lauantai 1. joulukuuta 2012

Pilates - elämäni eka

Tänään on lauantai, 1. joulukuuta... niin se aika vaan menee! Huh. Mukavaa joulunodotusta kaikille! Saatiin kivasti luntakin tähän joulukuulle, ja toivotaan (tai ainakin minä toivon), että se pysyy, ettei tarvitse loskassa kulkea! ;)

Heräsin tänään poikkeuksellisen aikaisin ja virkeänä tähän viikonloppupäivään... päätin tehdä jotain ennen kuulumatonta ja lähteä SATSille kokeilemaan minulle ihan uutta tuntia, Pilatesta. Ennestään minulle on tuttuja tunteja siis rakastamani BodyBalance sekä kerran olen käynyt Yogalates-tunnilla, joka on pilateksen ja joogan yhdistelmätunti. Nyt siis ekaa kertaa lähdin pilatekseen, ehkä aika odottavaisin mielin...

Lähde: weheartit.com

No.. minusta tuntui koko ajan, ettei tunti alkanutkaan... fiilis oli aika lattea, rauhallinen ja rento, vähän kaikkea muuta, mitä oletin pilateksen olevan. En varmaan ollut tutustunut tarkasti tunnin sisältöön, mutta se ei kyllä vastannut odotuksia. Kyllä, syviä vatsalihaksia tuli käytettyä, mutta paljon muuta tunnilla ei sitten käytetty.. no okei, loitontajalihakset meni aika jumiin sellaisissa kylkimakuujutuissa, mutta muuten... plaah.

Ehkä tämäkin on vähän ohjaajasta, musiikista ja mielikuvista kiinni, mutta en kyllä vakuuttunut tällä ensimmäisellä kokeilukerralla. Ymmärsin kyllä, että pilatesta on monenlaista, mutta tämä ei muhun iskenyt kauheasti.. tuntui, ettei vaikutuksia huomaa missään. Vai olenko liian hätäinen??

Onko täällä lukijoissa muita, jotka ovat käyneet pilateksessa? Mitä tykkäätte?

8 kommenttia:

  1. Mäkään en oikein ole koskaan saanut Pilateksesta irti mitään. Se ei vaan ole mun juttu. Tekisin mieluummin joogaa, siihen uppoan ihan sata lasissa tunnin ensiminuuteilta asti. Mutta salin lukkarissa on kerran viikossa joogaa ja pilatesta vaikka miten monta kertaa, joten.. ei ole tullut päästyä ja kotona ei yksikseen oikein tule tehtyä. Tarvitsisi toistoa ja säännölllisyyttä kuitenkin.

    Harmi. Mutta siis jotenkin tavoitan kokemuksesi ja fiiliksesi, sitä yritin sanoa.

    VastaaPoista
  2. Aaaa, en ole yksin tämän tunteeni kanssa! Joo, just toi, ettei saanut mitään irti.. ähh.. vaikka tein kuinka keskittyneesti!

    No, joogatunti on seuraava kokeilu, olen meinaan luvannut ystävän kanssa käydä kokeilemssa! Tosin, yogalates-tunti oli paljon kivempi kuin pilates, mikä viittaisi siihen, että jooga vois olla myös enemmän mun juttu! :)

    VastaaPoista
  3. Minä kävin yhden kevättalven pilateksessa. Ensimmäisellä kerralla oli oikein wtf-fiilis, ja tuntui hassulta. Sitten pääsi pikkuhiljaa juttuun sisälle, ja tykkäsinkin ihan. Tosin en niin hirmuisesti, että olisi tullut jatkettua pilatesta. Aina välillä ajattelen, että pitäisi kotona ehkä joskus jotain vähän tehdä, mutta se jää aina ajatustasolle. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, takuulla osa tästä mun pettymyksestä menee ensimmäisen kerran piikkiin, mutta uskon silti, ettei toi lopulta ollut mun juttu.. tykkään enemmän suurpiirteisistä voimaa rakentavista liikkeistä, kuin noin "pienien" ja syvien lihaksien treenaamisesta... Mut ehkä annan sille vielä mahdollisuuden :)

      Poista
  4. Ite oon käynyt kerran pilateksessa. Se kyllä periaatteessa tuntu vähän hassulle, mutta kyllä tykkäsin siitä ja menisin uudestaan pilatekseen, jos meidän keskuksessa sitä olisi. Tuli muuten oikeasti lihakset siellä kipeiksi x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haaa, mulla oli lihakset valmiiks kipeät tosta perjantain pumpista ;) ..mut joo, kokeilen nyt sitä joogaa seuraavaksi, ja sit mietin, onko jotain tuntia, joka olisi kivaa vaihtelua Balancelle vai ei :)

      Poista
  5. ei oo pilates munkaan juttu! balettiopettaja aikoinaan veti meille sitä enkä sillonkaan tykänny. myöhemmin oon koittanu pari kertaa uudestaan, mut nounou...ehkä silloin jos on "välipäivä" liikunnasta ja haluaa mennä silti jumppaan, sama juttu joogan kanssa. en oo vaan oppinu nauttimaan noista rauhallisista tunneista :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo, mä oon vähän päässyt jyvälle rauhallisista tunneista, ainakin balancesta. Olisi huippua, että olisi paljon voimaa kehossa, pystyis pitää staattisia asentoja ja tehdä syviä punnerruksia hitaasti! Lisäksi itse en ole kovin liikkuva ihminen, joten liikkuvuutta on aina hyvä kehittää ;)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)