keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Tavallinen tyttö ja tavalliset tavarat (haaste)

Kuten musta on varmasti tullut blogini välityksellä selväksi, olen ihan tavallinen tyttö, tavallinen ihminen. Oikeastaan mun elämässäni monet asiat ovat menneet aika tavallisia polkuja. Kävin lukion, pidin välivuoden töitä tehden, muutin pois kotoa, tapasin Kimmon, aloitin opiskelut, vaihdoin opiskelulinjaa ja muutin Kimmon perässä pääkaupunkiseudulle, opiskelin ja tein keikkatöitä välillä, valmistuin, sain töitä, ostettiin asunto... kaava on aika tuttu ja jonkun mielestä ehkä vähän tylsä. Mutta mulle tämä mun polku on kuitenkin ihan unelma.

Mun elämän hallitsevia tekijöitä on hyvät elämän peruspilarit, rutiinit ja se tavallisuus. Mä nautin istua hyvän treenin jälkeen sohvalla katsomassa telkkaria tai häärätä keittiössä. Mä puhun usein treenaamisesta täällä mun blogissani, mutta en kauheasti mun muusta elämästä. Vaikka elämässä on paljon muutakin, kuin ne juostut lenkit tai nostetut painot. Mä oon tässä elämän aikana oppinut elämään niin, että pyrin nauttimaan jokaisesta päivästä, oli se sitten maanantai tai lauantai, tai oli sitten työputki tai loma. Elämä kuitenkin pääasiassa on sitä peruspuurtamista, ja lomat ovat poikkeuksellisia onnen hetkiä.

Mä en ole loppujen lopuksi hirveästi matkustellut tai säästänyt rahojani johonkin reissuihin. Lapsena vietimme kaikki kesät merellä veneillen, ja kävinkin ekan kerran kunnolla ulkomailla vasta lukioikäisenä. Toki sitten on tullut reissattua muutamia kertoja, muun muassa interrailannut Euroopassa. Mä päätin kuitenkin jo varhaisessa vaiheessa, että nuorena tahdon säästää rahat omaan asuntoon, ja vihdoin aika oli meille kypsä viime syksynä. Olen varsinainen kotihiiri, joten oli luonnollista panostaa arjen parhaaseen luksukseen, eli kotiin, ensimmäisenä, ja nyt voin alkaa miettiä niitä muita luksuksia jatkossa!

Sain jo kesällä Liinalta ja myöhemmin myös Pialta tämän 11 tärkeintä esinettä ja tavaraa -haasteen. Tehtävä on siis kuvata mun 11 tärkeintä esinettä ja kertoa niistä jotain. Mä ajattelin, että tämän haasteen myötä tiedätte ehkä musta jotain muutakin, kuin pelkästään treenifilosofiastani. Toki siitä on tulossa jatkossa lisää, mutta mennään välillä jollain ihan muulla aiheilla. Eli tässä tulee satunnaisessa järjestyksessä mun tärkeimpiä esineitä ja tavaroita.

Sydämen puolikas -koru


Ostettiin Kimmon kanssa toisillemme nämä joululahjaksi meidän tokana yhteisenä jouluna. Tämä idea on lemppari tv-sarjasta, eli Twin Peaksista. Koru symboloi meidän suhdetta - täydennetään toinen toista, ja yhdessä ollaan kokonainen. Lisäksi koru on erityisen kaunis, ja pidän sitä lähes päivittäin kaulassani.

Tietokone ja kännykkä



Tietokone ja kännykkä tarkoittaa mulle sosiaalista elämää, eli viestittelyä ystävien ja perheen kanssa, bloggailua, sosiaalista mediaa ja myös elektroniikka merkitsee mulle työtäkin, vähän myös hupia. Tietokoneella ja älypuhelimella tulee päivittäin viestiteltyä ihmisille, ja siksi ne kuuluvat erityisesti tänne listaan. Perheeni ja muutamat ystävät asuvat toisaalla, joten heihin pidän yhteyttä pääasiassa netin yli.

Sohva ja koti



 Paras paikka maailmassa. Sohva on mun valtakuntaani. Tietokone sylissä, telkkari auki, tai lehtiä lueskellen. Sohvalla mä rentoudun. Kotona mä rentoudun myös. Koti on paikka, jossa on hyvä olla, eikä tarvitse ikinä esittää mitään. Lepo- ja turvapaikka. Sohvalla myös katsotaan elokuvia, jotka ovat meille todella tärkeitä, ja eräänlainen harrastus sekin.

