torstai 29. lokakuuta 2015

Mitä sulle kuuluu?

Mulla oli niin ihanaa, kun kävin virtuaalikahvilla Candy on the Run -blogin Karkin kanssa, että tahtoisin kahville teidän kaikkien muidenkin lukijoiden kanssa! Niinpä, tervetuloa mun kanssa istahtamaan kahville vaihtamaan kuulumisia! Minä tilasin jo kahvin mustana tummista pavuista, mitäs sinä tilaat?!

Jos olisimme kahvilla, kertoisin, että syksy on mennyt hyvin! Olen nauttinut mahtavista ulkoilukeleistä ja hämmästellyt kuinka vähän on satanut! Miten onnekkaita olemme olleet, kun saimme näin aurinkoisen syksyn! Toivottavasti sateet tulevat sitten talvella lumena, sillä odotan kovin jo hiihtokelejä ja mietin jopa Finlandia-hiihtoon osallistumista...


Kertoisin myös, että tällä viikolla silti valon puute on tullut päin kasvoja! Yhtäkkiä aurinko laskeekin jo ennen viittä ja sehän tarkoittaa sitä, että en juuri aurinkoa näe kuin toimiston ikkunasta. Onneksi meillä on päiväkävelymahdollisuus töissä, ja lyhytkin aurinkoenergiapiikki on tervetullut :) Olen kuitenkin ollut tällä viikolla normaalia väsyneempi, joten unen tarvetta en voi korostaa liikaa...

Kahvin hörppimisen välissä kertoisin, että odotan viikonlopun Raatojuoksua tosi paljon! On ihanaa päästä suunnistamaan niin, että on numerolappu rinnassa ja on yhteislähtö ja hajonnat ja kaikki! Mä olen innoissani!! Olen miettinyt suunnistuskilpailulisenssin hankkimista ensi vuodeksi, mutta toisaalta oma suorittaminen on niin ailahtelevaa, että saa nähdä! Tällaiset kivat kuntosuunnistustapahtumat ovat kyllä huippuja!


Liikunnan iloa!!
Kuva: Miska Koivumäki / Kaarinan syysmaraton

Kysyisin sulta, mitä tv-ohjelmia sä olet katsonut nyt syksyllä..? Mä ainakin olen ihan koukussa Vain Elämää -sarjaan, jota olen seurannut jo monet tuotantokaudet ja on myös ihanaa, kun Silta piristää meidän syksyä. Siinä on laadukas pohjoismainen sarja, josta suomalaiset sarjat voisivat ottaa oppia...! Lisäksi olen rakastunut Ensitreffit alttarilla -sarjaan! Odotan jo innoissaan, ketkä parit ovat yhä yhdessä ja ketkä eivät!

Jos istuisimme kahvilla, kertoisin, että meillä on sisustuskuume päällä. Suunnitellaan työhuoneeseen uutta työpöytää, johon molemmat mahtuisivat tekemään töitä koneelle tai mahdollisesti askarrella tai tehdä muita pöydällä tehtäviä hommia. Lisäksi minä haluaisin maalata tehosteseinän olkkariimme, jännää! En ole koskaan maalannut seinää! Meillä on myös ikuisuusprojekti eli uuden sängyn osto edessä ja sitä myöten myös makuuhuoneen ilmeen muuttaminen, jee!

Kertoisin, että odottelen kovasti jo tulevaa lomareissua. Päätimme vuosi sitten että tänä syksynä lähtisimme pimeimpään aikaan johonkin lämpöiseen ja siinä pysyimme! Säästimme yhden kesälomaviikon marraskuulle, ja tosiaan vajaa kuukauden päästä lähdemme viikoksi Teneriffan aurinkoon! Mä en malttais odottaa! Vaikka kyseessä on pakettimatka ja perus turistikohde, en vois olla enemmän innoissani. Teneriffa tarjoaa meille varmasti kaikkea kivaa ;)


Viimeiseksi kertoisin, että mulla on jotenkin äärimmäisen onnellinen ja tasapainoinen olo koko ajan! Vaikka elämässä onkin kiirettä, niin silti perusasiat ovat kunnossa ja nautin valtavasti arkisesta aherruksesta! Tykkään, että vapaa-ajalla on sopivasti kiireitä, liikuntaa ja niitä iltoja, kun voin sytyttää kynttilät ja tunnelmoida elämää kynttilän valossa!

