maanantai 22. joulukuuta 2014

Blogilenkki, treeniä ja kiitollisuutta

Ihan esinnäkin tiedoksi, että mä olen nyt lomalla! Ruhtinaallisesti koko tämän viikon! Mieli on korkealla, kun saavuin eilen illalla tänne kotikotiin iskäni luokse. Eilen oli vähän pettynyt olo, kun maa ei ollut niin valkoinen, kuin Helsingissä, jossa lunta satoi hetkessä sunnuntaipäivällä. Tänään kuitenkin asiat ovat muuttuneet, ja lunta on tullut oikein kunnolla!! Saadaan sittenkin valkea joulu, ja se on upea asia! Heti oon paljon pirtemäpi, kun on valoisampaa. Huh, nyt on eka hetki hengähtää ihan rauhassa, kun olen viettänyt muuten aikaa isäni kanssa ja päivällä kävin pitkäaikaisen ystäväni kanssa leppoisalla lenkillä. Silloin vasta lumisade aloitteli tuloaan!

Viikonloppu oli aivan upea sisältäen joka päivä kivaa liikuntaa ja lisäksi rentoutumista ja ihania ihmisiä. Perjantaina kävin pitkästä aikaan mun "kotihallissa" uimassa, kun uintikurssi on vihdoin loppunut. Siellä on aina niin kivaa uida, kun ratoja on kuuden sijaan kahdeksan, joten tilaa uimiselle on. Minäkin uin käytännössä treenini joko yksin tai jakaen radan kerrallaan toisen tyypin kanssa. Siinä pystyi hyvin uimaan omaan rytmiin, ja kun mäkään en tykkään pysähtyä päädyssä, vaan perusuintitreenin tykkään uida yhteen pötköön. Pitäisi kyllä kokeilla joskus uinnissakin jotain interval-tyyppistä uintia, tai jotain 10x100m tms. treeniä vähän kovemmilla vauhdeilla ja tauoilla. Nyt olin kaiken kaikkiaan altaassa 45 minuuttia, ja uin tasan kaksi kilsaa. Uinti on mennyt eteenpäin. Kirjoittelen kurssin anneista vielä omassa postauksessaan paremmin.


Tonttu johti joukkoaan! Alla Tanja, Karkki, Ninni ja Kaisa


Lauantaina oli odotettu päivä, kun järkkäsin taas blogilenkin polkujuoksun merkeissä. Meitä saapuikin Pirttimäkeen kiva viiden ihmisen porukka, joista muut (Karkki, Tanja ja Kaisa) olivat ennestään tuttuja vähintään aiemmilta lenkeiltä, mutta Lenkkareissa-blogin Ninni tuli ekaa kertaa mukaan! Oli niin ihana tavata hänetkin, kun olen kauan lukenut hänen blogiaan, ja osittain siten tuntuikin, että oltais tunnettu etukäteen. Mulla on noilla yhteislenkillä periaate, että mennään vauhtia, joka sopii kaikille, joten niihin voi hyvin tulla vähemmälläkin polkujuoksukokemuksella. Musta on vaan niin huikeeta julistaa polkujuoksun ilosanomaa, viedä hienoihin paikkoihin suunnittelemalla kiva reitti ja nauttimalla huipusta seurasta kauniissa maisemissa. Metsässä juokseminen on sellaista ketteryysharjoitusta ylittäessä suoalueita ja ojia ja väistellessä kaatuneita puita ja isoja kantoja. Samalla mieli lepää luonnon keskellä, eikä tule ajatelleeksi mitään turhaa. Tämä kaikki tuntuu vielä tuplasti kivemmalta mahtavassa seurassa! Mä en tiedä, kuinka paljon tytöt oikeasti nauttivat mun valitsemasta reitistä, sillä sen verran ärräpäitä huudeltiin ilmoille kenkien kastumisten myötä, mutta kyllä hei jokaisella oli sen verran iso hymy kasvoilla lenkin jälkeen, että uskon kaikkien nauttineen... ainakin salaa. Ainakin viimeistään Pirttimäen kahvilan tarjoilujen jälkeen ;)


