lauantai 2. marraskuuta 2013

Salitoopet

Kävin eilen pitkästä aikaa salilla. Tästä eteenpäin en säästele mitään, vaan aion tehdä kovia salitreenejä aina silloin tällöin, kun mieli ja keho niitä halajaa! Eilen oli kyllä hyvä fiilis ja meno salilla, vaikka musta tuntui, että jauhan sarjoja pienillä painoilla. No, so what, mä teen niillä painoilla, jotka on mulle sopivat juuri sillä hetkellä. Huomaan kyllä paljonkin päiväkohtaisia eroja. Eilen oli aika heikko päivä, ja uskon sen johtuvan siitä, että energiat alkoivat hipumaan, alla kun oli vain lounas.

Lähde: weheartit.com

Eilen oli kyllä oikein mun toopeja liikkeellä mun mielestä! Mä en ihan hirveästi yleensä kiinnitä kanssatreenaajiin huomiota, mutta eilen jäi mieleen muutama sellainen tapaus, että huhhuh.

1. Tyyppi, joka paiskoi painoja

Oikeasti. Meidän salilla lukee seinillä laput "Älä pudota painoja maahan". Kuinka vaikeaa se on tajuta?! Me ei olla mikään Crossfit-sali. Mä ymmärrän, jos joskus paino putoaa tai paiskoutuu maahan, mutta eilen eräs treenaaja pudotteli tankoa koko ajan maahan, ja jopa hauiskääntöjen jälkeen oli pakko pudottaa käsipainot maahan. Huoh. Mua tää ei oikeesti ees häiritsis, mutta kun se on kiellettyä, niin se on kiellettyä.

2. Nainen, joka puhui puhelimeen

Täääh? Puhelin salilla? Oikein.. jotkut kuuntelee musiikkia, toiset ottaa valokuvia salitreeneistä.. itse jätän kännykän aina pukkariin! Ei mua ne kännykät häiritse, mutta en tajua, ketä alkaa puhua puhelimeen kesken treenin? Eilen eräs nainen alkoi käydä keskustelua salilla samalla vallaten yhden taljan siihen touhuun. Järki hoi, se on sallittua!

Lähde: weheartit.com

3. Mies, jolla oli liian paljastavat kuteet

Yleensä mulla on ihan sama, mitä ihmisillä on päällä, kun ne treenaa. Tärkeintä on, että niillä on vaatteet. No, eilen tällainen keski-iän jo ylittänyt, jossain solariumissa itsensä pavuksi värjäyttänyt mies oli treenaamassa painijanselkätopissa, joka oli tälle isolle miehelle niin pieni, että rinnat ja kaik näkyi sieltä. Yhhh.. ehkä hän tahtoi esitellä omia kuntosalisaavutuksiaan, mutta mulle tuli kyllä mieleen, että laita nyt hitto kunnon paita päälle.

Joskus on myös salilla ollut naisia, jotka on treenannut jumpassa tai salilla pelkällä lyhyellä urheilutopilla. Yääääwäää.. siis ei. Kyllä lenkille voi mennä niin vähissä vaatteissa, mutta salikeskuksessa on vähän eri asia mun mielestäni.

Nämä kaikki tyypit olivat eilen salilla mun kanssa yhtäaikaa treenaamassa. Yleensä ei ärsytä salilla mikään, mutta nyt kyllä pisti silmään tai korvaan nämä. On toki joitain tapauksia vielä, jotka saattavat mua ärsyttää, mutta yleensä en edes kiinnitä huomiota toisiin ihmisiin salilla. Ja loppujen lopuksi on ihan sama, mitä muut siellä tekevät, kunhan kaikki saavat treenirauhan.

Ainiin. Eilisestä voisin antaa yhden treenivinkin:
Tee vatsalihakset vatsapenkissä niin, että pidät keppiä niskan takana. Näin ei tule käsillä tehtyä heijausliikettä, ja siten avitettua liikkeen suorittamisessa. Itsellä ainakin tuntui enemmän, kuin levypainon kanssa. Aina saa penkin kulmaa jyrkemmäksi. ;)

Pistääkö sinua joskus salilla silmään jokin ihmistyyppi? Kiinnitätkö huomiota kanssatreenaajiin?