Jos istuisimme yhdessä kahvilla, haluaisin ehdottomasti kuulla, mitä sinulle kuuluu? :)

19 kommenttia:

  1. Jee, nää virtuaalikahvittelut on kyllä toiseksi kivoimpia ihan kasvokkain kahvittelun tai näkemisen jälkeen! :) Mulle tuli meidän kahvitteluista sellainen olo, että sulla menee tällä hetkellä ihanan hyvin ja oon tosi iloinen siitä! <3 Jos me oltaisiin tänään kahvilla niin kertoisin, että oon tosi iloinen myös siitä, että oon saanut tutustua suhun ihan oikeassa elämässä, koska oot huippu tyyppi! <3 Ja omista kuulumisista kertoisin, että täällä ei paljon muuta pyöri mielessä kuin, että milloinkohan vauva aikoo tulla maailmaan! :D Koitan kuitenkin edelleen keksiä kaikkea tekemistä päiviin ja nähdä kavereita, ettei käy liian kärsimättömäksi olo! Kivaa torstaita sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on :) Mennään oikeille kahveille heti kun tuleva vauva-arki alkaa rullailemaan sitten! Mustakin on ihanaa, että oon saanut tutustua suhun ihan oikeesti <3! Ihanan kärsivällisesti oot odottanut, vaikka vauva niin hyvin masussa viihtyy!! Tsemppiä ja kivaa sunnuntai-ltaa! :)

      Poista
  2. Moikka, minäkin lähden sun kanssa virtuaalikahville! :) Mun elämä on viime aikoina ollut perus arkea ja viime aikoina työ on vienyt aika paljon voimavaroja. Olen myös onneksi ehtinyt nauttia upeista syyssäistä ja osallistua useampaan polkujuoksutapahtumaan. Hetken mielijohteesta päädyin Tuusulaankin juoksemaan. Nyt sitten iski flunssa ja muutenkin kroppa on tuntunut kaipaavan enemmän lepoa. Onhan tässä ollut melko monta kisaa syksyllä, joten ehkä nyt on aika ottaa hetki vähän kevyemmin.
    Olisipa hauska mennä käymään kahvilla ihan livenäkin joku päivä! :)
    ps. Lomareissu lämpimään kuulostaa ihanalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kivaa! Harmi että työ on vienyt paljon voimia, mutta onneksi oot myös ehtinyt nauttia ennätyksellisen aurinkoisesta ja vähänsateisesta syksystä :) Kivalta kuulostaa se Tuusula Run :) Höh, ehkä flunssalla kroppa kertoo, että muista levätäkin! Sitten taas jaksaa!

      Joo, mennään ihmeessä kahville joku kerta, olis hauskaa nähdä myös ilman lenkkivaatteita, vaikka toki ne yhteislenkitkin kivoja on :)

      Poista
  3. Teneriffa on mieletön vaelluskohde. Suosittelen kuvassa olevan kirjan lisäksi Sunflowers-sarjaa. Kustantaja päivittää kirjoja verrattaen usein. Kannattaa siis napata viimeisin.

