torstai 13. lokakuuta 2016

I love me (Arvonta!)

Ensi viikolla 21.-23.10 vietetään I love me -messuja, joka on siis Lifestyle- ja hyvinvointitapahtuma Helsingin messukeskuksessa. Messuilla yhdistyy kauneus, muoti ja terveys eri osastoilla. Aiheiden puolesta messut ovat itselleni hyvin kaksijakoiset kiinnostavuudeltaan, sillä hyvinvointi, itsestä huolehtiminen ja yleinen hyvinvointi kiinnostavat minua paljonkin, mutta iselleni taas muoti- ja kauneusasiat eivät niin paljon herätä tunteita. Toki joskus on mukavaa miettiä enemmänkin, mitä päälleen laittaa tai miten ne hiukset ovat, mutta kokonaisvaltaisessa arjessa minulle onkin tärkeintä se, miltä minusta tuntuu. Että vaatteet ovat mukavasti päällä ja hiukset eivät tule silmille. Se, että minulla itselläni on varma olo, luo minulle sisäistä kauneutta ja sitä kautta olemuksellaan kauneutta myös ulospäin. Messujen eri osastoilla riittää varmasti nähtävää ja koettavaa monenlaiselle kävijälle ja sisältö vaikuttaa lupaavalta.

Messujen slogan Ole tärkeä itsellesi puhuttelee minua erityisesti. Kirjoittelinkin joku aika siitä, kuinka olen oppinut olemaan itseäni kohtaan lempeämpi. Kirjoitus herätti kivasti keskustelua ja mielestäni oman hyvinvoinnin kannalta on tärkeää olla armollinen itselleen. Loppujen lopuksi jokainen on itselleen elämän tärkein henkilö, sillä itsensä kanssa on elettävä elämän loppuun asti. Kannattaa siis todella pitää itsestään huolta ja hemmotella välillä. Toisille tärkeitä hemmotteluita ovat kauneudenhoitoon liittyvät, toiset nauttivat hyvästä ruuasta ja toiset antavat itselleen enemmän aikaa urheilun pariin.


Evoke löytyy instagramista @evokenaturalgoods

On myös tärkeää oppia pitämään itsestään. Muistan joskus epävarmoina teiniaikoina, kun minulta kysyttiin omia vahvuuksia ja heikkouksia tai että mikä minussa on hyvää ja missä on kehitettävää, niin en ikinä osannut listata niitä vahvuuksia tai hyviä puolia. Olin niin epävarma itsestäni, etten osannut niitä nähdäkään. Katsoin itseäni ihan liian kriittisesti. Armollisuus itseään kohtaan luo pohjan itsensä hyväksymiselle. Ei minusta ole väärin sanoa että "hei, olenpa hyvä tyyppi!" ja seistä sanojen takana. Kannattaa myös muistaa, että meissä jokaisessa on paljonkin hyvää. Minä esimerkiksi olen hyvä tyyppi siksi, että olen luotettava ja uskollinen ystävä, olen aina oma aito itseni enkä tee mitään miellyttääkseni ketään. Minulla on myös iloinen hymy, jolla saan aina toisinaan toisetkin hymyilemään ympärilläni.

Sain Evokelta (@evokenaturalgoods) arvottavaksi kaksi lippua I love me -messuille, jotka arvon tämän postauksen kommentoineiden kesken. Toivon, että kerrot kommentissasi, miksi sinä olet itsellesi tärkeä ja miksi pidät itsestäsi. Arvonta suoritetaan maanantai-illalla 17.10 klo 21, joten jätäthän kommenttisi sitä ennen. Jätä kommentiisi myös sähköpostiosoitteesi, jotta saan sinuun yhteyttä tarvittaessa. Voittaja saa molemmat messuliput sekä pienen yllätyksen Evoken messuosastolta 6t111. Käykäähän muutkin kurkkamassa, mitä Evoken messuosastolta löytyy!