16 kommenttia:

  1. Go Hanna! Niin sitä pitää, salilla tehdään niillä painoilla, jotka on itselle sopivat. Ne samat painot voi olla jollekin muulle ihan liikaa ja toiselle taas liian vähän. Mutta sie teet omaa treeniä ja siun omalla tasolla. :)

    Minnuu salilla ärsyttää eniten sellaiset, jotka eivät ota kanssatreenaajia huomioon. Se on ärsyttävää, jos tankoon tai laitteisiin jätetään painokiekot oman treenin jälkeen. Tai jumitetaan laitteessa, vaikkei siinä oikeasti kunnolla mitään tekiskään. Muuten miun mielestä kukin tehköön mitä haluaa, se on heidn oma asiansa ja jokainen tekee omaa treeniä. Mutta jos se vaikuttaa toistenkin treenaamiseen negatiivisesti, en tykkää.

    Miulla on kännykkä salilla mukana silloin, jos otan treenikuvia sillä. Ja pari kertaa oon vastannut puhelimeenkin treenin aikana, mutta en oo vienyt kenenkään toisen treenipaikkaa siinä. Musiikkini kuuntelen ipodista. Minnuu ei toisten kännykät häiritse, kunhan eivät istu juoruamassa niihin laitteissa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos tsempistä! :) näinhän se on, jokainen tekee just niillä omilla painoilla!

      Toi on kyllä yks ärsyttävä kävijäryhmä, eli ne, jotka eivät huomioi mitenkään toisia. Mua ärsyttää, jos joku tekee jotain supersarjoja tai muita, joissa varataan kaksi treenipaikkaa. Joo, ei se sillon haittaa jos salilla on tosi vähän porukkaa, mutta ruuhkaisemmilla hetkillä se ottaa pattiin. Toisten kunnioittaminen on kuitenkin todella tärkeää, kun treenataan samassa tilassa!

      Eli vähän samoilla linjoilla ollaan! Ei muakaan sinällään häiritse kännykät, mutta ite en vois kuvitellakaan, että vastaisin kellekään kesken treenin. En mä lenkilläkään puhu puhelimeen, vaan laitan aina kännykän äänettömälle, jos se sattuu treenissä mukana olemaan! :)

      Poista
    2. Missään tapauksessa ei kannata keneltäkään kysyä, että voinko tehdä välissä jos näkee toisen tekevän supersettejä tai taukoilevan jossakin laitteessa. Ei toki vaan jäädään seisoskelemaan viereen nyrpeän näköisenä...

      Poista
    3. Jep, ei kyllä kannata ei! Onneksi voi aina tehdä muutakin, ettei tarvi hien kuivua poskille ;)

      Poista
  2. Täällä on kyllä sama homma; en IKINÄ ota puhelinta salille. Ymmärrän toki, että jotkut kuuntelevat sillä musiikkia treenatessaan, ja ehkä 5% salilla vastatuista puheluista voi olla oikeasti tärkeitä ja ennenkaikkea akuutteja, mutta itselleni ei ainakaan koskaan tule sellaisia puheluita, joita ei voisi hoitaa vasta salitreenin jälkeen.

    Kanssatreenaajien vaatetus ei ole koskaan pistänyt silmään, mutta voisin kyllä kuvitella että tuossa sun mainitsemassa tilanteessa se voisi vähän häiritä. Toki aina voi kääntää katseen pois, mutta kyllä mun mielestä salillakin täytyisi pitää suuri osa ihosta piilossa, ihan jo hygieniasyistäkin. Ja nostaahan se hitto soikoon mun kateudenkin pintaan, jos jollain on sellainen kroppa ja/tai itsetunto, että voi pelkissä urheiluliiveissä ja shortseissa treenailla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä en ymmärrä, että miks siihen puhelimeen pitää vastata! Ei voi olla niin tärkeää, että odottaa treenin yli! Nykyään vaan se puhelin jotenkin on oltava aina mukana.. siltä tuntuu...

      No en mäkään yleensä kiinnitä huomiota muiden vaatetuksiin! On ihan sama, mitä vaatteita on päällä, kuhan ne on tai ettei ole liian härski! Mut joo, kukin tyylillään! Hyvä sinällään että on itseluottamusta, mutta.. hmmm, kaikkeen rajansa! ;)

      Poista
  3. Mä oon kyllä erimieltä tuosta et miksei voi oottaa treenin yli et voiko puhelimeen vastata. Esimerkiksi kun tulee kohta taas kevät ja on kesätyön haku aika. Sillon puhelimeen on vastattava melkeinpä tilanteessa kuin tilanteessa, koska haastattelukutsu tai pahimmillaan työpaikka voi mennä ohi jos et vastaa puhelimeen. Joo kyllä useimmista paikoista saattavat soittaa uudelleen tai toki on aina mahdollista soittaa takaisin. Mutta itse sain kesätyöpaikan sillain et mulle soitettiin ja vastasin salilla ja multa suoraan kysyttiin et tuunko töihin, ei ollut ees mahdollista saada miettimisaikaa. Todennäkösesti koko paikka ois saattanut mennä sivusuun jos en ois sillä hetkellä vastannut.