    Ai niin... että mitä mulle kuuluu? Nautin yöjuoksuista. Kohtahan se on valon puolesta mahdollista keskellä päivääkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oij, kiitos vinkistä!! Odotan tosi paljon Teneriffan vaellus- ja trailrunningmaisemia! Toki rantojakin.. ;)

      Hih, yöjuoksut kuulostaa jänniltä :D

      Poista
  4. Moi Hanna, kohta saadan jo tavata ihan oikeassa elämässä mutta ennen sitä osallistun ilomielin virtuaalikahville :)


    Syksy muutti elämää kokonaisvaltaisesti koska oli muutto Helsinkiin, gradu projektinaloitus, uusvanhat harrastukset (Vauhtisammakko+Unisport) ja uusi työ!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin saadaan ,tosi kivaa!! :)

      Oij, paljon muutoksia sun elämässä! Toivottavasti oot kotiutunut Helsinkiin hyvin ja nautit uudesta työstä ja juoksuporukasta :)

      Poista
  5. Kivoja nämä kahvitteluhetket:) Omat kahvikuulumiseni jo blogissa kerroinkin, mutta kommentoisin näihin sun juttuihin ainakin että ihana sisustusvimma! Seinän maalaaminen on ihan huippuhauskaa hommaa :D Listojen yms teippaus ei ehkä niinkään, mutta se palkitsee kun saa vihdoin alkaa maalata. Tv-ohjelmista olen ollut koko syksyn koukussa Naurun tasapainoon. Hyvää standuppia suomalaisittan :) Amerikkalaisista lemppari on Modern Family. Mukavaa viikonloppua! Koitettasko saada taas treenit sovittua? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on :) Joo, sisustusvimma on ihanaa :) Hih, Kimmo lupas laittaa meillä listat yms. peittoon, jotta mä saan vaan maalata. Jännää! Ehkä parin viikon päästä olis aikaa toteuttaa tämä projekti :) Naurun tasapaino on muuten hyvä, pari jaksoa olen katsonut kylläkin vaan. Modern Familya on kehitty, pitää ehkä tarttua siihen joku kerta! ;)

      Yhteistreenit, joo! Mennee marraskuun tokalle viikolle :)

      Poista
  6. Kiitos kutsusta! Kertoisin, että olen löytänyt uuden kivan blogin, jota mielenkiinnolla seuraan. Kertoisin myös, että olen nauttinut juoksulenkeillä tästä leudosta ja sateettomasta syksystä. Odotan kuitenkin myös talvea ja lunta, jotta pääsisi välillä hiihtämään. Kertoisin lisäksi, että tuleva lomasi kuulostaa mukavalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa, Janna. :) Kiva kuulla! On ollut kyllä hullun upea syksy, kertakaikkiaan! :) Oi, hiihto.. olispa kivaa! Ja joo, on ihanaa lähteä pimeimpään aikaan pois maasta, aurinkoon :)

      Poista
  7. Kuppi kahvia ja neljä hillomunkkia kiitos!

    Kesä meni juostessa kilpaa ja itsekseen pitkin polkuja ja teitä, sekä fillaroidessa. Toki tein kaikkea muutakin siinä välissä. Päällimmäisenä jäi mieleen kisoista uudet ennätykset puolikkaalla ja maratonilla, sekä muutamat totaali epäonnistumiset, joista ehkä jotain opin tulevia kisoja varten. Harrastus pohjalla kuitenkin sporttaillen kohti uusia kokemuksia nauttien itseni haastamisesta. Finlandia-hiihto saattais myös olla tähtäimessä, jos lunta riittää harjoitteluun. Taitaa olla nyt mun neljäs vuosi edessä suksilla ja juosten.

    Telkkarisarjoista Vain elämää ja Armanin viimeinen ristiretki on ollut omat suosikkini. Telkkarissamme useimmiten pyörii lasten ohjelmat, joita katselen myös sujuvasti neljävuotiaan tyttöni kanssa. Jos joskus saan omaa telkkuvuoroa, katselen useimmiten jotain extreme urheilua redbullista tai juutuubista. Useimmiten se oma vuoro on aika lyhyt. :)

    Teneriffa on paras paikka hakea lämpöä talvella. Kerran siellä käyneenä voisin mennä uudestaan. Muistoksi aikanaan ostin sieltä valokuvan itsestäni papukaijojen kanssa. Jälkikäteen tajusin,että kuvaaja kusetti multa aika paljon rahaa. Ostin myös elämäni ensimmäisen rantarolexin, joka ei yllättäen toiminut, mutku halvalla sain sen katukauppiaalta. Nyt ois suunnitelmissa mennä ensimmäistä kertaa Berliiniin tammikuussa. :)