Herkullinen piirakka ja kahvi

Lenkin jälkeen tosiaan rupateltiin hetki kahvikupposten ja piirakoiden tai pullien kera Cafe Pirttimäessä, jossa tarjoilut olivat huikeat ja hinnat kohdillaan. Voin suositella kaikille. Itse söin hyvän valkosipuli-feta-pinaattipiiraan, ja pala oli todella iso ja maukas! Nam! Mä melkein herkistyin kotimatkalla autossa, kun mietin mennyttä lenkkiä ja kahvittelua. Vuosi sitten en tuntenut heistä ketään, ja nyt istuskeltiin siinä kahvilla kuin pitempiaikaiset kaverukset. Kyllä juoksu vaan yhdistää kummasti! Mä oon niiiiin kiitollinen, että oon ylipäätään aloittanut bloggaamisen ja tää näiden lenkkien järjestäminen on ollut upeaa! Mä oon niin kiitollinen, kuinka moni on löytänyt mukaan kaikille mun neljälle lenkille, ja joukossa on ollut myös lukijoita ilman omaa blogia. On ollut ilo nähdä teitä kaikkia, ja toivottavasti ensi vuoden lenkeille eksyy muitakin uusia naamoja vanhojen tuttujen lisäksi mukaan! On ihana tavata samanhenkisiä ihmisiä, ja on huippua liikuttaa kivaa joukkoa upeilla poluilla! Ainiin, jos ihmettelette kuvista, mä olin kunnon letkaa vetävä tonttu punaisessa lakissaan ;)




Karkki sai talletettua mun intoilua! <3

Ja voi, oon niin onnellinen myös siitä, että ollaan Tiinankin kanssa tutustuttu blogien kautta. Me tajuttiin käyvämme samalla salilla kuntoilemassa, ja siitä asti ollaan tehty treeniä yhdessä. Nyt syksylläkin olen suurimman osan mun salitreeneistä tehnyt Tiinan kanssa. Hän on kova treenaamaan, ja saan aina valtavasti puhtia salille yhteistreeneissä! Eilen käytiin yhdessä vielä ennen joulunviettoja crosstraining-tunnilla, joka oli meidän kevään yhteinen treenijuttu! Nyt syksyllä sitä on mennyt huonosti, mutta ilmeisesti tästä eteenpäin tunti menee aina sunnuntaisin kotisalillamme uuden ohjaajan vetämänä. Treeni oli aiiiiivan tiukka! Ei yhtään samanlainen, kuin aiemman ohjaajan tunnit, mutta omalla tavalla todella kovatempoinen ja rankka. Tykkäsin! Teimme pyramiditreeninä kuntopiiriä niin, että aloitimme yhdestä liikkeestä (askelkyykky levypainokierrolla), ja teimme liikettä 30 sekuntia. Tämän jälkeen pieni lepo, ja aloitimme liikkeen uudestaan ja lisäsimme taas uuden likkeen (rinnalleveto + työntö), jota teimme 30 sekuntia. Lopulta meillä taisi olla 8 liikettä, jotka teimme putkeen. Tämän jälkeen aloimme vähentämään liikkeitä taas pois niin, että viimeiseksi teimme ainoastaan sen liikkeen (vuorikiipeilijä), jonka lisäsimme viimeisenä treenipatteriin. Hiki tuli ja joulustressi katosi, kuten sovimme ennen treenin alkua porukalla tavoitteeksi! Hyvä treeni, ja Tiinan kanssa on aina kiva hikoilla tällaisillakin tunneilla. Musta tuntuu, että Tiina on nykyään paljon enemmän mun elämässä, kuin "vain treenikaveri" tai "bloggaaja". Tiina on muuten opettanut mulle geokätköilyä (olisi kiva mennä taas uudestaan?!) ja mä taas suunnistusta Tiinalle. Kiitos yhteisistä treeneistä, toivottavasti meno jatkuu ensi vuonna!


