perjantai 23. toukokuuta 2014

Kesän herkku

Parasta, mitä kesällä voi suuhun laittaa, on tuoreet kotimaiset mansikat. Varsinkin, jos ne on suoraan pellolta noukittu. Mä tykkäänkin vähintään kerran kesässä käydä poimimassa mansikoita pellolta. Odotankin jo kovasti sitä hetkeä, kun taas pääsen mansikkapellolle. "Yksi purkkiin, viisi suuhun" on aika kovassa käytössä. Heh.


Nyt kun kotimaisia tuoreita marjoja ei ole tarjolla, voidaan syödä joko ulkomaisia, ei-niin-maukkaita lajitovereita tai tyytyä kotimaisiin pakastemarjoihin. Mä olen varsinkin nyt syönyt pakastemarjoja paljon, sillä mun uusi aamupalalemppari on rahkaa, turkkilaista jugurttia, pakastemarjoja ja hunajaa yhdessä. Ja mieluiten vielä kookoshiutaleita. Tämä on helppo aamupala siinä mielessä, että illalla voi tehdä monta rasiaa valmiiksi jääkaappiin, josta vaan aamulla nappaa yhden mukaan. Mä syön aina aamupalan töissä kahvikupposen kanssa, ja se on mun kropalle ja mielelle tärkein ateria. Sitä en skippaisi mistään hinnasta.

Mutta nyt jaan teille mun uuden lemppariherkun. Ota jäisiä mansikoita noin 250g ja laita ne tehosekoittimeen. Kaada joukkoon luonnonjugurttia mielesi mukaan ja jos tahdot makeutta, lisää pieni loraus hunajaa tai agavesiirappia joukkoon. Surrauta sekaisin ja volaaaaa, jätski on valmis! HERKKUA!


Oletko kokeillut? Jos et, niin hopi hopi! Tämä on hyvä herkku!!

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! Nautitaan nyt näistä keleistä, kun niitä meille tarjotaan! Mahtavaa! 

18 kommenttia:

  1. Mä ostin jo torilta suomalaisia mansikoita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Whii, nyt tuli sellainen olo, että ehkä mäkin näin jo kotimaisia mansikoita, tosin niin kovalla hinnalla, etten raaskinut ostaa! Oliko hyviä? :)

      Poista
    2. Oli hyviä. Etenkin vaniljapehmiksen kanssa nautittuna. :)

      Poista
  2. Tonne vielä banaania sekaan, niin herkku sen kuin paranee! Kotimaisia mansikoita odotellessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oij, banaani tuo varmasti täyteläisyyttä lisää! Laitatko banaanin jäisenä vai ei? :)

      Poista
    2. Miten milloinkin. Joskus laitan, joskus en. :) Usein laitan herkun vielä blenderöinnin jälkeen hetkeksi pakkaseen, niin ei sillä ole suurta merkityksiä, onko banaani etukäteen jäinen vai ei. :)

      Poista
    3. Okei!! Kokeilen heti seuraavaksi banskun kanssa! Mulla on aina banaanit jääkaapissa, joten siitä on varmaan ihan hyvä heittää sekaan! Kiitti vinkistä ;)

      Poista
    4. Ole hyvä!

      Jatkan vielä tähän, vaikka ei mitenkään liity aiheeseen. Mutta siis mä saatoin mainita sut tossa mun uusimmassa tekstissä.. ;) Toivottavasti ei haittaa!

      Poista
    5. Kokeilin banskuilla, ja oli taivaallista, kiitos! :)

      Ja ei tosiaan haittaa, kun niin kauniisti kirjoitit. Voi Suvi sua <3

      Poista
  3. Nam mansikat, herneet, vesimeloni ja kaikki kesän herkut!! :) Ihanaa viikonloppua Hanna! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niiiimpä! Kesällä kaikki maistuu niin taivaalliselta!! :)

      Ihanaa viikonloppua sullekin <3 Aurinkoa ainakin piisaa!! Mä lähden vetää treeniä NYT! :D

      Poista
  4. Oi nam kuulostaa ihan täydellisen viileelle kesäherkulle! Täytyykin pistää blenderiin ja kenties se banskukin vielä joukkoon :p Aurinkoista viikonloppua, mä kävin jo nauttii siitä pitkän juoksulenkin muodossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, suosittelen sitä yhtä banaania kans joukkoon. On muuten HYVÄÄÄÄ! :P Mullakin oli ihana liikunnallinen helleviikonloppu. Nyt tuntuu kylmältä, hyrrrr... :)

      Poista
  5. Nams ja mums täytyy koittaa!:) mä oon laittanu puuron joukkoon pakastemansikkaa jo pari vkoa kun niin tehnyt mansikkaa mieli mutta täytyy tätä koittaa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kokeile tätä, varsinkin kuuman päivän piristys - ja terveellinen vielä. Nam nam!

      Poista
  6. Heippa!
    Tämä ei nyt varsinaisesti liity postaukseen, mutta olen tulossa Turusta HHM:lle 7.6. juoksemaan ja hakusessa olisi jokin mukava ravintola, mihin voisi mennä juoksun jälkeen. Osaisitkohan suositella jotain kivaa paikkaa, josta vielä saisi pöydän varattua?

    -hilla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, tervetuloa Helsinkiin ja etenkin juoksemaan! HHM-reitti on muuten upea! :) Mutta ravintolat... mä oon huono sanomaan, kun mulla ei ole mitään lempparia, mutta täällä on niin paljon erillaisia ravintoloita, joista valita. Riippuu minkälaista etsii... Joitain kivoja ravintoloita on Cantina West, Samrat, Empire Plaza ja edullinen, mutta viihtyisä Iguana (joita on useampi). Tässä jotain kivoja vaihtoehtoja! :) Kiilakin oli ihan kiva, jossa oltiin blogityttöjen kanssa helmikuussa :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)