Ei muuta kuin arpaonnea ja nähdään I love me -messuilla! :)

38 kommenttia:

  1. Olisi mahtava päästä I LOVE ME messuille, sillä opiskelen kauneudenhoitoalalla ja saamme sieltä tukkuhintaan opiskeluun soveltuvia tarvikkeita!

    Olen nykyään sinut kroppani kanssa, vaikka ala- ja yläaste vaikuttivat itsetuntooni paljon. Nykyään voin mennä ilman meikkiä kaupungille ja kouluun, pukea löysiä kuin tiukkojakin vaatteita ja olla luonnollinen muidenkin ihmisten lähellä. Olen ylpeä tästä muutoksesta ja iloinen siitä että voin olla vihdoin se mitä olen, muidenkin silmissä.

    VastaaPoista
  2. Oon siitä iloinen itsessäni, etten hermostu helposti ja tuun kaikenlaisten tyyppien kanssa toimeen. Lisäksi oon tyytyväinen et oon aikuisena löytäny jonkinlaisen urheilun ilon, vaikka lapsena olin aikamoinen sohvaperuna. Ja sit tykkään siitä, et oon aika kekseliäs ja osaan ratkaista kaikenlaisia arvoituksia ja teknisiä ongelmia yms. Äskenki löysin läppärin hiirestä uuden ominaisuuden!(se oli kyllä vahinko! :D ) Semmoisia nyt ainakin tulee mieleen. lotta.k2(a)hotmail.com

    VastaaPoista
  3. Jotta voi rakastaa muita, on rakastettava itseään.

    VastaaPoista
  4. Minuakin kiinnostaa enemmän terveys- ja hyvinvointiasiat kuin kauneus, mutta kaikki osastot kierrän, mikäli liput voitan :) maratonmatkalla@gmail.com

    VastaaPoista
  5. Teinistä saakka kärsin itsetunto-ongelmista, mutta nyt reilusti yli kolmekymppisenä osaan olla tyytyväinen itseeni ja uskallan jopa sanoa ääneen, miksi: Olen hauska, älykäs, empaattinen ja olen myös oikeasti hyvä äiti. Ennen tuntui mahdottomalta ajatukselta kehua itseään, mutta nyt tiedän, ettei ole väärin tunnistaa omat vahvuutensa (ja toki myös heikkoutensa).

    Messuilla kiinnostaa luonnonkosmetiikka ja terveysjutut. :)
    minkamaaria@suomi24.fi

    VastaaPoista
  6. Pidän huumorintajustani ja muiden huomiointikyvystäni :)
    ida.kojo@hotmail.com

    VastaaPoista
  7. Pidän äidillisyydestä itsessäni, siihen sisältyy myös mummous. mummolta@gmail.com

    VastaaPoista
  8. Olen onnellinen tällä hetkellä ja olen oppinut vaikeuksien kautta rakastamaan itseäni. Olen tyytyväinen itseeni ja suoritukseeni, ja olen siitä ylpeä! Ihanaa olla minä <3
    omppu.kuusisto@gmail.com

    VastaaPoista
  9. Olen ystävällinen ja tulen toimeen ihmisten kanssa. stkallio@pp.inet.fi

    VastaaPoista
  10. Näiden kysymysten äärellä olen ollut jo useamman vuoden ja pikku hiljaa olen siinä pisteessä, että osaan pitää itsestäni ja että olen oikeasti tärkeä, niin itselleni kuin läheisillenikin. Pidän itsessäni siitä, että olen aidosti läsnä tilanteissa ja osaan olla armollisempi itselleni. signsofrunning@gmail.com

    VastaaPoista
  11. Mun parhaita puolia on auttamishaluisuus ja energisyys. :) Pidän itseäni tärkeänä ja yritän pitää itsestäni mahdollisimman hyvää huuolta. Haluan messuille, koska siellä saa taas uutta inspiraatiota ja on kiva tavata taas tuttua porukkaa.