Annoin Tiinalle pienen joululahjan, kiitoksena hyvistä hetkistä :)


Lauantai-illalla hyvät ystävämme olivat meillä kylässä pelailemassa, ja tarjosimme juustoja, rypäleitä ja keksejä (sekä leipomaani texmex-piirakkaa)

Kun tässä tällälailla herkistellään, niin Satu on myös sellainen bloggaaja, johon olen paremmin tutustunut myös normaalissa elämässä. Meillä on hyvin samanhenkinen suhtautuminen liikuntaan ja samanlaiset kiinnostuksen kohteet! Satu tosin on hurjan kova tyttö juoksemaan, mutta kyllä mä sen perässä pysyin kesällä lenkillä! Olis niin ihana lenkkeillä useammin yhdessä, tai muuten vain hullutella! :) Käykäähän tutustumassa Sadun uuteen blogiin, siellä on ihan mielettömiä juttuja! Satu on hyvä kirjoittamaan ja tuomaan ajatuksia sanoina ulos.

Noniiiin, te kaikki lukijat ootte kans mun päivän piristyksiä, kun jätätte mulle kommentteja, ja ollaan vuorovaikutuksessa sillä tavalla! Kiitos kaikille tästä kuluneesta vuodesta, ja vaikka palaankin kyllä tänä vuonna vielä blogiini (varmaan ennen jouluakin!), niin tahdon vain kertoa, että kaikki kommentit tekevät mut niin iloisiksi. Karkilla oli blogissaan hyvää pohdintaa kommenteista, joten käykääpä kurkkaamassa. Jokainen kommentti on mulle tärkeä, ja vastaan niihin sydämellä. Kiitos kaikille, jotka luette ja varsinkin teille, jotka jätätte jälkenne!

Noh, oletteko jatkossakin mukana yhteislenkeillä? Miten teidän viikonloppu meni ennen joulua, liikkuen vai joulustressaten?

25 kommenttia:

  1. Ärräpäitä tuli mutta sillai rakkaudella ;). Kiitos, on ollut niin kiva tutustua ja ens vuonna jatketaan taas yhteisiä treenejä ♡. Ja tietty mukana lenkeillä jos vaan aikataulu passaa :).Kivaa joulua ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kyl mä tiiän ;) On tosiaan ollut mukava tutustua, ja eiköhän jatketa lenkkeilyä yhessä jatkossakin! Ja yhteistreenejä, jooo <3!

      Poista
  2. mä tosiaan yritän päästä lenkille mukaan,asun vähän väärällä suunnalla sinuun nähden,vaatii vähän suunnittelua lähteä.ensimmäinen lenkki sairastelun jälkeen oli turvallisempaa tehdä eilen täältä kotimaisemista itä-vantaalta.tosiaan pääsin viikon lepuuttelun jälkeen lenkeeilemään eilen ja ihanaa oli!pääsen valmiisiin pöytiin,eli stressata ei tartte kovin paljon onneksi.mukavaa joulun odotusta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuu joku kerta, ja kyllä mä välillä siellä teilläpäinkin järkkään lenkkejä! Sipoonkorpi on upea ainakin! :) Kivaa, että oot päässyt lenkkeilemään taas, ja toivottavasti oli ihana joulu :)

      Poista
  3. Voi olispa hauskaa tulla joskus polkulenkille, mutta te olette siellä niin kaukana :). On niin hauskan näköistä menoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitan sulle viestiä... vierailen nimittäin välillä JKL:ssä, joten jos kiinnostaa, voitais käydä joskus polkuilemassa :)

      Poista
    2. Joo, menkää ihmeessä joku kerta siellä kauempana lenkille kans! :) Olis kiva järjärä joku iso miitti joku kerta!!

      Poista
  4. Liikutuin kun luin tämän. Kiitos osaltani tosi ihanista sanoista! Olen myös tosi kiitollinen siitä, että meidän polut ristesivät ja ollaan saatu treenata ja viettää aikaa yhdessä ❤ Lahja lämmitti mieltä! Mun vkonloppu meni kivasti balanssissa: Balancea, ulkoilua ja eilisen käsittämätön rääkkitreeni. Nyt menossa pakkailut ja huomenna suunta kohti pohjoista omien rakkaiden luo! Oon siellä niin lyhyen aikaa ja niin harvoin, että voi olla että kovemmat treenit jää loppuviikolta, mutta ei haittaa. Mä haluun vaan olla mun äidin ja siskon kainalossa :D Ihanaa joulunodotusta sinne ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Tiina, kiitos sullekin sanoista! <3 Mahtava viikonloppu sulla ollut viimeksi, ja toivon että myös jouluviikko pohjoisessa meni kivasti rakkaiden kanssa! Silloin ei treeni ole pääasia! :)

