maanantai 4. elokuuta 2014

Terkkuja lomalta!

Ihanaa, kun on loma! Vaikka kuinka arki on ihmisen pääasiallista aikaa, ja siitä pitää nauttia (niinhän mä nautinkin), niin on loma silti ihmisen parasta aikaa. Voi nukkua pidempään ja heräillä kaikessa rauhassa tähän päivään. Miettiä, mitä sitä tänään haluaisi tehdä - vai haluaako mitään ylipäätään. Rakastan rauhallisia aamuja kahvikuppi kädessä. Arkena kun syön aamupalani aina töissä. 


Lomalla voin nauttia liikunnasta vailla muita suunnitelmia. Voin tehdä asioita suunnittelematta ja mennä vieläkin enemmän tahdon ja fiiliksen mukaan. Mä tykkään harrastaa liikuntaa helteelläkin, kun silloin tulee hiki. Täytyy vaan olla tarkkana nesteytyksen kanssa. Mä kannankin kesällä aina juomaa mukana ulkoliikunnassa. Ostin Jukolasta tällaisen hyvän kahvapullon, jossa menee pieni määrä nestettä lenkillä kätevästi. Pitkillä lenkeillä mulla on aina vähintään puolen litran pullo mukana. Kannan sitä kädessä, sillä oon tottunut siihen niin hyvin. Oon juossut yhden maratoninkin kokonaan pullo kädessä.

Lomalla nautin spontaanista tekemisestä. On tärkeintä, ettei kaada liikaa odotuksia lomaa kohtaan, sillä asioilla ei ole tapana yleensä mennä niinkuin on ajatellut. Tärkeintä on nauttia vapaudesta, rentoudesta, näistä hullun ihanista keleistä, toisista ihmisistä ympärillä. Mun tärkein tavoite lomalle on se, että mä oon rentoutunut. Mulla on tiedossa vielä pieni Tallinnan reissu rakkaiden ystävien kanssa sekä mökkireissu toisten rakkaiden ystävien kanssa. Koko loman kruunaa viimeisenä lomapäivänä oleva seikkailutapahtuma, johon suuntaan ystäväni kanssa. Mutta siitä kuulette taatusti lisää! Melontaa on jo harjoiteltu, heheh!

Edellisyönä palattiin Suomeen viikon reissulta. Palaan niihin tunnelmiin paremmalla ajalla, mutta olipahan upea reissu. Kuka arvaa, missä oltiin? ;)



Nyt lähden metsäpitkikselle ja mustikoidenpoimimishommiin ystävän kanssa. Kyllä on ihanaa lomailla kavereiden kanssa samaan aikaan! Nauttikaa kesästä, kohta se ihanan kirpakka syksykin tulee jo!

12 kommenttia:

  1. Hei, hyvää lomaa ensimmäiseksi! Onneksi säät vielä suosii teitä myöhäislomalaisia:) Ite olen jo töissä koneen ääressä...
    Lomalla oli hyvä kyllä tehdä kaikenlaista puuhastelua etenkin mökillä tai yhdistettynä marjastukseen, kunnon hyötyliikuntaa! Mutta ootko sie törmänny ongelmaan nimeltä sykemittari? Ite oon pyrkiny ottamaan talteen kaikki suoritukset sen avulla (jotta ne voi ladata Polarin nettisovellukseen, joka kertoo palautumisajan ja tehdyt suoritukset ja sykejakaumat jne. niin pysyy kärryillä mitä on tehnyt ja millä syketasoilla. Ja kun kaikki suoritukset on siellä, myös palautumiset no varmasti oikein) Vaan ei tuota lomalla viiti sitä aina pitää kun urheilu voi olla tuntien aikana tehtyä halonhakkuuta, jossa välillä saatetaan syödä tai käydä uimassa...Tää on näitä länsimaisen ihmisen ongelmia :D Eikä mun mittari taida uintiin ees soveltua.
    Mutta siis piti kysymäni, että käytät sä sykemittaria kuin ahkeraan ja hyödynnätkö sitä suoritusten seuraamiseen ja kuinka se onnistuu lomalla? Vai pidätkö kirjaa muuten?
    T:Heikki

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heikki, huomenna paluu töihin mullakin :)

      Sykemittari. No, mulla ei ole tällä hetkellä käytössä sykemittaria, vaikka se Garminiin kuuluukin se vyö. En vaan tiedä sykerajojani, niin ei se sykemittarin kanssa kulkeminen silloin miellytä. Liikun tällä hetkellä fiiliksen mukaan ja se toimii nyt! Ei oo siis lomaongelmia ;)

      Kirjaan treenit, kestot ja mitat yms. Heiaheiaan!

      Poista
  2. En arvaa tai tunnista missä olitte mutta hienolta näyttää! Täälläkin lomaillaan ja just Tallinnaan lähdössä mutta eipä taideta olla samaan aikaan? Hyvää lomanjatkoa kuitenkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, nyt olen paljastanut ;)! Oltiin kyllä samaan aikaan Tallinassa, heh. Muttei taidettu törmätä!

      Poista
  3. Ihanaaihanaa! Lomalla on edelleen ihanaa:) Odottelen jo sun alppi-postausta. Insta-kuvat antoivat vihiä jo upeasta reissusta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Whiii, reissu oli upea ja loma oli upea - huomenna töihin ;)

      Poista
  4. Kuulostaa kyllä niin ihanalta ja tulee ihan oma loma mieleen <3 Oli niin ihanaa ottaa rennosti ja olla vailla suurempia suunnitelmia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lomalla on kyllä huippua. <3 Välillä sitä niin kaipaa joutenoloa!

      Poista
  5. moi!piti tulla tähän laittaa viestii,kun ajeltiin autolla eilen aurinkolahteen,taisit illalla olla juoksulenkillä?jotenkin heti näytit tutulta..vaikkei koskaan muuten kuin blogissa olla nähty!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, en oo kyllä ollut juoksemassa aurinkolahdessa. En tuolloin, enkä varmaan koskaan... :D En liiku sielläpäin. On joku kaksoisolento mennyt ;)

      Poista
  6. varmaan sitten!han oli sun näköinen ja mies vielä pyörällä..

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)