    VastaaPoista
  12. No jopas sattui. Juuri tänään pohdin syntyjä syviä imuroidessani ja pohdiskelujen lomassa sain onnekseni todeta, että olen aika onnellisessa asemassa tällä hetkellä. Olen henkisesti todella vahva, eikä minua ole ulkopuolisen helppo nujertaa (esim. yrittämällä haukkua), koska usko ja rakkaus itseeni (kuulostaapa hyvältä :D) on sen verran vankkumaton. Ei tämä helpolla ole tullut ja on vaatinut ihan suunniteltua harjoittamista ja oppimista, mutta nyt on todella hyvä. Ja ehkä siitä pidänkin itsessäni eniten, että voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa pitäväni itsestäni ja siitä, millainen ihminen minusta on tullut. Ihan herkistää, kun kehitys on ollut niin huima :)

    Ja tietysti siksi olen itselleni tärkeä, että vain minä voin pohjimmiltani pitää itsestäni ja onnestani huolta. Muut ovat siinä sitten tukena, onneksi :)

    sanna.vesanen (ät) yahoo.com

    VastaaPoista
  13. Pidän itsessäni määrätietoisuudesta ja pitkäjänteisyydestä, saan iloa elämääni auttamalla muita ja tehdessäni jotain hyvää toisille :) Messuilla on paljon tärkeää asiaa ja mielelläni lähtisin niihin tutustumaan! minna82@gmail.com

    VastaaPoista
  14. Olin lapsena ja nuorena todella epävarma itsestäni. Suuntasin sattumien summasta kuitenkin sosiaalialalle ja työskennellessäni nyt itse nuorten kanssa koen, että minun pitää esimerkilläni auttaa nuoria pitämään itsestään juuri sellaisena kuin on. Ja tämä asennemuutos todella auttoi myös minua siinä, että opin arvostamaan itseäni, juuri sellaisena kuin olen. Pidän itsessäni erityisesti empaattisuudestani, päättäväisyydestäni sekä huumorintajustani. Nykyisin pidän myös pörröhiuksistani, jotka olivat ehdoton inhokkini nuorena. vaaleanpunainenhattara(a)gmail.com

    VastaaPoista
  15. Minua kiinnostaa eniten luonnollisesti-osasto. Olen tärkeä itselleni koska olen tärkeä muille :) odessanap@gmail.com

    VastaaPoista
  16. Pidän itsestäni, sillä mitä enemmän vuosia tulee täyteen sitä ihanempaa on huomata, että hyväksyessään itsensä sellaisena kuin on tekee hyvää niin sisäisesti kuin ulkoisesti, uskon että itsestään pitäminen myös säteilee ulos päin:) helikarhi@gmail.com

    VastaaPoista
  17. Itselleenhän täytyy olla aina kaikkein tärkein vaikka se valitettavan usein unohtuukin. Pidän itsessäni sinnikkyydestä, pyrin aina siihen, että en luovuta liian helpolla. Mukaan kivaan arvontaan!
    siinatar@gmail.com

    VastaaPoista
  18. Itselleenhän täytyy olla aina kaikkein tärkein vaikka se valitettavan usein unohtuukin. Pidän itsessäni sinnikkyydestä, pyrin aina siihen, että en luovuta liian helpolla. Mukaan kivaan arvontaan!
    siinatar@gmail.com

    VastaaPoista
  19. Pidän itsessäni siitä, että tulen kaikkien kanssa toimeen, olen joustava ja sisukas. Itsetunto ei ole aina ollut hyvä, sillä olen kärsinyt kasvojen ihon ongelmista pitkin ikääni. Vanhemmiten itsetunto on kuitenkin parantunut, ja tunnen itseni useimmiten kauniiksi ja vahvaksi, vaikka iho-ongelmat edelleen vaivaavatkin.

    VastaaPoista
  20. Minulle itsestäni tykkääminen on haastavaa ja sitä yritänkin tällä hetkellä terapiassa opetella. Vauvuuksinani koen kuitenkin taistelijan luonteen, älyn, empatiakyvyn ja huumorintajun, uskallan myös olla rehellisesti oma itseni ^_^ kaljukeiju@gmail.com

    VastaaPoista
  21. Ihana arvonta ja kiitos kysymästä :) Olen itselleni tärkeä ja haluan pitää itsestäni huolta, koska huomaan, että vain niin voin pitää myös muista huolta ja olla läsnä. Uskon vahvasti, että sitä voi antaa eteenpäin, mitä itsellä on. sähköpostiosoitteeni on lotta_sorsa@hotmail.com

    VastaaPoista
  22. Olen tärkeä koska olen ainutlaatuinen. Pidän huumorintajustani ja siitä että välitän läheisistäni.

