväinen päivän suoritukseen, vaikkei enkkaa tulekaan!

8. Olen maailman äkkipikaisin ihminen! Ja tunteet menee aina ihan vuoristorataa.. ylös, alas, ylös, alas.. mä olen niin tunneihminen kuin olla ja voi!

9. Minä olin aina koulun liikuntatunnilla yläasteella poikien puolella pelaamassa pallopelejä, kun tytöt tanssi tai voimisteli. Sainkin aina liikasta kasin, vaikka olin tosi innostunut.. mutta oli innostunut vääristä asioista.

10. Mä rakastan saunomista ja etenkin kovia löylyjä! Parasta on puusauna ja mereen pulahtaminen siinä välissä!

11. Mä olen käynyt avannossa kauan sitten montakin kertaa, mutta nyt on useampi vuosi välissä. Vaikka mieli kyllä tekisi...


Sandran kysymykset:

1. Mieluisin urheilulaji?
No jos itse harrastan, niin juoksu ja muut kestävyyslajit sekä pallopelit.

2. Entä se vihatuin?
En oikeastaan vihaa mitään lajia, mutta jossain telinevoimistelussa olen niin huono, että on jäänyt traumat. :)

3. Löytyykö liikunnallisia unelmia/tavoitteita?
Triathlonin suorittaminen on tällä hetkellä unelmani, ei matkalla vielä väliä.

4. Urheilullisia idoleita/motivaattoreita?
No, julkkiksia ja urheilijoita seuraan todella vähän, joten suurin osa motivaatiosta tulee teistä bloggaajista ja tavallisista vastaantulevista lenkkeilijöistä..

5. Terveellisiä välipala vinkkejä?
Olen itsekin huono tässä, mutta smoothiet, hedelmät, hyvin täytetyt ruisleivät ja rahka ovat aika käytössä täälläpäin.

6. Kuinka rentoudut?
Saunassa, hyvän tv-sarjan parissa ja hyvällä ruualla ja seuralla (joskus rentoudun parhaiten yksin)

7. Millä ja miten herkuttelet?
Yleisesti hyvä ruoka on mulle päivittäistä herkkua, mutta joskus herkuttelen lisäksi karkilla, jätskillä, juustoilla, viinillä ja hyvillä oluilla ja siidereillä (alkoholia 1-3 annosta yleensä kerralla)

8. Mainitse muutamat lemppari treenibiisit?
Bullet for my valentine - The last fight & Pink - So what

9. Onko vaatteilla urheillessa väliä? (Eli oletko välineurheilija?)
No materiaalit pitää olla laadukkaita, eli en enää käyttäis kunnon hikiliikunnassa puuvillavaatteita. Lisäksi vaatteiden pitää istua hyvin.. merkillä ei ole niin väliä, mulla on ihan laidasta laitaan.. mutta Niken vaatteet ovat yleisesti lemppareita.

10. Mistä rutiinista et voisi koskaan luopua?
Aamukahvista ;)

11. Paras muistosi urheilun saralta?
No, ensimmäinen salibandyn B-tyttöjen Suomen mestaruus täyden kotiyleisön edessä!

Katrin kysymykset:

1. Mikä on paras aika vuorokaudesta treenata?
Keskipäivä on aika jees, silleen että aamupalasta on joku tunti. Mä tykkään hitaista viikonloppuaamuista, jotka kruunaan liikunnalla. :)

2. Ammattihaaveesi lapsena?
No ihan pienenä veturinkuljettaja, myöhemmin Poliisi.

3. Aamiaiseesi kuuluu tavallisesti...?
Vaihtelen aamupaloja tosi paljon, mtuta yleisemmin se on rahka-jugurttisekoitusta, ruisleipää täytteillä tai täysjyvämuroja soija/mantelimaidolla ja hedelmiä sekä kahvia

4. Suosikkiliikkeesi salilla?
Pystypunnerrus, yhden jalan maastavedot ja bulgarialaiset askelkyykyt

5. Käytätkö palkkareita? Mitä?
En käytä normaalisti, paitsi joskus pitkien lenkkien jälkeen juon palautusjuoman, jos en syö puolen tunnin sisällä treenistä.

6. Oletko kärsinyt jostain urheiluvammasta?
No en pahemmin, onneksi ;)

7. Treenit yksin vai yhdessä?
Sekä että! Pitkät kaverin kanssa, nopeat juoksut yksin! Salilla voin tehdä sekä että, koska kaikki treenikaverini osaavat keskittyä treeniin täysillä vaikka yhdessä oltaiskin!

8. Jos saisit olla joku urheilija/liikunnan ammattilainen päivän ajan, kuka olisit?
En oikein tiedä...

9. Mainitse neljä tärkeää asiaa elämässäsi tällä hetkellä.
Läheiset ihmiset, koti, liikunta, arkiaskareet

10. Kuulutko hiihdonvihaajiin vai laitatko sukset jalkaan ihan mielelläsi?
No olen kuulunut, mutta nyt minulla on sukset lainassa, ja aijon voittoa hiihtotraumani ;)

11. Liikuntaan liittyvä elämänohjeesi?
Kuuntele kehoa ja mieltä, ja mene niiden ehdoilla! :)

..jepa jee, mä lähden juoksee salille ja sitten onkin vuorossa abs+balance, eli perusmaanantai! Jeea!

6 kommenttia:

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)