keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Epäonni kääntyi euforiseksi spinning-onnellisuudeksi!

Hämärä kuva cycling-studoistamme

 Tänään töiden jälkeen saavuin SATSille, kuten nyt jo aika monena keskiviikkona (ellen ole kaverin kanssa treenaamassa), ja pukkarissa huomasin, että kaikki ei ole pakattu salikassiin.. ensinnäkin, multa puuttui urheilusukat, mutta oli onneksi tavalliset ylimääräiset.. sitten multa puuttui ponnari... noo, ei se mitään, tungin hiukset ison pannan alle, heh. Ei siinäkään mitään, mitä nyt niska vähän kuumotti enemmän... sitten kun huomasin, että mun juomapullokin puuttuu, meinasin luovuttaa... mutta sitten päätin että EN! ja menin ostamaan gatoraden kuntokeskuksen myymälästä.. joka oli lopulta ihan hyvä veto ;)

Kuinka tyhmä ihminen voi olla..? Heh.. pakkasin laukun illalla väsyneenä, ja sen kyllä huomaa! Puuuhh.. mutta siis kahet kengät mulla oli ja kaikki muu oleellinen, joten mitäs pienistä ;)

Tein ensin pikasen 30 minuutin ylävartalotreenin salin puolella. Ehdin tekemään vain penkkipunnerruksen, etutaljan, haukkarin, pystypunnerruksen, vatsat ja ojentajadipit.. mut ihan kiva pikasetti! Päivän päätreeni oli kuitenkin spinning-salissa!

Maksimisyke tänään. 

Keskiviikon spinning on huippuohjauksessa tapahtuva interval-tunti, kesto 55 minuuttia, joten polkemista tulee aina se tunti kun menee vähän etuajassa saliin jo. Tunti koostuu lämmittelystä, työosuudesta ja palauttelusta. Työosuus koostuu interval-tunnilla neljästä sykenostosta (n. 4 minuuttia) ja välissä palautellaan. Ihan tosi kova tunti, yks SATSin kovimmista!

Tänään oli ihan tooooodella hyvä treeni! ;) Sain sykkeet pilviin ja muutenkin... tehtiin tosi raskaalla polkemisella ja hitaammalla temmolla, paljon ylhäältä ajoa.. kaikkea mistä mä pidän! Voiko olla parempaa, kuin totaalihikoileminen spinning-salilssa, euforinen fiilis, palauttelubanaani, sauna ja raikas suihku... ei mun mielestä! ;)

Aika hikinen treeni oli...

Mä aloitin spinningissä käynnin kaks vuotta sitten kun liityin SATSiin. Tykästyin heti koko touhuun! Kesällä ei tuu juuri spinning-salissa poljettua, mutta talvella se on oiva treeni, kun ei tee mieli lähteä ulos! Mulla on klossikiinnikkeillä varustetut kengät, jotka oon ostanut joskus Biltemasta. Niitä käytin kesällä mun uuden polkupyöräni kanssa, kun otin siihen kaksipuoleiset polkimet (toisella puolella klossi, toisella tavallinen alusta). Mä en voisi kuvitellakaan spinningiä ilman klossikenkiä...

Klossikiinnike
Mun pyöräilykengät

Mutta ahhh, mitä euforinen olo. <3 Iiihhh... kuinka onnelliseksi liikunta voi ihmisen tehdä!

4 kommenttia:

  1. Et todella ole ainoa unohtelija, mäkin olen ihan krooninen, milloin mitäkin on kotona, usein just se pullo tai sukat :) Taitaa jotenkin kuulua taudinkuvaan :rolleyes:

    Kovat maksimit kans :D Sain muistaakseni kesällä parhaimmillaan oikein väkisellä väännettyä 189 - eihän ne vertailukelpoisia tietty oo, mutta tuntuu se silti hassulta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! No hyvä etten ole ainoa.. pullo olis missä tahansa muussa treenissä voinut olla kotona, paitsi spiningissä.. oon kerran meinaan meinannut kuolla spinningiin ilman pulloa!! :D

      Heh, mä en tiedä kuinka luotettava toi maksimisyke on... oon tasan kellottanut sykettäni vaan tolla Suunnolla.. pitkään aikaan ei ole ollut tuommoisia lukemia... mut eihän noi ole vertailukelpoisia, ja siks en tahdokaan yleisesti täällä puhua sykkeistä täällä. Kamalan yksilöllisiä.

      Poista
  2. Heh, onkohan tää joku unohteluiden viikko, ku ite unohdin maanantaina ne kengät :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, selkeästi ;) Mut hyvä treeni, parempi mieli! Tunnin jälkeen en ees muistanut ettei ollut ponnaria ja ehkä toi gatorade vaan paransi mun spinning suoritusta !

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)