    Vanilla_107@hotmail.com

    VastaaPoista
  23. olen opetellut olemaan ylpeä itestäni, enkä aina etsi virheitä. se ei ole aina helppoa. pidän sosiaalisuudestani, minun on helppo tutustua ihmisiin.

    VastaaPoista
  24. Koska I love me ;)
    tnvkstrm@gmail.com

    VastaaPoista
  25. Olisi aivan ihanaa päästä naisten kesken viettämään laatu aikaa parhaan kaverini kanssa. Ja etenkin ilman lapsia. Olen oppinut arvostamaan itseäni juuri sellaisena kun olen. Rakastan olla minä. :) niin ja sähköposti osoite on: hurme.minna@gmail.com

    VastaaPoista
  26. Koska kaikista vaikeuksista huolimatta olen aina noussut ylös ja tehnyt asioiden eteen jotain. annukka14@hotmail.com

    VastaaPoista
  27. Koska kaikista vaikeuksista huolimatta olen aina noussut ylös ja tehnyt asioiden eteen jotain. annukka14@hotmail.com

    VastaaPoista
  28. Saatuani tyttäreni päätin, että alan hänen vuokseen pitää kaikesta itsessäni. Näin pienestä tyttärestäni toivon mukaan kasvaa itseään arvostava nuori nainen :) Välillä se on hankalaa, mutta päätös on tehnyt itsellenikin erittäin hyvää!
    llieskelinen@gmail.com

    VastaaPoista
  29. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  30. Pidän pohdiskelevasta luonteestani, kyvystä kyseenalaistaa asioita ja mun tavasta katsoa maailmaa. Ja kun pitää itseään itselleen tärkeänä, niin voi aina tuntea olevansa tärkeä ainakin jollekin :). suskisi@hotmail.com

    VastaaPoista
  31. Urheilu auttaa moneen. Itselleni urheilu toi lapsena hyvän itsetunnon enkä välittänyt mitä muut sanoivat. Urheilu tuo edelleen hyvän fiiliksen ja auttaa hyvään itsetuntoon. k_fin@hotmail.com

    VastaaPoista
  32. Huomaan olevani parempi puoliso, äiti ja ystävä, kun arvostan itseäni. paivikok@gmail.com

    VastaaPoista
  33. Olen itselleni tärkeä koska oma hyvinvointini heijastuu myös läheisiini ympärilläni. Pidän itsestäni koska uskallan olla omanlaiseni.

    katjaspeltola@gmail.com

    VastaaPoista
  34. Olen pitkään tehnyt kaikkeni muiden eteen, mennyt mihin muut ovat tarvinneet minun menevän. reilu vuosi sitten päätin että nyt on minun aikani olla onnellinen. irtisanoin itseni työstä jossa en viihtynyt, hain opiskelemaan täysin uutta alaa ja pääsin sisään kouluun. nyt opiskelen alaa jossa todella viihdyn, ja olen hyvin tyytyväinen että päätin laittaa itseni kaiken edelle. teen itseni onnelliseksi olemalla itselleni armollinen, ja rakastamalla itseäni sellaisena kuin olen :)

    marjovaat@gmail.com

    VastaaPoista
  35. Pidän itsessäni empaattisuudesta ja sopivasta lapsenmielisyydestä �� messujen terveys ja kauneus -puolet kiinnostaa! �� paula.wrang@luukku.com

    VastaaPoista
  36. Kiitos kaikille mahtavista vastauksista. Niitä oli ilo lukea! :) Voittaja on Siinatar. Olen sinuun yhteydessä sähköpostitse.

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)