    Mun mielestä on hyvä välillä miettiä monesta eri vinkkelistä asioita Monilla on kuitenkin eri tilanteita ja syitä et minkä vuoksi on PAKKO vastata, jos on vaikka perheessä tai lähipiirissä on sellanen tilanne et pitää olla tavoitettavissa eikä voi kuitenkaan sitoa itseensä kotiin istumaan.

    Mun salilla yhdessä vaiheessa kävi mies, jolla oli niin iso toppi et sen nännit vilkku vähän väliä. YÖK! Jotain rajaa oikeesti pukeutumisen kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ite oikein keksi sellasta tapausta, että mun olis pakko ottaa kännykkä treeneihin mukaan. Jos elän tätä elämää niin, että pelkään menettäväni jotain siksi, etten ole heti tavoitettavissa, niin sitten on joku pielessä. Ei mikään voi mennä ohi suun, jos ei sillä sekunnilla vastaa puhelimeen! Tai jos on jotain niin kriittistä menossa, niin tuskin sitten treenaakaan!

      Ite ainakin uskon, että jos joku mut haluaa oikeesti töihin johonkin, niin kyllä se odottaa hetken, ennen kuin jo tarjoaa omaa paikkaani jollekin muulle. Jos ei, niin ei ne mua oikeesti sinne halua. Ite oon kyllä saanut kutsun haastatteluun, vaikka oonkin soittanut takaisin. En mäkään koulussa pitänyt koko ajan kännykkää hollilla silloin...

      Ekä nämä on vaan niin erillaisia näkemyksiä elää tätä elämää! Mun mielestä on uskomattoman kamalaa, että tarttis olla koko ajan tavoitettavissa. Joskus tekee ihan hyvää keskittyä täysillä vaan siihen YHTEEN juttuun, eikä vaan kännykkään. :S

      Poista
  4. Eipä ole mullakaan koskaan kännykkä mukana salilla tai lenkillä. Yhden kerran mulla oli kännykkä mukana lenkillä, kun porukat oli tulossa käymään ja aikoivat soittaa kun ovat lähellä. Tällöin osasin suunnata kotia päin. Jos kännykkä ei olisi ollut mukana, niin olisin todennäköisesti tehnyt lyhyen lenkin ja meittinyt koko ajan että onkohan ne jo kotiovella. Mutta eipä sen jälkeen ole kännykkä taskussa painanut.


    Salilla ymmärrä kyllä kännykän, jos odottaa soittoa esim. lääkäriltä tai joltain viranomaiselta, jonka soitto vaikuttaa merkittävästi sen hetkiseen elämään. Itsellä ei koskaan salilla ole kännykkä ollut mukana, mutta mielummin tällaisessa "odottelu tilanteessa" lähtisin salille ja ottaisin kännykän mukaan, kuin jäisin kotiin odottamaan ehkä tulevaa soittoa.

    Mutta joo. Kyllä se valokuvaus pitäisi kieltää. Tai minä mietin kans sitä, että kuka sitä edes kehtaa tehdä. En tiedä olenko jotenkin outo , mutta minusta itsensä valokuvaaminen on muutenkin hieman nolostuttavaa homma. Kyllä se jotain kertoo ihmisestäkin, jos pitää joka tilanteessa olla itsestää kuvia räpsimässä. Kyllä minäkin sitä joskus teen, jos olen jossain erikoisessa paikassa ja haluan sen ikuistaa. Mutta että salilla, kotona, lenkillä, syömässä jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kännykkä sillon mukana lenkillä, jos kuuntelen spotifya. Toivoisin kyllä tähän musajuttuun jonkun muun ratkaisun (pieni ipod?!), mutta ainakin takkiaikana ei haittaa pitää kännykkää mukana, koska se menee taskuun huomaamatta. Koskaan en silti vastaa kännykkään lenkillä, koska pidän sen äänettömänä! Onhan se kännykkä ok siinä tapauksessa, että oikeasti on jokin tärkeä puhelu tulossa.

