torstai 1. toukokuuta 2014

Wappuwedot ja toukokuun ensimmäinen

Vappupäivä, toukokuun ensimmäinen. Tänään on valtakunnallinen krapulapäivä, piknikpäivä ja yleinen vapaapäivä, siis monilla aloilla. No, minulla ei ollut suunnitteilla mitään ihmeellistä vappupiknikkiä, eikä varsinaisesti Ullikselle meno ole koskaan kiinnostanut, sillä siellä on liian paljon ihmisiä ja liikaa meteliä. Tänään sataa, ja tiedättekös, se ei haittaa mua ollenkaan? Mikä hyvä tekosyy kattaa herkkuaamiainen sohvalle ja laittaa pari jaksoa suosikkisarjaa pyörimään! Tänään on mun yleinen rötväyspäivä, ja mä todellakin vietän sen muutoin kuin krapulassa maaten!


 Tänään on myös mun lepopäivä, ja jos mulla olisi krapulaa, täytyisi lepopäivä siirtää toiselle päivälle, koska mielestäni lepopäivänä kehon on tarkoitus palautua urheilusuorituksista, eikä polttaa alkoholia kehosta pois. Ja ei, lepopäivän siirtäminen ei tarkota sitä, että tänään mentäisiin treenaamaan, sillä krapulassa ei missään nimessä kannata treenata, enkä niin koskaan tekisikään. Onneks mulla on äärimmäisen harvoin krapulaa, joten tällaisia asioita ei tarvitse jatkuvasti miettiä. Mä en oikeastaan milläänlailla kaipaa krapulaa, enkä edes sitä nousujohteistakaan oloa, jonka alkoholi ja hiprakka aiheuttaa. Mulle riittää ne pari alholiannosta maun ja rentoutumisen vuoksi, ja se riittää. Onnistuneen illan tekevät ihan muut asiat, kuin humalainen olo. Mä inhoan sitä ihmistä, joksi mä muutun, kun olen ottanut riittävästi. On inhottavaa, kun ei kunnolla pysty kontrolloimaan sanomisia tai tekemisiä, ja seuraavana päivänä täytyy miettiä, mitä sitä tuli tehtyä.

No, tänään ei onneksi tarvi miettiä, mitä eilen tuli tehtyä. Eilen tuli vietettyä oikein onnistunut vappuilta täällä meillä kotona. Mutta mitä onnistuneeseen iltaan vaaditaan? No, liikuntaa, ystäviä, hyvää ruokaa ja saunomista. Aika simppeliä, sanoisin mä. Aloitettiin juhlinnat ystävän kanssa lenkillä heti työpäivien jälkeen. Lähdettiin yhdessä taivaltamaan muutaman kilsan päässä olevalle pururadalle, jossa tehtiin sovitusti omat vetotreenit. Mä en siellä vielä tiennyt, minkämoisen treenin aioin tehdä, mutta päätin lennosta tehdä pari pitempää vetoa. Yksi kierros oli todella mäkinen reilu kilsan rykäisy ja vetoni sisälsi kaksi kierrosta, joten vetojen mitoiksi tuli noin 2,3km. Välissä tein aktiivisen palauttelun ja join vettä. Pururatavedoissa on se hyvä puoli, että lenkkireitin varteen voi jättää juomapullon, josta voi tarvittaessa hörpätä vettä. Mäkisessä maastossa vedot ovat super raskaita, ja vaatii sisua vähän enemmän kuin tasaisella tehdyt juoksut. Yhteensä lenkille tuli mittaa reilu 11 kilometriä, joten hyvät "wappuwedot" saatiin aikaiseksi, kuten ystäväni ne hienosti nimesi.




Lenkin jälkeen saunottiin, avattiin skumppapullo ja kokkailtiin. Grillasimme kerrostalomme parvekkeella sähkögrillillä ja teimme hyvän salaatin. Napostelupuolella oli rypäleitä, dippivihanneksia, sipsiä ja dippiä, sekä karkkia. Kyllä maistuikin hyvältä kaikki. Syömisen jälkeen olimme kaikki väsähtäneitä ja nauroimmekin, kuinka vanhoiksi olemme tulleet, kun jo iltakahdeksalta alkaa väsyttää. No, vähän piristyimme illan myötä, ja pelailimme seurapeliä puoleen yöhön asti. Silti molemmat meidän ostamat skumppapullot jäivät juomatta. Hah, emme me mitään kalkkiksia ole!!! Ilta oli silti kaikin puolin onnistunut, ja mä tykkään, kun ystävinä on jotenkin näin samanhenkisiä ihmisiä. Naurua riitti, vaikkei viina virrannutkaan. Onnistuneen illan tekee ihan muut asiat.

