sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Helpompaa kotitreeniä

Vaikka ulkona onkin tällä hetkellä ihan mahtavat liikuntakelit, nyt kun pakkanenkin on lauhtunut ainakin täällä etelässä kymmenen pakkasasteen tuntumiin, niin välillä on kiva treenata sisälläkin. Itsestä on ainakin mieluisaa, että mulla on kuntokeskusjäsenyyden myötä paikka (tai useakin), jonne voi aina mennä treenaamaan, kun ulkoilukeli ei houkuta. Joskus taas olisi kiva tehdä treeni nopeasti kotona käyttämättä aikaa liikkumisiin salille ja takaisin. Minä vaan olen todella huono tekemään kotitreenejä, vaikka välineitäkin on kahvakuulasta eri kokoisiin käsipainoihin. Jotenkin kotona helposti keskittyminen herpaantuu, varsinkaan jos ei ole mitään selkeää ohjelmaa jota noudattaa.


Sainkin vuoden 2015 liikuntatuote -finalistilta SportieTownilta mahdollisuuden kokeilla heidän palveluaan, joten ilomielin tartuin heidän tarjoamaan mahdollisuuteensa. Jos vain jostain saisin boostia kotitreeneihin, niin olisin iloinen! SportieTown on siis sivusto, jossa on mahdollista ostaa liikunta-alan ammattilaisten tekemiä treenivideoita omaa katselua varten. Videon ostamisen jälkeen on mahdollista katsoa se niin moneen kertaan kuin haluaa ja treenata sen mukana. Tarjonta on todella kattava, joten minun oli vaikea valita videoita kokeiltavaksi. On joogaa ja rentoutumista sekä kehonhuoltoa, on core-treenejä, kuntopiirejä ja lihaskuntojumppia sekä meneviä hiit-treenejä. Videoiden kestot vaihtelevat noin 15 minuutista reilu puoleen tuntiin, joten yhdestä tai kahdesta videosta yhdistelemällä saa jo mukavan treenin tehtyä. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin! Voit käydä kokeilemassa ilmaista Alkulämmittely- ja liikkuvuusvideoita palvelusta.

Itse tein perjantai-illalla lyhyen saunatreenin. En vielä viitsinyt tehdä rogainingin jälkeen mitään kovin repäisevää treeniä, joten päädyin yhdistämään core-treenin sekä lyhyen joogatreenin. Suureksi ilokseni huomasin, että core-teenin piti minulle SATSiltakin tutuksi tullut ohjaaja, Elina. Hänen tunneillaan oli jo silloin ilo käydä, ja video ei pettänyt laisinkaan. Elinalla oli todella selkeä tyyli ohjata myös videolla, joten minun jumppaajana oli helppo seurata ja pysyä mukana, kun tiesin koko ajan, mitä tuleman pitää. Treeni oli tehokas ja aion tehdä tuon vajaa 20 minuutin core-treenin jatkossakin lenkkien päälle. Kun joku käskee tekemään, ei tule luistettua niin helposti! Jooga-treeni selänkiertoineen oli myöskin oivallinen ja seuraavaksi aion kokeilla kahvakuula-treeniä, jonka valitsin myös omaan valikoimaani. Näyttää siltä, että videoita tulee koko ajan lisää palveluun, joten jatkossa täytynee ostaa lisää videoita, niin on treenattavaa kotipäivien varalle!


Kylkilankkua, huh, en ikinä tekisi sitä kotona "ilman käskijää"!! :D

Nyt minulla on ilo järjestää myös arvonta blogiini, sillä kolmella onnekkaalla on mahdollisuus voittaa itselleen vapaavalintainen video SportieTown-palvelusta omaan käyttöönsä! Kerro minulle, millaisia kotitreenejä tykkäät tehdä ja teetkö niitä ominpäin vai mieluummin ohjatusti ja olet arvonnassa mukana! Jätä kommenttisi sähköpostiosoitteen kera tämän postauksen alle. Arvonta-aika päättyy ensi perjantaina 15.1 klo 23.59.

Mahtavaa kun tällaisia vaihtoehtoja tulee kotitreeneille! Tämän SportieTownin etu on, ettei se sitouta mihinkään jäsenyyteen, vaan videoita voi ostaa täysin omien tarpeiden mukaan. Minulle ainakin sopii sellainen, että voin tehdä kotitreenin aina silloin tällöin. Pääasia kuitenkin tykkään liikkua esimerkiksi ulkona, joten kuukausimaksulle ei yleensä tule näissä videopalveluissa vastinetta tarpeeksi.