      Heh. Mä oon kyl kans vähän ristiriitainen salilla kuvaamiseen. On ok että otetaan blogeihin kuvia tai videoita, mutta viime aikoina on ollut niitä uutisia niistä toopeista, jotka kuvailee muita instagramiin. Yhhh, ite en tahtois olla kenenkään salakuvattavana. :/ Mä en osaa ottaa kuvia salilla itestäni, mutta lenkillä oon välillä ottanut blogiin matskua, jos oon yksin jossain kohdassa ;)

      Poista
  5. Ihminen saa olla hyvin erikoisesti pukeutunut tai käyttäytyvä, jotta ihmeemmin kiinnittäisin salilla huomiota muihin. Joskus juoksumatolla ollessa tarkkailen mitä edessä tapahtuu ja saatan jäädä ajatuksissani seuraamaan jonkun toisen treenejä tai toistomääriä, mutta se tapahtuu ihan vahingossa ja vain siksi, että "olisi jotain tekemistä/ajattelemista".

    Mulla on lenkillä yleensä aina puhelin mukana, koska käytän Sports Trackeria. Mutta en vastaa lenkillä puhelimeen, ellen sitten ole sopinut kaverin kanssa lenkkitreffejä ja yhtäkkiä puhelin soi, silloin se on yleensä soitto jostakin aikataulumuutoksesta tms.

    Salilla minulla ei ole puhelin mukana, se tuntuisi niin hassulta. En oikeasti kehtaisi edes ottaa itsestäni kuvia salilla, minusta ne posetukset eivät vain sinne sovi. Muutaman kerran minulla on ollut puhelin mukana salin puolella, jos olen juossut pitkään juoksumatolla, eli silloin kuuntelen omia musiikkeja Spotify Premiumista, en tosiaankaan vastaile puhelimeen.

    Eniten ihmisten puhelinkäyttäytymisessä minua ärsyttää se heti-heti-heti-asenne. Eli jos esimerkiksi puhun toista puhelua, ja sinä aikana toinen soittaa vaikkapa kahdeksan kertaa, mutta ei kuitenkaan jätä viestiä. Hei haloo, soitan kyllä takaisin ja jos on kiireellistä asiaa, ja voi sinne vastaajaankin jättää viestiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin kyllä enemmän saatan kiinnittää huomiota jonkun treeniin, jos jollain on hyvä meininki, niin ottaa siitä mallia tai tsemppiä itelleen! Mut en yleensä kyl kyttäile muita, en vaatteita enkä treenejä! :P

      Meillä on vähän sama toiminta ja ajatus tosta kännykästä! Voi se mukana olla, muttei siihen pahemmin vastailla. Kyllä ne puhelut odottaa! Ja heeei, toi on niin totta.. ärsyttävää, miten on oltava HETI jonkun tavoitettavissa, vaikka puhuisi toista puheluakin.. huoh!

      Poista
  6. Hyvä treeniblogi! Jään seuraamaan :)

    VastaaPoista
  7. Mä en jaksa hirveästi kanssatreenaajiin kiinnittää huomiota, mutta ehkä ne melua aiheuttavat kuitenkin huomaa - oli kyseessä sitten painojen viskoja tai joku "synnyttäjä", joka ähkii kauheaan ääneen 10 kilon jalkaprässin alla. Kyllä minäkin varmaan aiheutan närkästystä yltiöräikeillä treenivaatteillani, joten suotakoon se sitten muille ;) Eiköhän suurin osa kuitenkin keskity siihen omaan treeniinsä, kun ei kerran valituksia ole tullut suuntaan tai toiseen tehtyä :)

    Ja niin, minä pidän puhelinta nykyisin salilla mukana. Se on äänettömällä, enkä vastaa siihen.. mut muutaman kuvan saatan joskus räpsäistä. Nykyään tulee harvemmin tehtyä sitäkään, kun haluan keskittyä treeniin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun kommentoit vielä vanhempaakin postausta! :)

      Hahahah, synnyttäjä! :D Joo, kyllä suurinosa varmasti keskittyy omaan treeniin, ja mua ei kyllä YLEENSÄ ärsytä toisten pukeutuminen, kunhan sitä on! Hahaha! Eli käytä rauhassa räikeitä treenivaatteita! Sulla on kyllä tosi kivoja sellaisia, kun kuvissa on vilahdellut.

      Nojoo, jotenkin ite en osais kuvitella yksin ottavani kuvia treenistä. En oo koskaan raahannut puhelintakaan salin puolelle!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)