Jaa, jos nyt lähtisin Kimmon kanssa pienelle happihyppelylle ja sitten katsotaan vielä pari jaksoa Siltaa. Olen aivan täysillä nauttinut tästä päivästä, kun mulla ei ole kertakaikkiaan ollut mitään menoja tänään. Olen vain rötvännyt sohvalla, juonut simaa ja syönyt lempiherkkuani eli keksin päällä viikunahilloa ja aurajuustoa. Kokeilkaa!

Mitenkäs teidät vappu meni? Humalapäissään vai yhtä leppoisasti kuin minun? :) Tekikö joku muukin vapputreenin joko tänään tai eilen?

12 kommenttia:

  1. mä juoksin eilen lenkkikaverin kanssa 7.5km(meidän pisin juoksulenkki tähän mennessä)ja sitten illalla samaisen kaverin luona pari lonkeroa ja yksi siideri ja vähän herkkuja,tänään käveltiin rauhaisasti sateessa reilu 5km ja muuten olen myös rentoillut!mukavaa tulevaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, hyvältä kuulostaa teidän vappu :) Niinku aivan täydelliseltä! Lenkki + herkuttelu ja rentoutuminen on parasta ajanvietettä! Mukavaa viikonloppu sulle myös :)

      Poista
  2. Selvinpäin meni vappu täälläkin. Kuten aika monta edellistäkin vappua. :) Vanhaksi olen vissiin tullut. :) Teidän vappu kuulostaa kyllä kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, vanhaksi tullaan ja sitä rataa! Mullakin joka vuosi on vähemmän ja vähemmän alkoholia.. olen useana vuotena ollut vappuna PMMP:n vappukeikalla, mutta nyt ei ollut sitä mahdollisuutta, höh.

      Poista
  3. Treenin ja herkuttelun merkeissä meni vappu täälläkin. Ja leffoja (lasten lähinnä) ollaan katottu yhdessä useampi. Kivalta (ja herkulliselta) kuulostaa teidän vappu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa ihanan rentouttavalta vapulta! :) Hih, välillä täytyy olla herkullista. Mutta nyt on kyllä olo taas aika tukala (vatsa reagoi ikävästi herkkuihin), joten täytynee palata takas ruotuun. :)

      Poista
  4. Herkullisia kuvia ja kivankuuloinen vappu teillä! Mä aloitin vappuni sillä kahden tunnin sh'jamilla ja sen sortin hyppely aiheutti kyllä sen, että sänky kutsui jo hyvissä ajoin ennen puoltayötä..Otti aika koville! Eilen oli sitten totaalilepo, jotta nyt jaksaa kolmen päivän huippiksen treeniputken (sali, kahvakuulailu ja sh'jam osa 2) ;) Kivoja suunnistuksia huomiselle ja viikonloppua muutenkin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä kiva vappu :) Ei sunkaan vappu pahalta kuulostanut ;) Uskon, että otti koville, joten lepo oli ansaittu ;) Tsemppiä sulle treeniputkeen! Mulla on myös kolmen treenin putki, kun tänään juoksen puolipitkän kotiin töistä vähän kiertäen, ja huomenna on suunnistusta ja ehkä uintia ja sunnuntaina pyörälenkkiä. Eli liikunnallinen ja hannamainen viikonloppu tulossa tänne ;) Ihanaa viikonloppua sullekin <3

      Poista
  5. Teidän vaptunvietto kuulosti mukavalta! Just tuollaisesta minäkin tykkään. :) Urheilua, ystäviä, hyvää ruokaa ja nautiskelua. Mukavaa viikonloppua. Minä parantelen itseäni insfluenssasta, eka kuumetton päivä. Ei ole paljoa omaan blogiin jaksanut mitään kirjoitella näissä oloissa. :D Mutta eiköhän se tästä. Ja olen muuten muuttamassa Helsinkiin töiden perässä. Yhteislenkkiä siis joskus kun sinne ehdin kotiutua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, rento illanvietto on kyllä paras! :) Hyvä kuulla, että kuume on nyt hellittänyt, ja pääset täällä Suomessa aloittamaan terveenä taas uuden elämänvaiheen. Niin se kevät vaan menee! Ja voi, Helsinkiin, no ilman muuta yhteislenkkiä, kunhan olet kotiutunut :)

      Poista
  6. Tänä vappuna en koskenut edes siideriin kun kouluhommat vei aikaa ja energiaa. Mutta vappusalille oli pakko päästä! :D

    http://caughtinthemiddleblog.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh, koulujutut on kyllä ikäviä, kun vievät paljon aikaa, mutta hyvä, että salitreeniin jäi aikaa kuitenkin :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)