torstai 8. toukokuuta 2014

Uusia hankintoja

Mä olen aina yrittänyt elää siten, etten hankkisi hirveästi tavaroita, ja ostelisi turhuuksia, joita en käytä tai tarvitse. Vaatteitakaan ei tarvitse olla kymmeniä kappaleita kaapeissa pölyttymässä, vaan yritän ostaa sellaisia, joita oikeasti tykkään käyttää. Urheiluvaatteita mulla puolestaan on huomattavasti enemmän, vaikka niidenkin suhteen olen aika tarkka, etten osta joka viikko uutta toppia vain siksi, että on kiva väri tai tarvitsisin treenibuustia vaatteista. Mä ostan uusia vaatteita silloin, kun oikeasti niitä tarvitsen.

Silti mä poden huonoa omatuntoa niiden hetkien jälkeen, kun olen ostanut jotain. Nytkin, vaikka ostin jotain todella tarpeellista ja omaa harrastusta edistävää, sillä ostin uudet maastojuoksukengät - mulla kun ei ollut ennestään maastojuoksuun tarkoitettuja tossuja. Toki maastossa voi juosta hyvin tavallisillakin lenkkareilla, kunhan vain vähentää vauhtia liukkailla kallioilla, mutta mä tahdoin erityisesti Vaarojen maratonin vuoksi lenkkarit, jotka on erityisesti suunniteltu maastoon. Päädyin Inov8 Trailtoc -kenkiin ihan vain myyjän kanssa juteltuani, Inov8-arvosteluja luettuani ja kengän sovitustuntuman vuoksi. Kengät on kevyet ja luonnolliset, mutta ilmeisesti hyvin pitävät ja kestävät. No, täytyy vain kokeilla mihin näistä on ja toivoa sitten parasta, että olisivat mulle hyvät. Yritän saada muutaman lenkin maastossa niiden kanssa alle ennen Bodom Trailia, jossa sitten aion niiden kanssa juosta.



Viime viikonloppuna tein myös toisen hankinnan, kun kävimme Kimmon kanssa Stadiumissa. Nyt täytyy ihan mainita liike (tosin sen myös ymmärtäisi Soc-tuotemerkistä), sillä sen verran hyvää palvelua saimme. Liikkeessä oli tarjouksena juoksusetti takki+housut, ja minä olin kuolannut setin takkia, jonka yksittäishinta oli jopa kalliimpi kuin setin kokonaishinta. Mulle ei vaan sovi SOCin trikoot jalkaan, ja housut mulla on ennestään. Kimmolla puolestaan on juoksutakki, muttei housuja. Kysyin varovasti myyjältä, että voiko setissä yhdistää naisten ja miesten vaatteita ja vastaus oli yllättävä; kyllä voi, koska he haluavat, että asiakkaat saavat parhaan mahdollisen tuotteen! Ihan huikeaa! Niimpä mä sain juoksutakin. Mun vanha takki on ainakin kolme vuotta vanha Lidlistä ostama juoksutakki. Ei siinä vieläkään mitään vikaa ole, eikä se tosiaan roskiin lennäkään. Se on ehkä aavistuksen paksumpi kuin tuo uusi tulokas, ja lisäksi suunnistuksessa on hyvä kylmemmällä ilmalla käyttää vähän vanhempaa takkia. 

Ja onhan tää uusi takki aivan ihanan värinen, eikö? :)



Mä pyrin, että liikuntavaatteet ovat mielekkäitä päällä, enkä ole hirveän merkkiuskollinen. Vaatteiden pitää olla kestäviä, sillä pesen urheiluvaatteita todella paljon. Toivon, että tämä takki kestää myös kulutuksessa, vaikka sille hintaa ei siinä setissä jäänyt kuin pari kymppiä. Mä myös tykkään, että liikuntaan kuin liikuntaan on hyvät vaatteet ja etenkään kengistä en hevillä tingi. Mulla onkin moneen eri tarkoitukseen lenkkareita, muun muassa juoksuun, talvijuoksuun, maastojuoksuun, suunnistukseen, pyöräilyyn, salille ja sisäpalloiluun. Aika monet pari löytyy liikuntakenkiä, varmaan enemmän kuin muita kenkiä. Pyöräilykengistäni en kamalasti pidä, mutta ajattelin silti olla ostamatta uusia kenkiä triathlonia ja tulevia pyöräilyjä varten, vaan pärjään vanhoilla Bilteman pyöräkengillä, vaikka raskaat ja kuumathan ne ovat kuin mitkä, ja vaikea saada kiinni. Tarrakiinnikkeiset Shimanon pyöräkengät olisi haaveissa, mutta kyllä tämä kulutusyhteiskunta sen verran ehkä kauhistuttaa, että taitaa tällä kertaa jäädä ne kengät kaupan hyllylle. Hmmm...

Mitäs piditte mun uutuuksista? Onko teillä yhtä monet urheilukengät kuin mulla? Miten usein teette uusia hankintoja?

8 kommenttia:

  1. Mulla on kolme Socin juoksutakkia ja parit trikoot, oon tykänny. Hinta-laatusuhde hyvä ja toi settitarjous on tosi hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kolme! Aika monta :O Onko kaikki noita ohuita, vai onko erillaisia? Mut stadiumissa on kyllä eritoteen SOCin tuotteilla hyvä hinta-laatusuhde!

      Poista
  2. Oon itsekkin huomannut Stadiumissa, että sieltä saa aina erityisen mukavaa palvelua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kiva että saa hyvää palvelua! Tykkään itsekin kyseisestä ketjusta :)

      Poista
  3. Ihana takki ja olipa tosiaan hyvää palvelua Stadiumissa! Vitsi, kun joka paikassa oltaisiin samanlaisia, niin kylläpä olisi asiakkaat tyytyväisiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä eritoteen ihastuin takin väriin, ihana pirteä :) Totta, tällaisesta palvelusta voisi kyllä ottaa mallia!

      Poista
  4. Hyvältä näyttää sun hankinnat! Mäkin tykkään käydä Stadiumissa ja sieltä varmaan useimmin hankin urheiluvarusteeni. Noi Inovit on kyllä hyvät. Ovat tosi suosittuja myös agilityharrastajien keskuudessa, koska ovat niin pitävät. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Stadium on siisti, tyylikäs ja nuorekas liikuntakauppa :) Tykkään! Hei tosi kiva kuulla kokemuksia Inovista, koska aika mutulla noihin päädyin. Mut hyvä, että ovat ainakin pitävät! Ensi viikolla toivottavasti pääsisin testailemaan! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)