perjantai 8. helmikuuta 2013

2 h !

Jee jeee, fiilis on mitä mahtavin!! Taas on tän vuoden pisin lenkki takana, ja tuntuu niin huikeelta!! Siis ei vaan se, että tuli eka kaksituntinen (18,3km/2h2min) täyteen, vaan se, miten hyvin lenkki meni! Olosuhteetkaan ei olleet parhaat mahdolliset, sillä täällä pk-seudulla on satanut taas monta päivää lunta! Eilen oli kuitenkin luvattu, ettei sada, joten siksi vaihdettiin lenkki siihen päivään kaverin kanssa. Ja se oli fiksu veto, sillä tänään on taas tullut lunta koooko päivän!!


Vitsit, juokseminen on kivaaaa! Pitkät lenkit on huikeita.. Suomen lenkkimaisemat talvellakin on niin upeet! Alustakin oli yllättävän hyvässä kunnossa, vaikka loppumatkalla oli irtolunta, joka tuntui aika raskaalta väsyneiden jälkojen alla. Kaverin kanssa oli niin kiva juosta, ja kaks tuntia meni taas siivillä! Mutta toi on aina paha noiden kaverin luona tehtyjen lenkkien jälkeen, kun joudun lenkin jälkeen ajamaan kylmällä autolla (väännän heti lämmöt täysille) kotiin, sillä oon ihan jäässä... onneksi en ole vielä tullut kipeeksi. :/ Eilen oli niin mukava tulla kotiin, kun Kimmo oli laittanut ruuan valmiiksi ja sit mentiin saunaan! Kyllä siinä kroppakin lämpeni hyvin :)

Tämä oli vuoden eka lenkki, kun mulla oli juomapullo mukana lenkillä. Mulla oli jäljellä vielä vanhat Maxim energiajuomajauheet, (btw, tietääkö joku onko Tukholman maratonin juoma myöskin Maxim, ja jos tiedätte, niin mikä maku?), joista tein juoman mukaan lenkille. Se oli tosi hyvä veto, sillä viimeksi mulle tuli hirveä jano pitkällä ja myös energiat loppui. Nyt oli myös hyvä, kun olin syönyt hyvän ja täyttävän lounaan töissä, ja sit söin vielä rahkaa banaanilla tunti ennen lenkkiä. Nyt meni siinä suhteessa juoksu tosi hyvin, että energiat ei loppuneet kesken! Jotenkin tässä totesinkin, että noi pitkät sopiikin aika hyvin heti töiden jälkeen juostuna... ja ehkä nimenomaan noin, että vaihdan töissä juoksukamat päälle, ja lähden suoraan ystävän luokse, sillä siinä ei ehdi väsähtää kotona sohvalle! :)


Tänään olin sitten palauttelevalla lenkillä Kimmon kanssa pitkän työpäivän jälkeen. Hölkkäiltiin kuutisen kilometriä tosi hitaasti, ja oli mukavaa! Tosin lopussa aloin hermostua siihen, kuinka epätaisainen ja raskas alusta olikaan juosta, koska lunta tuli tänään taas kiitettävästi, eikä paljon aura-autoja ollut näkynyt. Eli palauttelua se oli ehkä muuten, muttei jaloille. Sen verran rankkaa juokseminen tuolla irtolumessa oli. Mutta olipas hyvä tapa aloittaa viikonloppu! Ja hei, miettikää miten kevyeltä juoksu sitten keväällä paljailla teillä tuntuu, wuhuu!

Varmaan ihan liikunnallinen viikonlopputulossa, ja vähän jotain spesiaaliakin ;)

Mites teidän liikunnat viikonloppuna? Otatteko lunkisti vai treenaatteko kovaa? Uhmaatteko te säätä, ja lähdette lumisateeseen juoksemaan vähän rankemmalle alustalle? 

Mukava viikonloppua lukijoilleni, oli se sitten millainen tahansa!

