tiistai 12. helmikuuta 2013

Varovainen kokeilu...

Huh, täytyy tähän alkuun sanoa, että meni kyllä Pian kanssa tehty sunnuntainen kuntosalitreeni perille! Huh! En ole aikoihin tehnyt noin pitkää kuntosalitreeniä, joten luonnollisestikin paikat oli aika hajalla eilen... eikä se rajoittunut vain ja ainoastaan sinne yläselkään, vaan myös pakarat olivat lenkkeilyn ja ennen kaikkea jalkaprässin jäljiltä kipeänä! Wuhuu!


Eilen sitten jätin suosiolla ABS-treenin välistä, ja tyydyin pelkkään juoksuun ja Balanceen! Juoksu kulki aika kivasti eilen, vaikka pakarat olivatkin jumissa aluksi, mutta lämmettyä juoksu tuntui luontevalta! Balance tuntui taas niin ihanalta kehossa, ja voi että mä nautin tosta treenistä!! Balance on mun suosikki, ja maanantaitreeni on aina ihan odottamisen arvoinen!! Siihen päälle sauna ja nukkumaan, niin johan heräsin virkeänä klo 5 tähän työpäivään!!

Kyllä.. olin jo kuudelta töissä, ja tein 9,5 tunnin työpäivän, jonka jälkeen suuntasin SATSille! Koska lihakset oli vieläkin kireänä, ja tahdoin kokeilla uutta systeemiä, juoksin hetken juoksumatolla ennen spinning-tunnin alkua! Hullua, tai ei... mutta toimi! Jee! Ehkä tämä varovainen kokeilu on taas yksi askel kohti triathlon-haavetta... Mun ystävä tuli siihen juoksumatolle, ja katsoi mua hetken.. "Siis juoksetko sä oikeesti ennen tota spinning-rääkkiä?" ...heh, mun oli varovaisesti myönnettävä, että kyllä, mutta näin ekalla kokeilulla juoksin vain noin 25 minuuttia (tosin, aikakaan ei olis riittänyt pidempään tällä kertaa!).


Siitä sitten siirryin spinning-studioon, jossa oli vuorossa viikon huipuin treeni, eli Cycling Interval -tunti, joka ei turhaan ole mainostettu SATSin yhtenä kovimpana treeninä!! Toki treenin kovuuden jokainen päättää itse, mutta Laurin ohjaustyyli on sellainen, että siellä kyllä tulee tehtyä kunnolla, ja koenkin joka tunnilla neljä välikuolemaa sykehuippujen jälkeen! Mutta, tässä huomaa, että mun palautuminen kovasykkeisestä treenistä on parantunut, ja nykyään ne huiput tuntuvat pahoilta vain sen 10-15 sekuntia sen jälkeen, kun palaudutaan normaaliin, matalampaan tekemiseen. Mutta kun olen kerännyt itseni, niin huomaan olevani taas aika hyvässä iskussa seuraavaa interval-kohtaa tehdessä!

Kaikenkaikkiaan, päivän treeni
  • Rauhallinen juoksu matolla 25min (3,5km)
  • Cycling interval -tunti 55min (se viikon kovin treeni!)
Ja hyvä treeni olikin!! Mulla on tällä viikolla nyt sellainen teema, että teen paljon pitkäkestoisia, yli tunnin aerobisia treenejä, ja pitkä lenkki jää puolipitkäksi tällä viikolla. Mulla olis vaihtoehtona juosta pitkis yksin, tai kaverin kanssa 90 minuuttisena (hän ei tahdo juosta pidempään), ja mieluusti otan vaihtoehdoksi kaverin kanssa juoksun! :) Voihan sitä tarvittaessa pidentää 10-20 minuutilla, mutta luulen, että tuo 90 minuuttia riittää mulle mainiosti! Sen vuoro on torstaina.. viikonlopuksi suunnittelin juoksu+uinti -komboa, hiihtoa ja juoksu+salitreeniä, mutta saa nähdä, mikä niistä toteutuu, ja mikä ei...

Huomenna mulla on lepo, ja mennään Kimmon kanssa leffaan :) Jihaa! 

Minkälainen treeniviikko teillä on menossa?

6 kommenttia:

  1. Mahtavaa kuulla, että treeni meni perille ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ehottomasti :D Tosin, haittaa sitten muita treenejä, mutta enköhän jatkossa saa ujutettua samankaltaisia kuntosalisettejä juoksutreenien väliin! Ens viikolla on lepoviikko, ja ajattelinkin tehdä kunnon yläkropparääkin salilla, kun jalat lepää ;)

      Poista
  2. Wau, maratoonari! :) Kiitos ja tsemppiä sullekkin.

    x Steffi

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)