torstai 18. heinäkuuta 2013

"I run long distance to feel good, not to look good"

Tiedättekö Oatmeal-sarjakuvat? Tänään tuli vastaan The terrible and wonderful reasons why I run long distance -sarjis, joka oli vaan kaikkein osuvin ja paras ikinä! Siinä on kolme osaa, ja kaikki oli niin hyviä ja osuvia.. voin suositella! Tässä muutama otos, jotka oli erityisesti mun mieleeni:


Hahahah, niin kamalaa kuin tämä fakta on, niin olen iloinen, että mulla on harrastus, joka luo pohjan sille, että voin syödä edes vähän vapaammin. Tosin, oma kroppani on sellainen, että se kyllä muistuttaa, jos syön liikaa herkkuja ja muuta, mutta ruokaa saa lappaa aika paljon mahaan, ja se on kiva se! Tosin, olishan se tietty parempi, että mäkin painaisin muutaman kilon vähemmän, niin juoksu kulkisi paremmin varmasti. Mutta siis fakta on se, että mä elän syödäkseni, rakastan ruokaa!


Siis, juoksuhan on itsensä voittamista! Kyllä! Kun jaksaa juosta pidemmälle, kovemmin tai muuten vain tekee flow-lenkin, on sellainen olo, että maailma onkin parempi paikka taas elää! Hahaha!!


Ihan totta!! Juokseminen ei ole juttu, jota tehdään pätkääkään ulkonäön vuoksi! Juokseminen on täysin itsensä haastamista, hyvänolon tunteen tavoittelua, nautintoa ja rakkautta lajia kohtaan. Sillä tosi asiahan se on, että kuntosalille voi mennä tekemään itsestään trendikkään fitness-tyypin! Hah! Jännä juttu silti, että juoksu on kasvattanut suosiotaan, vaikkei sen ulkonäkövaikutukset olekaan merkittäviä.

Juoksusta tulee hyvä olo. Piste.


Kun mä juoksen, mä olen omissa maailmoissani. Unohdan päivän pahat hetket ja ajatukset, ja vaivun siihen euforiseen fiilikseen, hiljaisuuteen ja tyhjyyteen. Maailma on mua varten. 

Kaikki kuvat lähteestä: http://theoatmeal.com/

Luitteko te kokonaan sarjakuvan? Pystyttekö samaistumaan siihen? 

Tämä humoristinen kirjoitus oli silti niin osuva tällä kertaa, että se oli aivan pakko jakaa teidän kanssanne! Ihan mahtava!! 

4 kommenttia:

  1. Pakko tunnustaa, että ekaa kertaa ehkä viiteen vuoteen yritän nyt parin viikon aikana kiristää pois pari kiloa, kun harjottelin enemmän tammi-huhtikuussa olin kaikista kevyin nyt olen taas takaisin vanhoissa mitoissa, ajattelen että juoksu varmaan alkaa kulkea hivusen kevyemmin jos sitä lisätaakka ei ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mäkin olen miettinyt samaa, että juoksu vois kulkea muutaman kilon kevyempänä paremmin. Silti on vaikea löytää motivaatiota painonpudotukselle. :O

      Ite painoin ekalla maratonillani vuonna 2011 vähiten, ja nyt on pikkuhiljaa muutamia lisäkiloja tullut.

      Millä keinoilla yrität pudottaa painoa? :)

      Poista
    2. Toki tiedän, että "paisumisen" syynä myös on se, että nyt kesällä oon käynyt punttisalilla 2-3kertaa viikossa ja sen yhteydesdä juonut palareita, jotka sisältävät kreatiinia (kerää paljon nestettä). Oon kyllä normaalipainoinen, mutta bmi:n taulukon mukaan reippaasti normaalipainoinen ;)

      Oon tehnyt pari kertaa viikossa aamulenkin tyhjällä vatsalla ja käyttänyt shapeupclub-sovellusta, että näen kuinka paljon syön verrattuna siihen kuinka paljon kulutan. Oon kyllä tosi tyytyväinen omaan kehoon mutta ajattelin vaan, että nopeutta varmaan saa helpoiten lisättyä vähän kevyempänä ja nyt oon aina käyttänyt sitä samaa korttia, eli "oon maratonjuoksija eli syön mitä vaan ja kuinka paljon tahansa" hehe, saa nähdä mitä vaaka sanoo, kun syksy alkaa.

      Poista
    3. Kuulostaa ihan fiksulta! :) Itekin mietin, että akel olisi varmasti kevyempi ja rullaavampi muutaman kilon kevyempänä. Oon kans normaalipainoinen, mutta varaa mullakin olisi laihtua, jos intoa riittäisi... saa nähdä riittääkö ;)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)