sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Viikonlopun tasapaino

Mä olen viettänyt todella rentouttavaa viikonloppua Kimmon kanssa kotona. Päätettiin alkuviikosta, että tämä viikonloppu vietetään ihan rennosti vailla suurempia suunnitelmia. Olenkin nauttinut aikatauluttomuudesta, pitkistä ja hitaista aamuista ja joutilaisuudesta. Ainoat aikataulutetut jutut olivat perjantaina mun hieronta sekä sen jälkeinen elokuvissa käynti. Muutoin olemme vain olleet. Mä olen nauttinut suunnattomasti!


Jotta viikonloppu on mielestäni erityisen onnistunut, tulee siinä olla ripaus jotain hyvää ja ripaus hikipisaroitakin. Eilen kun meillä oli hyvin aikaa, päätin toteuttaa "rangaistuksen" vedon häviämisestä. Meillä oli eräs veto Kimmon kanssa, jonka panoksena oli kolmen ruokalajin illallisen kokkaaminen toiselle. No, joka tapauksessa on voitto, kun saa hyvää ruokaa, mutta olishan se kieltämättä ollut vielä kivempaa, jos Kimmo olisi kokannut. Hän kun on äärimmäisen hyvä laittamaan ruokaa, ja aina on kiva syödä toisten tekemää ruokaa. Mä kuitenkin hävisin vedon, ja päätin hyvissä ajoin, mitä aion kokata. Päädyin espanjalaiseen menuun, koska mun teki hirveästi mieli jotain paellan tyylistä pääruokaa. Kokkailin reilu tunnin keittiössä, ja istuimme lopulta ruokapöydän ääressä pitkälle toista tuntia. Mun mielestä tällaiset illat on ihan superkivoja. Omassa "kotiravintolassa" ei ole melua, voi kuunnella niitä kappaleita, joita haluaa ja saa sellaisia annoksia, joista ainakin täyttyy! Tervetuloa meidän kotiravintolaan, maistuisiko?


Alkuruuaksi tomaattisalaattia serrano-kinkulla ja avokado-bruchettaa


Pääruuaksi paellaa ja sitruunalla maustettua ranskankermaa


Jälkkäriksi tein valkosuklaarahkaa pistaasipähkinällä ja hedelmäsalaattia

Tänään sitten otettiin vahinko takaisin, ja lähdettiin pienelle polkulenkille. Mä en ollut vielä näyttänyt Kimmolle meidän lähimetsien reittejä, joten niitä lähdettiin kiertämään. Saatiinkin kiva pieni lumikerros taas maahan, ja voi vitsit, oli kaunista. Talvi on ihanaa aikaa, oikeesti. Siis talvi. Ei sellainen loskasohjo. Toivottavasti nyt pakkaset pysyisivät vähän pidempään. No, lenkki oli aivan ihana! Kyllä polkujuoksu vaan on kivaa, varsinkin hyvässä seurassa. 




 Olipahan ihanaa! Kierrettiin tasaisempaa metsää, vähän mäkisempää metsää ja lopuksi kivuttiin erään korkean mäen päälle (kuvasta voi tunnistaa paikan!). Kaiken kaikkiaan oltiin yli tunti liikkeessä, ja lenkki oli leppoinen sunnuntailenkki. Kotiin oli ihana tulla luonnollinen puna kasvoilla ja suunnata lämpimään saunaan tietäen, että on keskipäivä, eikä tarvitsisi enää lähteä kotoota mihinkään. Aika hyvä sunnuntain aloitus, etten sanoisi!

Tästä on hyvä aloittaa uusi viikko taas! Mitenkäs teidän viikonloppu meni? Syöden hyvin vai liikkuen? Vai kentien sekä että, kuten minun omani? :) Tykkäättekö tehdä pidemmän kaavan mukaan ruokaa kotona?

18 kommenttia:

  1. Voi että mitä ruokia!! NAM!! :) Hanna oot niin huippukokki! Aivan ihanan näköisiä, tuli nälkä, vaikka oon tänään varmasti jo syönyt kiintiöni täyteen! :D Ja muutenkin tosi mukavan kuuloinen viikonloppu! Välillä on niin hyvä ottaa aikatauluttomia hetkiä, ne on ihan parhaita :) Mulla meni myös viikonloppu (ja koko viikko) syöden hyvin ja liikkuen. Tänään tultiin nyt illalla kotiin saaristosta ja kohti uutta viikkoa tässä valmistaudutaan! Kivaa sunnuntai-iltaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitos Karkki :)! Oli kyllä ihana viikonloppu! Mä todella kaipasin sitä jotenkin, kun toi lomaviikko oli paikasta toiseen juoksemista! Sun viikko kuulosti niin ihanalta, huippua että teillä on tuollainen kakkoskoti siellä upeassa saaristossa!! Tsemppiä uuteen viikkoon!

