perjantai 8. maaliskuuta 2013

Lomatreenari vs. arkitreenari

Heei, täällä ollaan! Lomalainen on nyt ollut hieman normaalia hiljaisempi, mutta osittain johtuu myös siitä, että vasta tänään kotiinpalattuamme pääsin normaalin, kunnon netin varaan, kun tähän asti ollaan ihan mobiilinetin kanssa menty, vaikkakin mun isäni luona oli ihan hyvä 3G-yhteys. Ohjelmaakin on ollut aika paljon, joten keskityin Turussa ollessani ihmisten näkemiseen, siis perheeni ja ystävieni. :)



Keskiviikkona oli kuitenkin esimerkillinen treenipäivä, juuri sellainen, kuin toivoisinkin sen olevan lomalla. Eli mulla oli tuplatreenipäivä. Sellaista harvoin arkena on, koska kuten olen sanonut, menen ennemmin aamulla töihin kuin salille tai lenkille. Jotta pääsen poiskin ajoissa...

Eilen kuitenkin näin lomalla ollessani menin aamulla isäni kanssa salille. Mulla on tosi hyvä tilanne, kun on vielä sellainen SATS-jäsenyys, että saan käyttää kaikkia Suomen keskuksia, joten kotikotona tulee kans päästyä salille. Ja mun mielestä iskän kanssa treenaaminen on kaikkein kivointa!!

Mulla oli ihan hyvä setti salilla:
- Lämmittely
- Mave 3x10
- Penkkipunnerrus 3x10, 1x6, 1x pudotusmaksimit
- Askelkyykky smith-tangolla 3x10 / puoli
- Pystypunnerrus kp 3x10
- Etutalja 3x10
- Jalkaprässi 2x10
- Ojentajat taljassa narulla 3x10
- Kylkitaivutukset, suorat vatsat vatsapenkissä


Kaikkein parasta treenissä oli se, että iskä katsoi mun tekniikkaa kuntoon mavessa ja se, että se rääkkäs mua penkissä!! Tein ekaksi normaalit sarjat penkissä, ja sit lisäsin vähän painoja, ja sanoin, että "en tiedä monta menee", ja isä tuli sit varmistaan, ja meni kuusi, viimeinen isäni avustuksella. No, olin ottamassa painoja jo pois, kun iskä sanoi, että ei se siihen lopu, että toinen vielä.. HUH! Ja se toinen muuttuikin supersarjaksi, eli tein sillä isolla painolla maksimimäärät, sitten otettiin painoja pois ja heti perään maksimi ja taas heti perään pois ja maksimi ja lopuksi vielä heti perään pelkällä tangolla maksimi. Huh.. mä kyllä ylitin itseni, mutta oli se rankkaa!! :) Sen jälkeen koko yläkroppa oli ihan väsynyt, mutta sain kyllä tehtyä loppuun asti treenin hyvin!

Nooo.. sitten iski lomatreenaaja!! Mä menin meinaan vielä illalla uudestaan SATSille!! Aikomuksena oli mennä vain balanceen, mutta sitten iskikin juoksuhimo, ja menin vetämään kovatempoisen juoksun vielä matolle, kestoltaan 40 minuuttia. Huhhuh.. juoksu kulki kyllä hyvin, ja olin tyytyväinen treeniin. Balance oli ihana taas, vaikkakin kaipasin vähän mun omaa tuttua ohjaajaa, Camillaa! Hänen balance-tunneilla on aina niin kotoisa olo!!

Oli kyllä ihan hullun kivaa tehdä tuommoinen päivä, että oli kaksi treeniä, ikään kuin aamutreeni ja iltatreeni. Kroppa meni kuitenkin aika lukkoon tuosta toiminnasta, joten jatkossa ei ole varmaan tulossa moisia suorituksia. Nooh.. tänään olin "avaamassa paikkoja" uinnin parissa, joskin uin 1500m eli kyllä siitäkin ihan kunnon treeni saatiin! Alku oli kankeaa, mutta paikkojen lämmetessä uintikin sujui tosi hyvin! On se vaan kivaa puuhaa.. vesipeto, mikä vesipeto.. olen minä siis!


Huomenna varmaan availen paikkoja Karhun rullan kanssa, ja sitten käyn pienellä juoksulenkillä. Sunnuntaiksi olen suunnitellut pitkää lenkkiä. :) Loppuviikko menee kyllä siihen valmistellessa..

Mitenkäs teidän treenit ovat sujuneet? Teettekö te joskus treeniä kaksi kertaa päivässä??

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! :)

2 kommenttia:

  1. Mä yleensä vedän intervallin/VK-lenkin aamulla ja illalla käyn Balancessa tai venyttelytunnilla. Niin joo ja klassikko pitkä lenkki + illalla balance päälle. Jos olis loma, niin varmaan vetäisin aamulenkin ja illalla jotain, onhan se mahtava kun pysty 2kertaa päivässä trenamaan :)

    Kiva toi lumileikkikuva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olishan se ihanaa, jos vois treenaa pari kertaa päivässä, mutta toisaalta oma keho ei varmaan kestäis! Olin meinaan aika rikki tosta keskiviikon setistä.. mutta toisaalta, kroppa kyllä tottuis! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)