Olen myös äärimmäinen iloinen, kun oma kuntokeskukseni Sats Elixia alkoi tarjota myöskin online training -palveluita eli videotreenejä. Tuttuja treenejä, kuten joogaa, kokokehon treenejä ja tanssitunteja on nyt katsottavissa videoiden muodossa. Sats Elixia on todella nykyaikainen kuntokeskus, joka vastaa hienosti treenaajien kysyntään. Uusia tuntejakin tulee jatkuvasti valikoimaan ja ensi viikolla olisi tarkoitus käydä kokeilemassa ensimmäistä kertaa Box-tunti eli kuntonyrkkeilyä. Vautsi, odotan jo innoissani!

Nyt ajattelin lähteä pienelle happihyppelylenkille ja tehdä sen jälkeen kotitreenin päälle! Mahtavaa kun on mahdollisuuksia tällaiseen!

Onnea kaikille arvontaan!!

** Postaus toteutte yhteistyössä SportieTownin kanssa **

8 kommenttia:

  1. Ei ne kotitreenit mitään ykkösvaihtoehtoja ole mullakaan, mutta nykyään (ja etenkin jouluputken myötä) olen vähän petrannut. Mulla ei ole mitään välineitä, enkä tykkää tehdä mitään hyppyjä koska meillä kuuluu alakertaan jo normiaskeleetkin, joten aika perusjutuilla mennään ja aika samaa kaavaa ne taitaa noudattaa kun oma mielikuvitus loppuu kesken :) Yoogaiaa kokeilin just ja tuollainen nettiohjaus oli kyllä vallan toimiva, eli sinänsä avoimin mielin tähänkin uutuuteen suhtaudun! Enpä ollut tästä ennen kuullutkaan :)

    VastaaPoista
  2. Hei vitsi, täähän on kuin mulle tehty! Tosi mielenkiintoiselta kuulostaa, koska oon tehnyt aika paljon tutkimusta ja hakenut inspistä kotitreeneihin viime aikoina! :) Mun treenit on tällä hetkellä nimenomaan kotitreenejä ja vaunulenkkejä!Kotitreeinä teen aika paljon lihaskuntoa oman kehon painolla tai esim käsipainoja käyttäen. Etin netistä inspistä esim blogeista ja oon myös kokeillut muutamaa ohjattua videota, mutta tää on ihan uusi tuttavuus! Kivaa sunnuntaita! ♡

    VastaaPoista
  3. Mä teen kootitreeninä yleensä aina corea, johon lisään aikataulun mukaan punnerruksia ja pakaraa sekä takareittä. Joskus jopa dippiäkin! Mutta corella aloitan aina. Treeni kestää 10 - 30 minuuttia, joten äkkiä senkin saa hoidettua. Olen melko pinttynyt omiin sarjoihini, joten mielelläni kokeilisin myös jotain uutta!

    VastaaPoista
  4. Mä teen kotona vatsa-selkäjumppaa ja punnerruksia, Yoogaia on parhaillaan taas kokeilussa ja tänään poljin pyörällä trainerilla sisällä. Se oli aika puuduttavaa, mutta selvisin :) Uudet kotitreenivaihtoehdot otan ilolla vastaan! Tällaiset pakkaskelit on ikäviä kun ulkona treenaaminen ei oikein ole vaihtoehto...

    VastaaPoista
  5. Mähän teen nykyään vaan kotitreeniä. Corea ja jotain pientä jalkajumppaa. Kotoa löytyy jotain välineitä (kahvakuulaa, käsipainot, jumppapallo ym.). Ikinä en ole mitään ohjattua treeniä tehnyt kotona, en edes YouTubesta katsoen, vaan aina teen, mitä mieleen juolahtaa. :)

    VastaaPoista
  6. Hei jee! Mäkin olen innostunut kotitreenailusta. Teen kokonaisvaltaista treeniä, ja tähän mennessä tehdyt treenit ovat kyllä osoittaneet sen, että saa kyllä koko kropan tärisemään. Mä etsin kotitreeniohjeita sportti-lehdistä ja blogeista.. Ja sovellan niitä sitten itselleni sopivaksi. :)

    VastaaPoista
  7. Olisi kiva päästä kokeilemaan ohjattuja kotitreenejä!
    Tähän asti olen lähinnä kesäaikaan kahvakuulaillut pihalla ja sitten joskus jumppaillut kotona, keskivartalopainotteisesti silloin. Enemmän tulee lähdettyä salille tai lenkille!

    VastaaPoista
  8. Olen viime viikkoina innostunut kotitreenailusta, kun sain käyttööni hyvät ohjeet lihaskuntoon ja hiit-treeniin :) Itse keksittyä treeniä olen laiska toteuttamaan, joten valmiit ohjeet olen todennut hyviksi, koska silloin ne tulee myös tehtyä. Ohjattuja kotitreenejä en ole tehnyt, mutta niitäkin olisi kiva kokeilla.

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)