perjantai 1. tammikuuta 2016

Otin uuden vuoden vastaan pirtein ja rennoin mielin!

Heippa kaikille ja ihanaa uutta vuotta 2016! Toivottavasti kaikilla oli hyvä startti tähän uuteen vuoteen, ja saitte tehdä illalla, yöllä ja aamulla niitä juttuja, joista nautitte!

Minulla ainakin vuosi lähti liikkeille hyvin leppoisissa merkeissä ja juuri siten, kuin oman vapaa-aikani tahdonkin käyttää. Tosin olisin hyvin voinut viettää uuden vuoden illan kavereiden kanssa hengaillen, mutta tällä kertaa päädyimme olemaan ihan kaksin Kimmon kanssa kotona illan. Joulu meni "toisten nurkissa" oleskellen, ja kun meillä ei ole ylimääräisiä vapaapäiviäkään ollut joulun ympärillä, niin olin jopa aivan iloinen eilisen suunnitelmista. Minä olin meinaan melko väsynyt, joten en olisi pirteintä seuraa ollutkaan.


Itsetehtyä perunsalaattia

Ylitin uudenvuodenaaton kunniaksi eilen itseni, ja menin Tiinuskan seuraksi Sh'bam-tanssitunnille! Mä en ole käynyt kuin kerran elämässäni tanssitunnilla, ja se oli zumbaa viisi vuotta sitten!! Mä olin aivan varma, etten pysy lainkaan perässä askelissa. Sh'bam on siis Les mills -tunti, jossa tanssitaan 45 minuuttia listahittien tahtiin. Jokaisessa biisissä on oma, suhteellisen helppo koreografia. Helppoudesta voi toki olla montaa mieltä, sillä bami oli mulle kyllä todellakin tarpeeksi haastava! Jopa niin haastava, että läheskään milloinkaan en saanut tehtyä käsiliikkeitä mukana ja jalatkin yleensä meni vain sinnepäin! Mutta tunti oli silti kivempi, kuin osasin odottaa. Voisin jopa kuvitella meneväni uudelleenkin, ja tunnista voisi saada niin vielä enemmän irti! Saa nähdä, mitä uusi vuosi tuo tullessaan! Oli kyllä vapauttavaa poistua totaalisesti omalta mukavuusalueelta ja nauraa itselleen ja toisaalta taas laittaa itseään likoon ihan uudella tavalla!


Sh'bamin ansiosta sain 30 lajin mitalin Heiaheiasta!

Tanssitunnin ja body balancen jälkeen suuntasin kotiin, jossa katsottiin Pikkuleijonien menestyksestä peliä MM-kotikisoissa. Mua harmittaa, etten ollut hereillä kisojen lipunmyynnissä ja se meni ihan ohi. No, saan onneksi nauttia kisoista telkkarin välityksellä. Illalla söimme omatekemää perunasalaattia , joimme pari lasia skumppaa ja kävimme saunassa. Minä katsoin joitain raketteja ikkunasta ennen nukkumaanmenoa. Kovin villiä, eikö?! ;)

Mä olen kyllä iloinen, että heräsin uuteen vuoteen virkeänä, vailla krapulaa ja päänsärkyä. Itseasiassa mulla ei ole "hetkeen" krapulaa ollutkaan enkä lainkaan kaipaa sitä olotilaa itselleni. Mä en myöskään pidä siitä ihmisestä, joka olen humalassa. Olen siis todennut paremmaksi nauttia pari lasillista kerrallaan, joista ei minkäänlaisia seuraamuksia synny. Korkeintaan nautin juoman mausta, saatan hieman rentoutua ja aamulla saa tehdä niitä asioita, joista tykkää. Tänään vietimme hitaan aamun herkkuaamiaisen ja yhden lempparitelkkarisarjan parissa. Hitaista aamuista ja kiireettömyydestä saan eniten voimaa ja jaksamista.


