lauantai 22. joulukuuta 2012

BodyPump 84

Tänään olin testaamassa uuden pumpin. Viime pumpista olikin aikaa kolmisen viikkoa, jolloin olikin kiva miksaus-tunti. Tuo on ollut tänä syksynä aika perinteinen pumppitauko mulle, kun sali vaan vei jotenkin mennessään, ja juoksuhan on kumminkin se ykköslaji enivei. :)

Tänään päätin mennä pumppiin, kun hyvä ystäväni miehensä kanssa olivat kans menossa ja tosiaan tällä viikolla vaihtui myös Les mills -tunnit, joten uusi pumppi kyllä kiinnosti. :) Aluksi, uusi musiikkilista näyttää tältä:

Lähe: lesmills.com

Yleisesti musiikit vaikutti olevan ok, muttei mitään suuri hurraahuutoja sen suhteen. Sellaisia radiohittejä sieltä löytyi, muttei mitään huippumiksejä ollut eikä lemppareita, muttei musiikkia mua häirinnytkään tässä.

Alkulämmä oli aivan perus, jollainen se on ollut nykyisin, eli aika paljon vaihtelua. Ihan kiva kaikkineensa, lämpenin kyllä... joskin mulla oli alla puolisen tuntia juoksua (piti juosta tänään pidempään, mutten päässyt töistä lähtemään aiemmin). Kyykyt oli aika lyhyet mun mielestä, mutta toisaalta, toi biisi kestää yli 5 minuuttia.. ehkä se sit johtui siitä hitaasta temmosta. Tai hei, ehkä oon saanut salilta ruutia jalkoihin ja nyt se näkyy myös pumpissa? ;) No ei, mun mielestä mun normipainoilla tää oli aika lepsu. Rinta oli ihan jees, muttei sekään ollut niin tuskainen kuin viimeksi. 

Selkä tuntui jossain vaiheessa, että nyt vois lisätä painoa, ja varmaan lisäänkin, jos seuraavaksi meen, mutta sit kumminkin ne leveät triplasoudut oli aika pahoja. Ylöstyöntöjä ei ollut nyt yhtään niin paljon kuin aiemmin... Ojentajassa tehtiin tangolla ainoastaan napaan liikettä, ei ollenkaan ranskalaista otsaan. Mutta mulle tää passas, pääsin lisää painoja! Ja lopuksi tehtiin kick backeja, ne on kivoja!

Hauis taas tehtiin kokonaan käsipainoilla. Mä aloitin kolmen kilon painoilla, mutta vaihdoin neljään kiloon puolessa välissä. Tuntui kyllä ja oli kiva treenata hauiksia erikseen, mulla kun tuntuu olevan eroa käsissä. Varsinkin hauiksessa... Biisikin oli vähän erillainen, ei niin rock kuin yleensä! Askelkyykyissä tehtiin käsipainot käsissä askelkyykkyjä ja sitten painot otettiin välillä etupuolelle kyykkyjen ajaksi ja lopuksi oli niitä ponnahdushyppyjä. Sain kyllä sykettä ylös ja tuntui jaloissa. 

Hartiat (mun all time favorite pumpissa) oli perushyvä biisi ja treeni. Oli punnerruksia, yläselälle/takaosalle niitä etunojanostoja, vipunostoja joihin lisättiin kierto ja sitten se pec deck liike. Loppuun tehtiin tangolla pystypunnerrusta. Vatsat oli ihan pettymys.. ei jotenkin tuntunut ne sivurutistukset yhtään, ja kylkilankku on mun inhokki. Lankku oli ihan ok, mutta se käsille nouseminen on aika kamalaa.

Semmonen pumppi... joo. Ihan ok, muttei mikään suuri suosikkikaan. Mut kaipa tuolla tulee ainakin käytyä joskus! :) 

Mitäs ootte tykännyt uudesta pumpista?

Jee, mulla alkoi viiden päivän miniloma. Ihanaa! 


2 kommenttia:

  1. Toi kyl kuullostaa mielenkiintoselta, että hauikset tehdään käsipainoilla :) Ite en oo vielä uutta pumppia päässyt testaamaan, mut sit ens vuoden puolella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kiva vaihtelua, kun tehdään käspainoilla. Itellä ainakin on toinen käsi vahvempi kun toinen, niin toi tasoittaa sitä.Saahan ne tehdä tangollakin, mutta suositus on, että tehdään käsipainoilla. :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)