perjantai 22. helmikuuta 2013

Kehonhuoltoa... Yogalates.

Vitsit, että aika menee nopeaan. Mun kevyttä viikkoa on mennyt nyt jo viisi päivää, ja oon oikeesti todella levännyt. Tähän on mahtunut jo kaksi täyttä lepopäivää! Vau, oon ylittänyt itseni! Lisäksi, eniten oon ylittänyt itseni niillä kolmella treenipäivällä.. sillä jokainen niistä on sisältänyt jotain kehonhuoltotreeniä! Siis.. KOLME kehonhuoltotreeniä viikkoon?!?

Maanantaina mulla oli tosi kiireinen päivä, kun mun rakas ystäväni (serkkuni) tuli 5 kuukauden vaihdosta Tansaniasta kotiin, joten olin häntä kentällä vastassa ennen hänen matkaansa Turkuun, omaan kotiin. Oli niin ihana nähdä häntä pitkästä aikaa! Se toki verotti vähän treenejä niin, että jouduin jättämään taas absolution-tunnin väliin, mutta ehdin onneksi juosta vajaa puoli tuntia matolla ja mennä balance-tunnille. Joten, maanantai oli pelastettu. <3 Olin tosiaan 14 tuntia pois kotona, mutta silti treeni oli sen arvoista pitkän päivän päätteeksi. Mä niin nautin balancesta.. se on ihan paras tunti.

Lähde: sats.fi

Keskiviikkona mä olin toista kertaa elämässä kokeilemassa SATSin keskuksissa pyörivää Yogalates-tuntia. Niille, joille tämä konsepti ei ole tuttu, niin kyseessä on tunti, jossa yhdistetään joogaa ja pilatesta (yllätys, yllätys.. nimestä ei olis voinut päätellä!). Tunnilla haetaan mun mielestä staattista voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa joogasta ja pilates-osiot ovat keskivartaloa haastavia toiminnallisia osuuksia. Tämä kombinaatio toimii mun mielestä täydellisesti, ja sain tunnista tosi paljon irti. Viimeksi kun kokeilin tätä tuntia syksyllä, mulla ei ollut kokemusta pilateksesta eikä joogasta kummastakaan omana tuntina, joten tämäkin tuntui jotenkin oudolta.. nyt kyllä tykkäsin, ja varmasti tulee silloin tällöin käytyä!

Eilen olin sitten Kimmon kanssa juoksemassa ulkona noin 50 minuuttia, ja voi mahtavaa!! Muistin taas, miksi rakastan juoksemista. Vähän tiukempi pakkanen (siis -7, mutta tiukempi, kuin mitä nyt on ollut) ja todella tasaiset lumiset tiet antoivat todella ihanan juoksualustan ja -ilman, ja juoksu kulki leikittelevän helposti ja kevyesti. Mahtavaa!! Juoksun lopussa hajaannuttiin, Kimmo juoksi kotiin ja mä juoksin mun toiselle lähisalille, ja menin sinne tunnin mittaiselle venyttelytunnille. Oli ihan mahtavaa venytellä todella pitkästi kaikki isot lihakset. Tunnin jälkeen olo oli aivan raukea ja kehossa tuntui hyvältä... kaiken tämän hyvän olon kruunasi se, että Kimmo haki mut autolla kotiin (tuonne salille on 2,5km joten ei tarvinut enää juosta venyttelyn jälkeen), ja sauna odotti lämpimänä kotona. Voiko oikeasti olla rentouttavampaa iltaa, kuin juoksu + venyttely + sauna? Ei kyllä voi.



Tänään sitten ajettiin töiden jälkeen tänne kotikonnuille, ja ollaan nyt anoppilassa. Huomenna on tiedossa kahdet juhlat, toiset on päivällä ja toiset on sitten illalla, meinaan mun ystäväni Tansaniasta kotiinpaluujuhlat, jee! Tosin, mä taidan olla suosiolla kuskina niissä pirskeissä! Huomenna aamusta olisi tarkoitus keritä vähän lenkillekin täällä maalla. Pitää ottaa ainakin kännykkä taskuun, niin voisin tallentaa upeita suomalaisia maaseutuja kuvien merkeissä. Ohjelmassa on silti kevyt juoksu vain, koska kevyellä viikolla syke ei saa nousta pilviin, eikä treeni kestää yli tuntia, siinä suunnitelma. 

Mitenkäs teidän viikko on mennyt? Oliko Yogalates tuttu tuntina? 

Mukavaa liikunnallista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille lukijoilleni! :)

6 kommenttia:

  1. Mä niin haaveilen omasta saunasta :(

    Hauskaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh, oma sauna on kyllä parasta, mitä kodista voi löytyä! Meidän on aika pieni koppi, mutta on se silti mahtava! ;)

      Kiitos, viikonloppu oli huippu, mutta meni nopeasti! Toivottavasti omasikin oli mukava ;)

      Poista
  2. Jeejee hyvä sinä! Kyllä ensi viikolla kulkee, kun oot noin huoltanut kehoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Whiii, toivottavasti! Tänään lenkki meni ainakin mukavan kevyesti ;) Jalat ja keho kiittää, kun niitä välillä huolletaan!

      Poista
  3. Yogalates kuulostaa ihan mahtavalta, pääsisipä itsekin kokeilemaan :) Meillä tosin oli joskus yliopistossakin jotain jooga-pilates-yhdistelmätunteja, joista pidin kovasti, mutta ne sitten loppuivat jossain vaiheessa :< Nykyään täytyy sitten tyytyä harrastamaan joogaa ja pilatesta ihan erikseen, kun molemmista lajeista satun pitämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi tunti on kyllä tosi kiva! Itse en tykännyt niinkään pilates-tunnista yksikseen, mutta tuolla tehdään just niitä tehokkaimpia pilates-liikkeitä, jotka sopivat hyvin rauhallisten jooga-liikkeiden väliin! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)