sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Gymstick

Mulla oli aika kiireinen viikonloppu, koska eilen oli hyvän ystäväni valmistujaiset Turussa, ja käytiin samalla reissulla moikkaamassa mun vanhempiani myöskin. Ehdin kuitenkin lauantaina lenkille ennen lähtöä, ja olikin aivan superhyvä kevyen viikon pk-lenkki mun lempimaisemissa. Toi lempilenkki on 8km:n pituinen, ja sit saa kyllä pidennettyäkin tarvittaessa, joten tulee varmaan jatkossakin suunnattua taas sille reitille, kun kaikki polutkin olivat hyvässä juoksukunnossa, jee!

Tänään sitten kotiinpalattua mun teki mieli lähteä salille, mutta kello oli jo aika paljon, niin päätin ajansäästön vuoksi jäädä jumppailemaan kotiin. En olekaan pitkään aikaan tehnyt noin pitkää kotitreeniä, vaikka mulla on ihan huippuväline siihen touhuun, Gymstick. Mulla on toi musta, joka on ihan kivan raskas. Toi vempain on todella kätevä kotijumppaan, ja kyllä kuminauhavastuksella vaan saa kunnon treenin, kun kiertää tota tarpeeksi kireälle! Mahtavaa! Mä tein ylävartalotreenin ja mun setti oli seuraavanlainen:



+ vielä ojentajadipit sohvan reunalla x15 (ja vipunostot tein sivulle, en eteen)

Koko setin tein kolmeen kertaan peräkkäin kuntopiirimäisesti, ja aikaa meni noin 35 minuuttia. Toi on kyllä treeni, jonka voin tehdä jatkossakin kotona, jos ei ole aikaa lähteä salille. Oli tosi tiukka treeni, ja tuntuu kyllä, että tuli jotain tehtyä. Tätä mä kaipasin, kun ei tullut koko viikkona käytyä yläkroppaa treenaamassa salilla.






Mun kevyen viikon ohjelma oli tällainen:
Ma ABS-keskivartalotunti 30min + BodyBalance 1h
Ti Juoksu 47 min
Ke -
To Kävely 25min + Venyttelytunti 1h
Pe Kävely 55min
La Juoksu 51min
Su Gymstick-kuntopiiri yläkropalle 35min

Mä olen todella tyytyväinen, että sain noinkin hyvin tehtyä maltilla. Jaloissa on sellainen vahva olo, ja mä oon ihan valmis aloittamaan kolmen viikon kovemman treenijakson! :) Mulla on niin kivoja juttuja tulossa nytkin ensi viikolla, että tuskin maltan pitää enempää kuin yhden lepopäivän, hih! :) Uinti tosiaan jäi välistä tällä viikolla, mutta ensi viikon treenisuunnitelman sen olen mahduttanut! Siitä tuleekin mielenkiintoinen treenipäivä, mutta kerron lisää myöhemmin ;) Lisäksi kaverin kanssa ollaan suunniteltu viikon pitkis lauantaille, varmaan aletaan lähestyä sitä kahden tunnin rajaa. Jeejee!

Treenaatteko te joskus kotona? Onko gymstick tuttu? Millainen treeniviikko teillä oli?

Mukavaa alkavaa viikkoa, ja muistakaa olla sporttisia! :)

6 kommenttia:

  1. Näyttää tehokkaalta tuo siun kuntopiiri! :) Mustalla Gymstickillä saa varmasti tehokkaan treenin aikaiseksi. Mulla on sininen nurkassa pölyttymässä. Sillä saa kyllä nykyään aika kireelle ne kuminauhat rullata, että kunnolla tuntuu. Voishan tuolla joskus kumminkin yrittää muistaa jotain tehdä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi oli tehokas kyllä, meinaan kyllä mulla yläkropassa tuntuu samalla tavalla, kuin salipäivien jälkeenkin :) Toi musta gymstick on itelle riittävä, ehkä vois olla yhden tiukemmankin, mutta toi on hyvä. Jonkun verran saa kyllä kiertää rullalle, mutta ei se haittaa :)

      Poista
  2. Cool, nyt täälläkin aletaan keventää.
    On kyllä aika poikki olo vieläkin eilien suorituksen jäljiltä, eli lepo tekee hyvää. Ilmoittele, miten treenit alkaa pyörimään levon jälkeen, eli jos lisävirtaa on tullut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä keventelyihin :) Nojoo, uskon, huikee lenkki ollut sulla eilen! Mä en paljon tuota pidempiä lenkkejä oo koskaan juossut.. :O Jos ennen tukholmaa tekis oman lenkkienkan, ja päräyttäis jonkun 27km, vois olla hyvä :) Mutta mä ilmottelen, kui mun käy tän viikon treenien osalta!

      Poista
  3. Hei, siihen stickiin saa kireämpiä kuminauhoja ostaa erikseen!!

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)