Sauna



Sauna merkitsee mulle rentoutumista, irtiottoa arjesta ja suurta nautintoa. Nautin lämmöstä, kovista löylyistä ja siitä hulluudesta, jota saunassa koetaan. Saunon mielelläni puusaunassa meren rannalla, mutta oma kotisaunakin käy mainiosti, niin kesällä kuin talvellakin.

Nukkumatti


Tämä on mun rakkain pehmolelu, jonka olen lapsuudestani säästänyt. Se heittää mulle joka ilta unihiekkaa, jotta unohtaisin murheet ja mieltä painavat asiat, ja saisin levätä kunnolla.

Lautapelit


Meillä on melko paljon lautapelejä, ja ne ovat tärkeitä. Lähes jokaisen kaverin kanssa voidaan pelata lautapelejä, joko niitä 8 tuntia kestäviä eeppisiä taistoja tai levyempiä pelejä. Lähes viikottain on jokin lautapeli-ilta kavereiden kanssa joko arkena tai viikonloppuna. Lautapelit merkitsee mulle etenkin hienoja hetkiä ystävien kanssa.

Farang-kirja


Paitsi että kirjassa on huikean hyviä ohjeita, se symboloi rakkauttani ruuanlaittoon. Ruuanlaitto on liikkumisen ohella mun elämän toinen suuri intohimo, jossa tahdon kehittyä, mutta stressittömästi. Nautin yhdistellä eri makuja, ja rakastan etenkin aasialaista ruokaa, joissa yhdistellään usein makeita ja mausteisia makuja keskenään.

Kulkuvälineet



Auto ja pyörä on mulle tärkeitä kulkuvälineitä. Kuljen autolla töihin, ja kesällä tarkoituksena on vaihtaa ainakin joinain päivinä pyörään. Välimatkat ovat pääkaupunkiseudulla sen verran isot, joten kulkemisen on oltava helppoa ja sulavaa. Auto on myös helppo kulkuväline, kun lähtee Turkuunpäin, sillä esimerkiksi minun ja Kimmon perheiden välillä on 50 km matka. Onneksi pk-seudulla on myös loistava julkinen liikenne, joka toimii.

SATS-kortti



3,5 vuotta sitten löysin oman sisäisen liikkujan, kuntoilijan, yksilöliikkujan... oman paikkani. SATSille mun on aina hyvä mennä treenaamaan, enkä tahtoisi vaihtaa pois, vaikka yksikään sali ei ole (enää) mun lähellä. Onneksi kesällä pääsee taas pyörällä nopeammin salille.

Lenkkarit


Mä voisin tietysti listata kaikki liikuntavermeet, EMIT-kortin, sukset, kompassin, uikkarit jne, mutta kaikki mitä tarvitaan esimerkiksi reissuilla on lenkkarit. Lenkkarit on mulle arjen terapiahetkiä, hyviä lenkkejä, pitkiä tai lyhyitä lenkkejä, omaa aikaa tai yhteistä aikaa.. kuinka vaan, mutta yleensä aina kun vedän lenkkarit jalasta, on takana hyvä treeni ja edessä parempi mieli.

Rinkka



Anoppilan väen lahjoittamat rinkat. Ne on ollut mukana reissuilla ja vaelluksella. Rinkka antaa turvaa, että koska vaan voi lähteä, esimerkiksi viikonloppureisulle metsään. Teltta kiinni rinkkaan, kamat kasaan ja menoksi.

Toivottavasti näitä oli kiva lukea treenipostauksien vastapainona. Mä en nyt haasta ketään tähän, koska moni on tän tehnyt, ja olen itse näin myöhässä tämän kanssa. Mutta kertokaas mulle, mitkä on treenin lisäksi teidän elämän peruspilareita? Elättekö hetkessä vai odotatteko aina sitä viikonloppua tai lomaa?

