sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

#KaveritPoluille -yhteislenkki

Törmäsin trailrunning.fi-sivustolla mahtavan kuuloiseen kamppikseen, jossa kokeneempien polkujuoksijoiden on tarkoitus houkutella muita ihmisiä mukaan polkulenkeille. Minä en missään nimessä voi sanoa itseäni kokeneeksi polkujuoksijaksi, mutta en enää aivan aloittelijakaan ole. Pari vuotta on jo enemmän tai vähemmän tullut tallattua lähialueiden metsiä ja tehtyä myös muutama juoksureissu vähän kauemmillekin poluille. Kansallispuistot tarjoavat esimerkiksi mahtavia merkittyjä reittejä. Oken kuitenkin sitä mieltä, että monet kivat polut löytyvät ilman opasmerkintöjä. Ne pitää vain löytää joko kokeilemalla polun päätä ja katsoa, mihin se johtaa tai juoksemalla etukäteen kartalle suunnittelemaa reittiä pisin. Minä käytän jonkin verran vapaa-aikaani siihen, että tutkin alueiden polkuverkostoja karttapalveluista tai suunnistuskartoista ja suunnittelen, mihin olisi kiva lähteä juoksemaan.


Koska minulla on jo tosiaan monenlaisia reittejä päässäni tai kartoillani valmiina, on kiva ottaa joskus mukaan myös muita innokkaita polkujuoksijoita. Olen muutamien kimppalenkkien jälkeen huomannut, että ihmiset todella arvostavat sitä, että joku pyytää muita mukaan lenkille ja esittelee itselleen tutun reitin muille. Minä olen aiemminkin pitänyt blogilenkkejä ja aina vastaanotto on ollut mahtava. Viimeksi juostiin Leppävaaran maisemissa huhtikuussa seitsemän naisen voimin ja meillä kaikilla oli niin mukavaa! Ei ollut vaikeaa päättää, että toden totta osallistun tähän Kaverit poluille -kampanjaan ja järjestän kesän ensimmäisen blogin yhteispolkulenkin.

Minulla on siis ilo ilmoittaa, että seuraava blogin yhteislenkki järjestetään maanantaina 13.6 klo 18 alkaen Vaakkoin alueella EspoossaLähtöpaikka on Vihdintien varrella Saarijärven kohdalla (kts. kartta). Tarkoituksena on juosta noin kympin lenkki, ja aikaa mennee noin 1,5 tuntia, joten vauhti on rauhallinen ja pidetään kuvaustaukoja, jotta jokainen saa hengähtää välissä. Tämä lenkki on todellakin tarkoitettu kaikille! Ei ole väliä, oletko juossut poluilla aiemmin vai et, pääasia, että jaksat hölkätä noin kympin lenkin maantiellä yhtäsoittoa. Silloin sinulle ei tule ongelmia nytkään! Tapahtumaan voit ilmoittautua Facebookissa tai sitten laittamalla mulle sähköpostia (hanna.taimen(a)gmail.com), jotta saat tiedon mahdollisista muutoksista.  Jos sinulla on tarvetta kyydille, niin mun autoon mahtuu muutama. Tervetuloa mukaan!!


Jos et pääse mun lenkille mukaan, niin kannattaa osallistua kamppikseen muuten. Järjestä sinä kimppalenkki tai vie edes kavereita mukanasi juoksemaan suosikkipoluillesi tai menkää tutkimaan jotain uutta paikkaa. Olen varma, että seuralainen ilahtuu uusista ja vaihtelevista reiteistä. Tässä hauskassa kampanjassa on myös palkintoja luvassa, joihin kannattaa tutustua. Lenkin järjestäjät voivat päästä jonon ohi ilmottautuman ensi kevään Bodom Trailille tai saada Bodom Trail -paidan itselleen. Kaikki lenkille osallistujat ja kuvan jakaneet osallistuvat Helsinki City Trail -osallistumisoikeuksien ja Salomon-juoksurepun arvontaan. Minä päätin, että jos satun saamaan Bodom Trail -paidan itselleni kimppalenkin vuoksi, niin arvon sen lenkillä mukana olleille. Nyt siis kannattaa lähteä mun mukaan viikon päästä poluille! :)

Tapahtumaani saa kutsua toki muitakin tuttuja mukaan! Laitetaan kaikki yhdessä liikkeelle, eikö joo? :) Olethan sä mukana?

4 kommenttia:

  1. Hei huippu kampanja ja ihana, että järkkäät yhteislenkkejä! :)

    VastaaPoista
  2. Olen tutustunut uudelleen polkujuoksuun, kun jalkani kaipaa asfalttia ja hiekkateitä pehmeämpää alustaa. Olen toki juossut poluilla ennenkin, mutta tuo kampanja sai innostumaan mahdollisuudesta houkutella kaverit ja tutut polulle kirmaamaan. =) Yhteisjuoksut ovat mun suosikkijuttu. Kiitos kivasta postauksesta! _M_

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. Poluista on apua jalkavaivoihin kyllä. Ite tykkään pitkikset vetää poluilla, niin jalat kestää paljon paremmin. Hei joo, kutsu kaikki kaverit mukaan poluille, hienoa!! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)