maanantai 4. marraskuuta 2013

Sana-arvoitus - mitä minä tein tänään?

Nyt saatte arvata, mitä olin tänään tekemässä pitkästä aikaan?

  1. Lähteminen on vaikeaa, mutta fiilis suorituksen jälkeen on parasta, mitä tiedän!
  2. Sitä tehdään sisätiloissa
  3. Tämän treenin jälkeen on aina jano, ja hetken päästä myös kamala nälkä ja väsy!
  4. Laji on yksilölaji
  5. Tämä on osa mun tulevan kesän haasteita, toivottavasti ;)
  6. Ostin tätä varten hienon lakin, jota aion jatkossa käyttää
  7. Tämä on hyvää terveysliikuntaa, pk-liikuntaa tai kovaakin liikuntaa, ihan miten itse ottaa
  8. Todella monipuolinen laji, joka laittaa koko kehon koville
  9. Tässä voi laskea matkaa, mutta se kannattaa tehdä kierroslaskennan kautta
  10. Tätä voi harrastaa monella eri tyylillä, ja olin tyytyväinen, kun jaksoin tänään 45 minuuttia tyylillä "vapaa" yhtäsoittoa!

Kuka arvaa?!

*rumpujen pärinäääääääää*

No, UINTI, tottakai!! Siis, mulla on mennyt oikeastaan koko kesä ja syksykin, etten ole uimassa käynyt, vaikka tykkäänkin siitä kovasti! Yksi syy on ollut se, että toi meidän lähihalli on rempassa, ja en ole sitten ihan keksinyt, mihin sitä menisi uimaan. Tänään päädyttiin Kimmon kanssa uimaan tuonne meidän viime asuinpaikan lähelle, tuttuun uimahalliin niiltä vuosilta. Toi uimahalli on vaan aina aivan piukassa väkeä, joten lähdettiin hallille vasta puoli kasin pintaan. Silloin vähän vaille kahdeksan mahtui ihan hyvin halliin, mutta vähän harmitti, kun jäi treeni kesken. Oli tarkoitus uida 2km, mutta uimarit ajettiin pois altaasta jo 20.40, mä kun muistin, että se olis ollut 20.50. Höööh.. 

Lähde: weheartit.com

Oli kyllä tosi kova uintiflow tänään päällä! Uin vaan menemään, ja olin niin onneissani, kun ei tarvinnut vaihtaa rintauintiin missään vaiheessa. PYrin keskittymään tänään erityisesti potkuihin, joiden kanssa mulla on ongelmia vähäsen. Potkin liikaa nilkoilla, mutta tänään yritin keskittyä, että potku lähtisi jo pakarasta. Käsien kanssa oli vähän ongelmia, kun en oo ihan varma, mitä niillä tehdään veden alla... hmmm... jonkinmoinen tekniikkakurssi olisi kai paikallaan. 

Voitte arvata, mikä triathlon-kuume mulla on tällä hetkellä. Kuusijärvi kutsuu mua... jospa siellä saisi ensikosketuksen siihenkin lajiin. Olisikohan järkeä mennä johonkin triathlon-kurssille? Tai kouluun? Ne vaan tuntuu maksavan maltaita. Jotenkin olisi vaan sellainen tunne, että jostain opastuksesta voisi olla hyötyä. Hmmm...

No, jos joku asia on varmaa, niin se on se, että fiilis on nyt aivan huikea. Uinti on hieno laji! Ah.

Onko joku muukin palannut uimahallille nyt pimeän tullen? Vai ootko viihtynyt siellä koko kesän? Onko jokin muu, joka aikoo osallistua triathlonille ekan kerran ensi kesänä? ;)

13 kommenttia:

  1. Mä kävin viime viikolla pitkästä aikaa vesijuoksemassa ja tällä viikolla ois tarkoitus mennä uudestaan. Vesilajit on kyllä tosi kivaa vaihtelua ja yllättävän tehokkaita, kun vedestä saa hyvän vastuksen! Triathlon ois kyllä aika siisti juttu, mutta mun uinti vaatis tukiopetusta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vesi on kyllä niin upea elementti, joka antaa myös treeniin ihan uuden fiiliksen! Mä kokeilin kesällä vesijuoksua, ja ei ollut mun juttu. Liian hidasta puuhaa ;) Mutta uinnista olen aina tykännyt! :)

      Poista
  2. Mä oon niin fiiliksissä sun triathlon-suunnitelmista! Sun puolesta ensisijaisesti, ja vähän myös omasta puolesta, sillä niitä valmisteluja tulee olemaan niin kivaa seurat täällä blogissa(kin) :) viime keväänä sain kyl huiput juoksutsempit sun maravalmistautumisestakin. Voin kuvitella, että triathlon-tavoite nostaa liikkumismotivaation ihan uudelle tasolle, kun saa ja pitää treenata todella monipuolisesti! Huippua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhiii, saa nähä päätyykö nää suunnitelmat mihinkään, mutta toivoisin kovin! Ensisijaisesti haaveilun toivoisin monipuolistavan mun treeniä, koska tällä hetkellä uusi valmistautuminen maratonille kuulostaa jotenkin tosi kovalta urakalta, yksipuoleiseltakin. Mut Tiina, voi kun kuulisit KAIKKI haaveet, jotka ajattelin ens vuonna toteuttaa! Yksi liittyy talveen, ja sen kirjoittamisesta tänne kerään vielä rohkeutta ;)

      Kiva kuulla, että sait keväällä mun blogista ja tekemisestä tsemppiä myös omaan juttuusi! :)

      Poista
  3. Täytyypä nyt tähänkin kommentoida, kun on niin kauheasti asiaa. :) Mähän kävin olosuhteiden pakosta kesällä uimassa, kun muuta en pystynyt tehdä. En tosiaan viihtynyt, mutta uinnin jälkeinen fiilis on kyllä aina hyvä. :) Mä en osaa uida vaparia, joten rintauinnilla mentiin. Uintitekniikkakurssi oli (on) haaveissa, mutta aikatauluttaminen on aina hankalaa vuorotyön ja muiden harrastusten takia.