12 kommenttia:

  1. Joo, musta on kiva lukea välillä muutakin kuin treenijuttuja (vaikka onhan nekin kivoja ;))! Tällaiset postaukset on kuitenkin jollain tapaa persoonallisempia ja siinä oppii toisesta jotain uutta. :)

    Mä en ainakaan tällä hetkellä odota kesää/lomaa/viikonloppua tms. Ennen oli toisin, mutta ainakin viimeiset puoli vuotta olen pystynyt elämään myös sitä arkea ihan täysillä. Tai niin täysillä kuin on ollut mahdollista jalan kanssa... Mun mielestä arjesta pitää pystyä myös nauttimaan. Kuten sanoit, loma on kuitenkin vaan harvinaista herkkua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ehkä just niistä satunnaisista muista postauksista pääsee siihen kirjoittajaan sisälle paremmin! Yritän jatkossa tehä jonkinlaisia "arjen postauksia" myöskin :)

      Tosi kiva kuulla, että oot pystynyt elämään arjessa kiinni täysiä, jalasta huolimatta! Pitää löytää ne korvaavat keinot olla onnellinen, eikä vain odottaa sitä hetkeä, kun jalka on kunnossa. Vaikka ei se taatusti helppoa ole! :O

      Poista
  2. Kivasti toteutettu tämä haaste :)

    Itse pyrin nauttimaan myös siitä arjestakin, enkä odota aina viikonloppua, toki kun nyt tällä hetkellä luentoja on niin vähän niin arkikaan ei tunnu niin raskaalta. Toisaalta, kun arjessa voi olla myös niitä kivoja hetkiä, kavereiden kanssa kahvittelua, yhteistreenejä ja tänään esim. meillä on miehen kanssa saunavuoro ja tulee meidän lempparisarja niin sekin on kiva hetki keskellä arkea :)

    Mutta joskus jos on jotain tosi kivaa tapahtumaa joskus tiedossa niin toki toivoo et se tulee mahdollisiman pian ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos :)

      Oot kyllä oikeassa, että arkeenkin saa niitä hyviä hetkiä! Ei niiden kavereiden näkemistenkään tarvitse arkena kestää monia tunteja! Saunominen ja lemppariohjelmien katselu on kyllä arjen luksusta! :)

      Nauti muuten opiskelijaelämästä! Kyllä sekin vapaus vielä loppuu ;)

      Ja totta, joskus ei malta olla odottamatta niitä kivoja juttuja! Mut yleensä se arki menee nopeammin, kun vain odottelee maltillisemmin ja nauttii muistakin jutuista! ;)

      Poista
  3. Tästä postauksesta tuli hyvä mieli :) Mukavia elämän pieniä suuria asioita, ja useampi sama kuin täälläkin. Ja tuo tyyny - se on hieno! Taidanpa piipahtaa hemtexissä minäkin ;) Minä kyllä syyllistyn edelleen turhan paljon juuri lomien ja viikonloppujen odottamiseen, vaikka suurin osa elämästähän tapahtuu juuri arkena. Läsnäolon taitoa edelleen opetellen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi tyyny on kyllä ihana, piipahda ihmeessä ;) Se kyllä kertoo olennaisen asian kodista, ja etenkin olkkarista... kotona pitäisi aina olla hyvä! Mut toi on yleistä, että odotellaan liikaa viikonloppuja ja lomia.. vaikka onhan se vähän tyhmää. Toki niistäkin pitää nauttia, mutta opetellaan molemmat tässä hetkessä elämisessä! Sellaista tää elämä on.. oppimista! :)

      Mut kiva että tuli hyvä mieli :)! Ps. Mun jalat sat-tuu nyt... crossi ja running perättäisinä päivinä on aika kova setti ;)

      Poista
    2. Munkin jalat on tohjoa :D En olisi kyllä päässyt yhtään lujempaa tänään, ja nyt sen tuntee... Huipputunti, ja kiitos seurasta!!

      Poista
  4. Twin Peaks on tosiaan paras! Ei silti kannata miettiä sitä ainakaan illan pimeimmillä hetkillä juoksulenkeillä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin on! Mut totta, ei pidä ajatella liikaa, tai voi tulla pupu pöksyyn ;)

      Poista
  5. Heh, otsikon luettuani päässä alkoi soimaan Zen Cafén Antaa vituttaa :D

    Kivaa kurkistelua sun elämään tämä haastevastaus! :) Sydänkoru aiheutti awww-fiiliksiä, viikottaiset lautapeli-illat ystävien kanssa kuulostaa ihan huikeilta, sohvaan ja kotiin samaistun 100-prosenttisesti ja hellyyttävä Nukkumatti vaihtoi korvamadon Zen Cafésta Nukkumattiin! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, ojj, Zen Café <3 ;)

      Hehehe, kiva että pääsit vähän sisälle mun elämääni kans! Ajattelin toteuttaa päivä kanssani postauksen kans lähiakoina! ;) On kiva antaa vähän enemmän itsestäni teille lukijoille! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)