lauantai 16. helmikuuta 2013

Käsikombo...

 Mulla on ollut poikkeuksellisen treeniviikko.. tai ei sinänsä, aika perus aerobista treeniä on ollut paljon, ja paljon pk-treeniä, mutta oon tehnyt jo kaksi triathlonmaista yhdistelmätreeniä. Tiistaina oli se juoksu+spinning -yhdistelmä, ja eilen eli perjantaina kävin sitten tutun juoksu + uintikombon. Ihan hyvin meni kyllä se, juoksin ensin noin kahdeksan kilometriä rauhallista tahtia, ja siirryin uimahallille, jossa Kimmo taas odotteli mua jo tavaroineni! Uitiin vajaa 40 minuuttia, ja sitten lopeteltiin! Uinti tuntui tosi hyvältä, ja seuraavaksi yritän uida vaikka tunnin täyteen, sillä sen verran helpolta toi uiminen eilenkin tuntui.. alkaa päästä taas tekniikkaan vähän kiinni. Varmaan jossain vaiheessa pystyn nostamaan vähän vauhtejakin, jeejee! Mutta toistaiseksi nään rennon uimisen kaiken aana ja oona, että laji pysyy mielyttävänä ja että kehitystä tapahtuu!


Tänään sitten päätin lähteä ladulle, koska joudun luovuttamaan sukset maanantaina Tansaniasta palaavalle serkkulleni! Garminin akku sanoi alkumatkasta piupau eli loppui, joten päätin vetäistä sen saman lenkin, niin sain jotain osviittaa mun vauhdista ja matkasta! Hiihtelin kaikessa rauhassa 50 minuuttia, ja oli kyllä mukavaa! Ladulla oli aika vähän ihmisiä, ja se on hyvä.. ei mulla väliä, jos mua joudutaan ohittelemaan, mutta jos mä ohittelen, se ei ole kivaa!! Mä oon niin huono meinaan menemään  ladun vieressä... 

Mutta otsikkoon.. käsikombo.. se meinaa eilisen ja tän päivän treeniä! Nyt te ihmetellette, mitä, eihän Hanna ole käynyt edes salilla? No ei niin! Mutta olen käynyt uimassa ja hiihtämässä! Peräkkäisinä päivinä, vain yö oli välissä! Ja sen kyllä huomas! Heti kun aloin lykkiä vauhtia ladulla, tunsin hapotuksen käsissä.. olkapäissä ja käsivarsissa... no, ei siinä mitään, kyllähän ne kädet siitä helpotti, kun lämpenivät, ja hiihto sujuikin ihan kivasti!! Nyt suihkun jälkeen voin sanoa, että huhhuh mun kädet, huhhuh mun yläselkä ja huhhuh mun jalatkin... aikamoooinen viikko ollut, kun torstaina tosiaan juostiin  päälle puoltoista tuntia ystävän kanssa! Mutta minä tykkäääään!! Kaikki on mennyt hyvin, ja urheilu on ihanaa!


Huomenna on ehkä jotain spesiaalia luvassa kropalle, ja siitä tosiaan lisää huomenna! Ja arvatkaa mitä? Kolmen viikon treenijakso on huomenna loppu, ja mulla alkaa kevyt viikko! Mutta kyllä kroppa taas antaa merkkejä itsestään, että lepo ja keventely tulee tarpeeseen.. varsinkin, kun pikkuhiljaa tosiaan on tarkoitus taas nostaa tekemisen tasoa ja määrää kohti kesäkuun ekaa ja Tukholman katuja! ;)

Mulla on monta postausaihetta mielessä, mutta kun aika antaisi periksi, niin saisin ne teille raapustettua! Mulla on myös yksi toivepostaus, ja hei, laittakaa ihmeessä kommenttia, jos teillä on mielessä jotain aiheita, mistä haluaisitte mun kirjoittavan vähän pohdiskelevammin!

Mä haluisin kysyä yleisesti, miten teidän treeniviikko jakselee? Ja hei hiihtäjät, millaisia pitovoiteita/liukastusvoiteita te käytätte näillä +1 - -5 asteen keleillä? Mulla oli vain Easy pitovoidetta, ja mietin, että suksi vois luistaa vähän paremmin, jos olis luistovoidetta kans...

Mutta nyt lähden kaupungille ystävän kanssa! Jee! Ihanaa lauantaita kaikille! <3

2 kommenttia:

  1. Siis superjännää, että sä oot aloittanut noi triathlonharkat noin hyvällä meiningillä!
    Itelle uiminen ei ole mieluisin liikunnan muoto, koska omistan ns. herkät korvat ja aina jokin pöpö löytää sinne korvan sisälle ja saan korvatientulehduksen :(

    Nojoo, mutta ei kaikkea tarvitse harrastaa :) Juoksu, jumpat & spinningit riittä ihan hyvin mulle.

    Toivepostauksia, hmm ehkä jotain ruokaan liittyvää tai kisoihin valmistumisesta esim. onko sulla jotain rituaaleja, että pitää rasvata jalkoja, tankata jollain tietyllä ruualla jne.?

    VastaaPoista
  2. Hih, kiitos! Mä jotenkin tykkään kaikista noista triathlon-lajeista, joten nään sen aika luonnollisena jatkeena tuon kolmannen (tulevan) maratonin jälkeen ! Mut se että koska ja missä, se jää mysteeriksi..

    Harmi, että uinti aiheuttaa tuommoista. mutta totta, ei kaikki lajit oo kaikkea varten.. sä oot vaan onnekas, kun on vähemmän mistä valita.. mulla on lajien paljous, kun kaikkea kivaa ei ehdi tekemään viikon aikana ;)

    Kiitos postaustoiveista! Nuo aiheet ovatkin mielessäni, mutta nyt sain lisäpotkua kirjoittaa niistä ;)

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)