    Työ ja urheilu on välillä sen verran rankkaa, että tasapainon vuoksi tykkään joskus vaan olla ja möllöttää ilman mitään hälinää ympärillä omassa mancavessa. Korkeintaan hyvää musiikkia soimaan. Samalla saatan soitella pianoa tai bassokitaraa ajankuluksi ja naapureiden iloksi. :)

    Jos oot joskus tänne Itä-Vantaan suunnalle järjestämässä juoksutapahtumaa niin oon heti messissä. Toi Espoo on mulle haasteellinen ilman autoa. Mukavaa se ois tutustua uusiin ihmisiin samojen harrastusten pohjalta. ;)





    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, neljä hillomunkkia, huh :D

      Onnea hienoista enkkajuoksuista! :) Epännostumiset kuuluu toki lajiin myöskin, mutta hyvä että olet ottanut niistä opiksesi. :) Vau, olispa kivaa päästä Finlandia-hiihtoon. Mulla se vaan vaatii aika paljon treeniä :)

      Armanin ristiretkeä on kehuttu, mutta multa se on jäänyt väliin. Heh, toivottavasti nykyajan lastenohjelmat on yhtä hyviä kuin "silloin kuin minä olin nuori" xD

      Ihanaa kuulla, että Teneriffa on ollut mieluisa. :) Odotan kyllä reissua tosi paljon!! Hahaha, sun lomas kuulostaa perinteiseltä aurinkolomalta ;) Berliini on varmasti upea!

      Oi vau, olet musikaalinen. Ihanaa. Mä tykkään kuunnella musiikkia ja rentoutua sen avulla, mutta soittamaan tai laulamaan musta ei ole!

      Eiköhän Sipoonkorpeen tule taas lähdettyä myöskin tekemään yhteislenkkejä :)

      Poista
  8. Ihana postaus Hanna! <3 Tää olisi mukava toteuttaa itsekin. :)

    VastaaPoista
  9. Jes, vihdoin ehdin mäkin istahtaa alas! Mä ottaisin teetä, koska kahvia en juo (pahaa). Mieluusti jonkun erikoisemman pussiteen, koska keräilen teepussien päällyskuoria. Toi teidän työpaikan päiväkävelymahdollisuus on kyl hieno. Mun työhuoneessa ei oo ees ikkunaa, joten aurinko jää kovin vähiin tällä hetkellä. Onneks tällä viikolla oon parina päivänä saanu itteni roudattua pyörällä töihin.

    Telkkaria ei oo nyt tullut katsottua, kun digiboksi on rikki. Vain elämää-ohjelmaa on tullut katottua netistä, lähinnä Antin vuoksi. Ensitreffejä seurasin ekana vuonna tiiviisti, mut tää tuotantokausi on jotenkin jäänyt katsomatta, vähän ehkä harmi.

    Mullakin on pieni kaupunkiloma tiedossa kaverin kanssa Prahaan marraskuun lopussa. Siellä ilmeisesti on joulutoreja jo silloin. Niitä ootan innolla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Praha on aivan ihana tuohon(kin) aikaan vuodesta! :) Joulutoreilla myydään lämmikkeeksi perinteistä medovinaa (hunajaviiniä). Sitä kannattaa maistaa, jos meinaa vilu tulla ;)

      Poista
    2. Kivaa, Lotta :) Tee käy vallan hyvin, nam. Minäkin kahvinjuojana juon teetä aika paljon näin pimeinä iltoina. :) Harmi, että sulla ei oo ikkkunaa töissä.. onkin oikeastaan ainoa tapa nauttia valosta nuo työmatkaliikunnat!

      Mä en katsonut Ensitreffien ekaa kautta, mutta tää on vakuuttanut mut kyllä! Tosi mielenkiintoista jotenkin ;)

      Oijjj, Praha on kyllä ihana! :) Tiina tietää paremmin, joten hänen vinkkiin kannattaa tarttua :D

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)