      Poista
  2. Todellakin tulen teille syömään! :D Kauniisti aseteltua ruokaa ja taatusti myös herkullista. Alkuruokalautanen näyttää vähän tutulta, mulla on ehkä yksi samanlainen (en kyllä tiedä miksi vain yksi :P). Muutenkin kyllä aivan ihanalta kuulostaa teidän viikonloppu. Mä tykkään hirveästi ei-aikataulutetuista viikonlopuista kans. Olen empiirisesti huomannut, että mun vireystaso pysyy hyvänä, jos vähintään puolet mun viikonloput on juuri sellaisia rentoja ja sponttaaneja :) Mun viikonloppu meni Tallinnassa VAIN SYÖDEN :D Aivan ihania herkkuja, mutta kyllä ootan, että pääsen taas treenienkin pariin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, tervetuloa! :) Olispa kiva joskus kokkailla yhessä!! Hei joo, ne on ikea-lautaset, tykkään kovasti tosta mallista!! Saa aina välillä annokset kivasti aseteltua! Pitäs ostaa lisää, meilläkin on vaan kaks! :) Jep, aikatauluttomuutta kaipaa välillä. Sekään ei vielä mitään, jos JOKIN asia on aikataulutettu, mutta jos alkaa olla päivälle ja illalle jotain, alkaa olla aika raskasta!

      Ihanalta kuulostaa Tallinnan reissu! Toivottavasti maistoit kunnolla flunssan jäljiltä!! Odottelen innolla sun Tallinnan postauksia ruuista! :) Joo, treenin pariin alkaa kaipaa aina tauon jälkeen!!

      Poista
  3. Onpa teillä ollut kiva viikonloppu! Meillä oli siskon lasten synttärit ja mun valmistujaiskahvit, joten herkkuja tuli syötyä, mutta pe ja tänään juoksin myös ja pe vielä pienen kahvakuulatreeninkin tein kotona lenkin päälle. Aikatauluja on kyllä ollut ja pientä stressiä leipomusten kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihanaa <3! Huh, teilläpä oli juhlia! :) Mitä kokkasit tarjolle? Ne aina pukkaa stressaa! Onneks kuitenkin ehdit tuulettaa päätä lenkilläkin! ;)

      Poista
    2. Minttusuklaajuustokakkua, mokkapaloja ja juustosarvia auralla ja ilman :)

      Poista
  4. Nam! Näyttää todella hyvältä nuo ruuat! Mun viikonloppu meni vaihtelevasti. Kivoja juttuja, mut sit myös yksi tyhmä, tosi tyhmä. :/

    Mä olen sanonut tän ennenkin: en tykkää laittaa ruokaa. En vieläkään. :D Varmaan se olis seurassa kivempaa, mutta yksin tehdessä mennään periaatteella "mitä nopeammin se on ohi, sen parempi". :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että viikonlopussa oli myös kivoja juttuja! Toivottavasti tuo tyhmä juttu on joku, jonka voi unohtaa. :/ <3

      Nooh, ehkä ruuanlaitosta oppii tykkää enemmän, kun saa kokata jollekin muulle, kuin itselle. Voisitko kuvitella kokkailevasi ja syöväsi pitkään vaikka jonkun ystäväsi kanssa? :)

      Poista
    2. Näin mäkin toivon, mutta vähän huonolta näyttää. :/

      Joo, voisin kyllä. Se olis ihan eri asia kuin yksin. Pitää ehkä toteuttaa tämä joskus. :)

      Poista
    3. Voi ei :/

      Toteuta ihmeessä! :) Voidaan joskus pitää joku bloggaajien ruokamiitti, hih... mä olisin ainakin mukana :D

      Poista
  5. Todellakin maistuisi!! :) vitsi mitä herkkuja oot loihtinut. Me aiotaan kokeilla tänään sushin tekemistä...katotaan mitä tulee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitos! :) Voi, sushia on kiva tehdä! Tosin, Kimmo keittää meillä aina sen riisin, ja se on aina niin hyvin tarttuvaa. Se on varmasti kriittisin vaihe! Tsemppiä, hyvin se sujuu :)

      Poista
  6. Nam, näyttää ihanalle! Todellakin maistuisi sun kokkailut. :p Meillä meni viikonloppu samanlaisisissa rennoissa tunnelmissa. Kokkailtiin, saunottiin ja hiihdeltiin pohjoisessa. :)

    VastaaPoista
  7. Mä varaisin pöydän sun ravintolasta! Mihin soitan? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, höpsö Satu ;) Olis kyllä ihana kokkailla yhessä joskus!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)