Aamu sohvalla telkkaria katsellen

Tämä vuosi tuli aloitettua liikunnalla, kuten siis moni aiempikin vuosi! Tällä kertaa lajina ei ollut juoksua, vaan mun niin kauan himoitsemaa hiihtoa!! Kirjoitinkin blogini Facebook-sivulle, että suhteeni Pertsaan on täynnä iloa ja intoa, mutta meno on välillä hapuilevaa! Toivon kuitenkin, että pääsen syventämään suhdettamme kunnolla tämän vuoden aikana! Täällä pääkapunkiseudulla on tällä hetkellä jo neljä tykkilumilatua auki, ja kiitos Latutilanne-sivun Facebookissa, päätin valita Leppävaaran ladut tällä kertaa. Tiesin, että siellä on ainakin parkkitilaa ja yhteensä oli reilu kilsa latua valmiina. Minun onnekseni latu oli todella tasaista, koska mähän en varsinkaan alamäissä tykkää hiihtää. Perinteisen ladulla oli hyvin tilaa hiihtää, vaikka väkeä olikin lähtenyt ulkoilemaan vuoden ekana päivänä mukavasti! Latu on myöskin hyvässä kunnossa, joten ei voi kuin kiittää tykittäjiä hienosta työstä! Nyt vain lunta odottelemaan, että pääsis niille oikeasti pitkille lenkeille hiihtämään! Hiihto on mukavaa ja kokonaisvaltaista liikuntaa, en voi kuin suositella! Minähän palasin suksille pari vuotta sitten, kun ostin omat pitopohjasukset. Eli en ole mikään mestari, mutta tahdon oppia kyllä!


Eli täällä uusi vuosi otettiin vastaan aivan kuten mikä tahansa vapaapäivä, mutta sitähän se elämä on. Tavallisia päiviä, jotka kuitenkin on niin merkittäviä juuri siinä hetkessä. Mulle on tärkeää, että saan arjen keskellä levätä, rentoutua, laittaa ruokaa kotona sekä liikkua. Pieniä, isoja juttuja. Toivottavasti jokaisella teillä on asioita elämässänne, jotka saavat teille hyvän olon ja energiaa! 

Mitenkäs te otitte uuden vuoden vastaan? Millaisia fiiliksiä vuoden ensimmäinen päivä teissä herättää?!

6 kommenttia:

  1. Sama täällä, täysin normaali vapaapäivä oli tämä vuoden ensimmäinen päivä. Käytiin pitkällä metsälenkillä koirien kanssa ja muuten vaan hengailin kotona (ja luin tenttiin). Parasta. Ei kiitos enää krapuloita tännekään.

    Hyvää alkanutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä - tavallinen kotipäivä ja metsälenkki koirien kanssa! :) Jeeep, hyi ajatuskin krapulasta :D

      Hyvää vuotta sullekin, Suvi :)!

      Poista
  2. Uusi vuosi vaihtui täälläkin tehden juuri niitä juttuja, mitkä itsestä tuntuu hyvältä. Vanhan vuoden päätin Espoon Uuden Vuoden juoksussa. Oli muuten tosi ihana tapahtuma ulkotulineen ja glögeineen! Uuden vuoden aloitin minäkin hiihtolenkillä. Olipa ihanaa hiihtää pitkästä aikaa! Vaikka tänä aamuna olikin ihan "uudet" lihakset kipeänä hiihtolenkistä, niin on huomattavasti kivepi herätä aamulla lihaskipuun, kuin pääkipuun. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Espoon uuden vuoden juoksu kuulostaa ihanalta! Mun piti kans tulla, mutta päädyin tanssimaan hahah :D Ihanaa hiihtää ja kohta saadaan lisää latuja, niin siistiä ;) Jep, lihaskipu on jees :D!

      Poista
  3. En kestä miten hauskaa kun menit tanssimaan! :D Mun pitäis joskus uskaltautua ihan samaan. Oon kerran äitin mukana eksyny johonkin zumban kaltaselle tunnille ja olin kyllä niin totaalisen huono, että nauroin vedet silmissä koko illan sen jälkeen! Tanssi on kyllä itselle sellasta epämukavuusalueella toimimista, etten edes halua sinne.

    Täällä vuosi vaihtui ihan samanlaisissa merkeissä. Jotenkin jouluhössötysten jälkeen halusin olla ihan vain kotona. :) Ihanaa uutta vuotta Hanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, joo, ihan hulluu että uskalsin tanssimaan ;) Välillä kannattaa heittäytyä ihan täysillä! Mäkin oon kerran ollut zumbassa viis vuotta sitten ja se oli aika katastrofi.. mutta tää oli vähän helpompaa, vaikka silti olin tosi epämukavuusalueella :D

      Jep, koti oli vissiin monelle aika oiva paikka viettää vuodenvaihdetta :) Ei huono!!

      Ihanaa uutta vuotta sullekin <3!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)