14 kommenttia:

  1. Ite en kyl tiiä mikä juoma siel Tukholman maratonilla on, mut mun äiti ei kyl enää juo mitään noita juoksutapahtumien juomia ku ne ei vaan sovi sille et se ottaa aina omat urheilujuomat mukaan ku sil on se juomavyö ni on helppo mukana kuljettaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, oon kuullut ettei ne sovi kaikille! noissa tapahtumissa on myös mahdollista viedä omat pullot pisteelle, tai ne kuljetetaan sinne. ainakin joissain tapahtumissa.. mulla taas ei oo kovin herkkä vatsa noiden suhteen, ja tähän mennessä kaikki on käynyt mulle! Ja jos Tukholmassa on Maxim, niin se on mulle ainoa tuttu juoma. :)

      Poista
  2. Vitsi sä olet kova mimmi! Inspiroidun kun luen näitä sun juttuja :) oletko joskus tehnyt / tekisitkö joskus postauksen siitä miten sun juoksuharrastus lähti alunperin käytiin ja kuinka nopeasti saavutit esim. 10 ja/tai 20 kilsan juoksukunnon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huikeeta kuulla, että inspiroidut mun teksteistä! Mahtavaa!! :) Sitä mä tahdonkin, jakaa juoksun ja liikunnan intoa eteenpäin!

      En varmaan varsinaisesti ole kertonut, miten kunto on kasvanut ja miten juoksuharrastus sai alkunsa.. täällä http://sporttaillaan.blogspot.fi/2012/11/miksi-mina-juoksen.html sivuan asiaa, mutta hyvä idea.. voisin tehdä postauksen miten kunto kasvoi alussa kympin kuntoon, ja miten siitä puolikkaalle treenatessa ;)

      Poista
  3. Muistaakseni siellä Tukholmassa on ollu Maximia. Kai jotain appelsiininmakuista - ihan hyvää eikä liian vahvaa. Muutenkin siellä on huippuhyvä huolto reitin varrella ja maalissakin :) Oon ollut siellä kaks kertaa ja menossa taas uudestaan.

    Tätä sun blogia on tosi kiva lukea - inspiroivia juttuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä arvelinkin, että Maximia on tarjolla, kun se on sponsoreiden listalla! Pitääpi ostella sitä seuraavaksi! ;) Kiva kuulla, että huolto pelaa! Mä uskon, että toi Tukholma on kyllä huikea, ei kai se muuten noin iso tapahtuma olisi vuodesta toiseen! Jeejee!

      Ja ihana kuulla, että mun jutut inspiroivat :)

      Poista
  4. Minkälaista toi uus rahka on?
    Välillä syön sitä lidlin 4,4% rahkaa ja se on ihanan pehmeää ja kermaista, ehkä vähän samanlaista kun toi?
    Ja onnittelut hyvälle lenkille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksii! :)

      Toi rahka on just sellasta pehmeen makuista ja täyteläistä, tykkään! Tos tais olla joku vajaa 3% rasvaa. En oo Lidlin vastaavaa maistanut, mutta tää jää kyllä mulle ainakin osittain pysyväksi ruokavalioon! :)

      Poista
  5. Hei hyvä lenkki! Mulla on pari viimeistä viikkoa mennyt vähän vähemmillä juoksuilla. Pari kertaa viikossa oon ennättänyt vain lenkille, mutta josko sitten ensi viikolla useammin kun normi arkitahti tulloo :) Tännää intervallitreeninä sai toimia salibandypeli! 8:lla pelaajalla, kaksi peliä. Hapottaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooo, no salibandypeli 8:lla pelaajalla on kyllä huikee saavutus!! Mitä paikkaa pelaat ja hei, missä joukkueessa? :) Salibandy on lähellä sydäntä, vaikken nyt muutamaan vuoteen ookaan pelaillut!

      Poista
    2. Mä pelaan puolustajan paikkaa, ja täällä savon seudulla naisten 2-divaria ihan vain. :)

      Poista
    3. Okei, kiva! :) Mäki oon miettinyt, josko ens kaudella menis takas salibandyn pariin.. 2-div olis kans todennäköisin vaihtoehto, kun on ollut niin paljon taukoa pelaamisesta! Mäkin olin pakki ;)

      Poista
    4. Hehee, jee yhdistäviä tekijöitä löytyy. Jooo, äkkiä ne taidot löytyy takaisin. Mutta kovemmalla tasolla tarttiis enemmän sitoutumista, johon ei sitten itsellä ainakaan viime vuosina ollut kiinnostusta. Ehkä tulevaisuudessa ?

      Poista
    5. Jep! Kiva juttu! :) Eiköhän, mä oon pelaillut tähän asti kolmisen vuotta kerran viikossa, mut nyt kevään pidän kokonaan paussia! Ehkä tulevaisuudessa viel palaan kentille, ja sä johonkin korkeammalle ;)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)