      Poista
  5. Kiitos lauantain lenkistä & lenkkiseurasta :) Viime vuosina olen välillä miettinyt, miten näin "aikuisena", kun ei enää aloita uusia opiskeluja jne., voisi tutustua uusiin ihmisiin - no nytpä olen tutustunut, ja se on huippujuttu! :)

    Mä ainakin tykkäsin lauantain reitistä... jos ei muuta niin sen takia, että vaikeammassa maastossa mun hitaus ei ole niin suuri ongelma :D Ei vaan, reitillä oli aivan mielettömän kauniita paikkoja eikä ne märät kohdat niin paljon haitanneet... ja tähän aikaan vuodesta on aika hankala löytää täysin kuivia reittejä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei ihan totta, mä oon miettinyt samaa, ja nyt oon löytänyt vastauksen! ;) Harrastukset yhdistää!!

      Joo, se oli aika tekninen reitti, joten varmaan vähemmän maastossa juosseille se oli hankalaa. Suunnistustaustalla ei taas kovin paha, sellainen sopiva! Hyvin pysyit mukana! :) Nyt oliskin kiva mennä kokeilemaan polkujuoksua.. lunta kun on jo enemmän :D

      Poista
  6. Ihanaa tunnelmointia :) hyvää joulua Hanna!:)

    VastaaPoista
  7. Hienoa pohdintaa. Hyvää joulua Hanna!

    VastaaPoista
  8. Voi Hanna!!!! <3 <3 ihana! Sanattomaksi vetää. Kiitollinen olo.

    VastaaPoista
  9. Ihanaa lomaa ja joulunaikaa Hanna! Teidän lenkki vaikuttaa kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi :)! Oli ihana lenkki! Olis kiva nähdä suakin taas ;)

      Poista
  10. Heippa ihana Haamutus <3 Aivan varmasti jatkossakin olen mukana yhteislenkeillä, vaikka pitäisi suossa tarpoa ja jalat kastuisi polvia myöten! ;) Oli aivan huippua lauantaina, vaikka vähän ärräpäät lensikin välillä! ;) Iso kiitos kuuluu sulle, kun olet mut tutustuttanut tohon hienoon lajiin ja johdattanut meitä poluilla <3 KIITOS! Ja on kyllä ollut ihana vuosi, kun on saanut tutustua teihin blogisiskoihin <3 Niin paljon uusia kavereita ja samanhenkisiä tyyppejä, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia! Mahtavaa :) Mun viikonloppu ennen joulua oli mukavan aktiivinen, juoksua sekä lauantaina että sunnuntaina! Ihanaa joulua ja nauti lomasta <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä hyvä lenkki, tykkään kyllä mennä mudassa ja suossa, räkä poskella :D Kiitos kun oot ollut mukana! :) Ja mahtavaa että ollaan tutustuttu ja muiden kanssa myös! :) Instasta päätellen sun joulukin on mennyt reippaissa merkeissä - sama täällä :)

      Poista
  11. Täälläkin satoi lunta, on ihan eri fiilis viettää joulua ja käydä lenkillä. Hyvää joulua Hanna! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niiimpä, tää lumi on ihanaaa! Jospa huomenna suksille... ;D

      Poista
  12. Ehdottamasti tuun jatkossakin yhteislenkeille. Onpa ollut kivaa tutustua sinuun ja muihin samanhenkisiin ihmisiin sun järjestämillä lenkeillä, Kiitos Hanna!
    Hyvää joulua ja nautihan lomapäivistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut ihanaa tutustua <3! Mahtavaa, miten tulit sinne ekalle lenkille mukaan!!! Jatkossa taas, joo joo ;) Nauti säkin lomasta!!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)