    Hyvältä kuulostaa sun triathlon-haaveet! Ja ihan varmasti tulet tuon toteuttamaan, jos vaan niin päätät! Onhan tuo itselläkin käynyt mielessä, mutta se uinti on niin heikko lenkki..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, Suvi, kun kommentoit niin paljon :) Harmi, ettet viihtynyt uinnissa, mutta tosiaan se varmasti johtuu siitä, että tekniikka vaatii hiontaa. Mulle nousi todellinen uintiflow, kun hyppäsin altaaseen! Kaikki väsymys katosi, ja fiilis vaan nousi, kun huomasin, etten tarvinnut "rinatauintitaukoja". ;)

      Voi kiitos, toivottavasti en petä nyt itseäni ja lukijoita! Eniten pelottaa ne välineet, täytyykö mun ostaa märkäpuku tai maantiepyörä... huuu. :)

      Poista
  4. Ai suunnittelet triathlonia?! Mielenkiintoista, se tosiaan monipuolistaa aivan varmasti harjoittelua. Ja niihin tapahtumiinkin tulee paljon valinnanvaraa kun maratonien ja triathlonien lisäksi on avouintitapahtumia, massapyöräilyjä jne.

    Maantiepyörä ostoslistalle ja http://www.girodespoo.com/ voisi olla hieno kevään aloitus? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nimenomaan SUUNNITTELEN! :) Mut kyllä mä ainakin treeniä monipuolistan.. maraton treeni ei tällä hetkellä innosta...

      Hmmm, maantiepyörä ei oo kyl ekana hankintalistalla. Meinasin, että pärjäisin ens kesän triathloneista ilman sitä. ?! :D

      Poista
  5. Minä en ole heittänyt talviturkkia kolmeen tai neljään vuoteen ja uimahallissakin kävin ensimmäistä kertaa (!) UIMASSA viime talvena, että tuota... :D Todellinen vesipeto täällä siis ;) Mutta hyvä kun muistutit tuosta lajista, talvella jo päätin että käyn joskus uudestaankin altaassa, ja näin syksyn pimeydessähän se olisi mitä loistavin liikuntamuoto! :)

    Vitsi miten jään odottamaan sun triathlon-treenaamista ja -kisoja!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, todellainen vesipeto! Mä rakastan vettä, ja etenkin meri on mun sydäntä lähellä, mutta kyllä tuolla hallissakin menee! ;) Kannattaa ehottomasti lähteä, siitä saa hyvän treenin, ja voithan kokeilla vesijuoksua, jos ei uinti innosta?! :)

      Whihihi, kivaaa! :D

      Poista
  6. Arvasin, että kyseessä oli uinti jo varmaan ekoista vihjeistä :). Tsemppiä kovasti tuohon uintiin ja triathlon-treenin, varmaan joku tekniikkakertaus voi olla hyvä ja motivoiva juttu uinnin kannalta.

    Mulle uinti on yksi harvoja lajeja, joka ei vaan nappaa (koska en osaa kunnollista tekniikkaa ja hengitystekniikka varsinkin on aivan hakusessa). En ole käynyt koskaan täällä Kuopiossa asuessani (13 vuotta!) paikallisessa uimahallissa, ups.

    Sisätiloissa uinti kuulostaa mun korvissa vain ahtaalta ja hälyiseltä ja en halua mennä sinne mummojen ja pappojen sekaan (no tiedän, että tilanne ei varmasti näin oikeasti ole). Eikä mulla oo oikeeta uimapukuakaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haaa! Kiva kun kerroit, että arvasit lajin! ;) Kiitos! Voisin tosiaan johonkin tekniikkakurssille ainakin mennä.

      Harmi, ettei uinti nappaa. Se on tosi monipuolinen laji, mutta ymmärrän, että jos se on hakusessa, niin sitten ei tuu mielellään kokeiltuakaan.

      No, onhan uimahalleissa vähän trooppinen ilma, kloorin haju ja meteli, mutta suurimman osan ajasta pää on veden alla ja varsinkaan nyt uimalakin kanssa en kuullut oikein mitään :D

      Poista
  7. Löysin ekaa kertaa blogisi ja olen lueskellut nyt kirjoituksiasia - mukavaa tekstiä! Tähän postaukseen on pakko kommentoida ensinnäkin siksi, että uinti on hirmu mukavaa puuhaa mutta valitettavasti ainakin omaa fiilistä latistaa se ettei ole tilaa kunnolla uida. En pysty välttelemään ruuhka-aikoja joten uinti on sen takia jäänyt tosi vähäiselle... Ja toiseksi, olen ite treenannu triathlonia varten, joten suosittelen! Kisoihin asti en koskaan mennyt, pidettiin kaveriporukalla vaan omat pikkukisailut. Tällä hetkellä tosin keräilen motivaatiota juoksun uudelleen aloittamiseen, triahtlon kunto on jo mennyttö elämää :)

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)