torstai 13. kesäkuuta 2013

Pohjekipu, hölkkää ja bodybalance 61

Tämä viikko on ollut palautumisen kannalta muuten hyvä, kun olen päässyt jo vähän treenaamisen makuun ja flunssa on lähes poissa kokonaan, mutta mun pohje on ikävästi kipeytynyt. Mä en edes tiedä, mistä se on tullut, mutta siinä toisessa pohkeessa on sellainen jumiutunut kohta. Se tuntuu kun lihas on jännityksessä.. olen kokeillut hierontaa ja venyttelyä siihen, mutta se ei ole oikein auttanut. Höh. Onko jollain vinkkiä, miten sais jumiutuneen pohkeen kuntoon?

Olen kaikesta huolimatta silti myös vähän hölkkäillyt. Pääsin meinaan tiistaina ekaa kertaa Tukholman jälkeen lenkille, ja voi vitsit, vaikka jalat painoivatkin aika paljon, oli se niin ihanaa! <3 Täytyy kyllä sanoa, että tää lenkkeily on niin mun juttu. Piristyin työpäivän jälkeen todella hyvin, kun pääsin vähän tuonne ulos juoksentelemaan. Tehtiin Kimmon kanssa sellainen vajaa 8km:n lenkki, ja aikaa meni 50 minuuttia, joten vauhti oli aika normaalia pk-vauhtia, ehkä pikkasen hitaampaa, mutta se tosiaan oli tarkoituskin. Toi lenkki oli mun vakkarilenkki, ihan kaikkein paras keskimittainen lenkki, jonka täältä meiltä voi tehdä. Rakastan sellaisia siltakohtia ja meren tuoksua, ai että.

Eilen pidin lepopäivän ihan jo tarkoituksellakin, enkä kyllä 10 tuntisen härdellityöpäivän jälkeen olisikaan jaksanut mihinkään lähteäkään. Tänään oli suunniteltu treenipäivä. Lähdin vähän aiemmin töistä, jotta ehtisin pienelle lenkille ennen viikon toista balance-tuntia. Tosin se maanantain balance oli vain puolituntinen, kun oli tuurajaohjaaja, ja vain niukasti aikaa. Ehdin hyvin tehdä 30 minuutin lenkuran, ja tänään juoksu tuntui ihan ok:lta.



Sen sijaan tänään vuorossa oli ihka uusi BodyBalance ohjelma, eli ohjelma 61. Jeee! Vaikka hirveesti vanhasta ohjelmasta tykkäsin, niin oli kyllä kiva kokeilla taas uutta. Harmi sinällään, että tää ohjelma ei mua vakuuttanut ihan niin paljon kuin edellinen huippuohjelma, kun musiikitkin oli tylsemmät, joskin jotain helmiäkin joukossa oli.

Alkulämmittely oli ihan peruskiva, ja aurinkotervehdyksissäkään ei ollut sinällään mitään ihmeellistä. Jalkojen voima tuntui tällä kertaa vähän helpommalta kuin yleensä, vaikka mulla oli alla tosiaan vielä puolikuntoiset jalat. Tasapaino oli sopivan haastava, muuten aika peruskauraa. Mutta kyllä siinä aina haastetta löytyy. Lonkanavaukset oli pettymys! Se on yleensä mulle, juoksijana, suosikkikappale balancessa, mutta nyt siinä oli tosi haastava asento, jossa en melkein "mahtunut" kankeilla jaloillani olemaan. No, ehkä löydän itselleni hyvän asennon siihen vielä. Tämä oli vasta ensimmäinen kerta.

Vatsakappale oli älyttömän raskas mun mielestä! Huh. Lankkuja niin, että polvia näpäytetään, ja sitten tehtiin käsillä isoja kaaria. Lankkua oli siis paljon. Lisäksi aika raskaat normaalit vatsat jalat ylhäällä. Huh, hapotus oli taattua ainakin mulla. Selkäkappale taas tuntui aika löysältä, mutta niin se yleensä onkin vähän löysempi kuin vatsakappale. Loppupuoli banacesta, eli kierrot ja takajaloille pituutta -kappaleet, oli kyllä huippuja. Perustekemistä, mutta ah, niin ihanaa.

Kaikenkaikkiaan balance oli ihan ok, ja tulen taatusti käymään siellä jatkossakin ihan normaalisti.

Oletteko te päässeet jo testaamaan uutta balancea? Mitäs piditte?

2 kommenttia:

  1. Olen käynyt balancessa vissiin kaksi tai kolme kertaa tässä parin vuoden aikana :D En tiedä miksi se on jäänyt noin olemattomiin, vaikkei tunnissa mitään vikaa olekaan ja vaikka uhosin käyväni useammin kehonhuoltotunneilla. Tämän postauksen innoittamana aion kyllä kesän aikana käydä vähintään kerran balancessa, ja ehkäpä saan siitä kipinän hieman säännöllisempään käymiseen :) Kiitos Hanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei, mullakin meni moonta kertaa balance-tunnilla satunnaisesti, että opin siitä tykkämään. aina ihmettelin, mikä tämän tunnin juju on.. jotenkin se vaatii muutaman viikon säännöllistä käymistä, kun keho ymmärtää, mitä sillä tunnilla haetaan. Kannattaa siis ehdottomasti antaa balancelle vielä mahdollisuus! :) Ite oon ihan koukussa!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)