maanantai 24. kesäkuuta 2013

Tietoista taukoa

..ei siis bloggaamisesta! Tää mun blogitauko on ihan vahinko! Jotenkin kesä veti mua mukanaan, ja sitten tuli juhannus, ja ja ja.. mutta nyt oon taas takas kirjoittelemassa, ja en aio jatkossa pitää näin pitkää taukoa! On ollut ikävä tänne, vaikka oonkin teidän blogeja lueskellut!


Viime alkuviikko oli ihan mukavaa liikkumisen tasolla. Maanantaina olin lenkillä ja balancessa, ja tiistaina olin Kimmon kanssa suunnistamassa Solvallassa. No, maasto oli tosi mäkinen ja jalat oli kyllä aika tukossa siellä reitillä, jossa kulutettiin aikaa sellaiset 1h40min. Päätin tän tukkoisuuden jälkeen kun henkikään ei kulkenut ihan toivotulla tavalla, että ehkä vedän loppuviikon reilusti vaan lonkkaa ja lepiä. No, päätin sitten kuitenkin, että vielä keskiviikkona käyn juoksemassa ja jumpassa, ja juhannuksen aikana annan sitten kropalle lepoa. Mä tajusin, että en ollut vieläkään palautunut maratonilta kunnolla, sillä ne päivät, kun annoin kropalle lepoa, olin kuumeessa. Taatusti se verotti mun palautumista, kun kaikki energia meni tuon sairastelun parantelemiseen!!!

Nyt on juhannus sitten takana, ja olen levännyt. Neljän päivän aikana hyötyliikunnan lisäksi tehtiin vain yksi noin 8km:n kävelyretki Nuuksiossa, jonka välissä pulahdettiin Sorvalammen lämpöiseen veteen. Rakastan retkiä Nuuksiossa tai muualla luonnonpuistoissa. Vaeltaminen, retkeily ja luonnossaliikkuminen on niin mua.



Juhannus oli kaikin puolin onnistunut, vaikka vietinkin varmaan elämäni ensimmäistä kaupunkijuhannusta. Torstaina käytiin Kimmon kanssa Helsingin Hard Rock Cafessa syömässä. Voin suositella paikkaa kyllä, sillä ruoka oli aivan hyvää, ja tunnelma oli ainutlaatuinen. Pidin. Naapuripöytiin menneet jälkkärit näytti kyllä ylihyviltä ja isoilta, mutta olin burgerini jälkeen niin täynnä, etten enempää olisi alas saanut!


Juhannusaattona vietettiin aikaa ystävien kanssa. Oltiin ensin rannalla ottamassa aurinkoa ja uimassa. Oli ihana mennä pyörillä sinne, ja nauttia auringonpaisteesta. Rannalta sitten suunnattiin ystäväpariskunnan luokse, jossa grillailtiin ja syötiin muutenkin hyvin, juotiin viiniä, saunottiin ja nautittiin toistemme seurasta. Juhannuspäivä puolestaan oli aluksi vähän sateinen täällä kaupungissa, mutta hyötykäytettiin se kotia siivoamalla ja leffaa katsomalla. Illalla tehtiin se retki Nuuksioon, ja oli aivan ihanaa ja romanttistakin. Heh.


Sunnuntaina oli sitten huippupäivä! Isäni naisystävänsä kanssa tulivat Turusta käymään, ja juotiin aamukahvit meillä. Sitten lähdetiinkin Body worlds -näyttelyyn Heurekaan. Näyttely oli aivan mahtava, ja suosittelen sitä kaikille! Todella antoisa. Heurekasta tultiin meille syömään kanakeittoa ja raparperipiirakkaa, ja sitten lähdettiinkin Lintsille, jossa sitten kivasti pyörittiin laitteissa iltarannekkeella kolmisen tuntia. Ukko oli taas jälleen kerran mahtavin laite, ja siinä tulikin kahdesti oltua! Päivä oli ihan huikea, ja mun onkin pakko sanoa, että mulla on maailman ihanin iskä. Iskä on mun elämäni toinen mies! Heh. Oon kyl oikee isin tyttö! <3



Tänään sitten palaan arkeen, ja yritän pitkästä aikaa aloittaa kunnolla juoksutreenitkin, ja tänään olinkin suunnistamassa.. josta kuulette seuraavaksi lisää ;) Tuntuu todellakin siltä, että tämä lepo tuli ennen kaikkea kropalle tarpeeseen. Joskus on vain niin tärkeintä kuunnella omaa kehoa, eikä lepojaksoista kannatta potea huonoa omatuntoa!

Miten teidän juhannus meni ja entäs arkeenpalaaminen? Vai joko joku jo lomailee? Mulla on loma vasta elokuussa!

4 kommenttia:

  1. Se on kyllä tosi tärkeetä et osaat kuunnella kroppaas, et millon se kaipaa lepoa! Ihanan kuuloinen juhannus sulla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, pikkuhiljaa oon oppinut kuuntelemaan kehoa, ja koen sen nykyään rikkautena, että osaan pitää lepojaksoja kun keho sitä vaatii :)

      Kiitos, juhannus oli ennakkoasetelmista huolimatta oikein onnistunut :) <3

      Poista
  2. Ihana kun suhtaudut liikuntaan niin järkevästi, ja osaat ja maltat kuunnella omaa kroppaasi! Virkistävää täällä blogimaailmassa :) Ja voih, vaeltaminen, retkeily ja luonnossa liikkuminen on niin ihanaa, terapeuttista ja rentouttavaa. Nuuksiossa en ole kuitenkaan toistaiseksi päässyt käymään... Mahtavan kuuloinen tuo lampipulahdus! Oliko se joku vilkaskin ranta, vai saiko siellä rauhassa pulahtaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän tosiaan omalla esimerkilläni kertoa lukijoille sitä, että oma keho on kaiken aa ja oo, ja sen ehdoilla tätä harrastusta pitää tehdä :) Juu, samanlaisia ollaan, koska metsässä liikkuminen on niin mun juttu myöskin! Suosittelen Nuuksiota teille!

      Me pulahdettiin tällä kertaa yleiseen Sorvalampeen, mutta on siellä taatusti lampia, ainakin luontopolkujen varrella, jotka ovat hyvin tyhjillään. Joissain on sitten mökkejä, eli kannattaa niitä vältellä!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)