keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Yhteistreenit ne naisen tiellä pitää

Syksy on monelle varmasti sellainen motivaation laskun aika. On pimeää koko ajan, väsyttää ja paleltaa. Miten sitä muka saisi itsensä liikkeelle? Mun täytyy tunnustaa, että itsellä ei ihan kovin suuria motivaatio-ongelmia ole edes näin syksyllä, mutta olen miettinyt, että ainakin liikuntatreffien sopiminen pitää monet liikkeessä. Ei sitä niin vain kehtaa laittaa "en pääsekään tänään" -viestiä, kun toinen odottaa sua saapuvaksi lenkille tai salille. Eihän?

Mulla on nyt koko ajan jotain liikuntatreffejä kavereiden kanssa. Tiinan kanssa olen treenannut jo pidemmän aikaa lähes säännöllisesti salin puolella. Ollaan toteutettu Tiinan suunnittelemaa salitreeniä, joka on ollut todella toiminnallinen, sykettäkin nostattava treeni. Olen tykkännyt siitä tosi paljon, ja tänään viimeksi käytiin sitä tekemässä. Mä olen saanut tosi paljon virtaa salille juurikin näiden yhteistreenien ja hyvän ohjelman kautta. Saan todellakin itsestäni irti myös salin puolella. Tosin, vieläkin huomaan välillä, että isompikin paino olisi voinut olla sopivampi tai että teen asioita mukavuusalueella. Mutta sellainen mä olen. Olen kuitenkin aika paljon päässyt myös omalta mukavuusalueelta, ja se on hyvä juttu. Ensi viikolla aloitamme uuden salitreenin yhteistreeniksi, joka on mun suunnittelema. Siitä tulee hitusen voimapainotteisempi, ja toki olen miettinyt myös kestävyyslajeihin sopivia liikkeitä. Tosin Tiinankin tekemässä treenissä oli hyvin juoksuakin tukevia liikkeitä, kuten boksihyppy ja askelkyykkykävely.


Kuva: sats.fi

Eilen olin taas toisen kaverini kanssa kokeilemassa Tikkurilan Elixian TRX-tuntia. Mä en tiedä olenko kertonut, että mun SATS-korttini päivittyi yhdistymisen myötä myös Elixioihin, joten nyt saan treenata missä vaan SATS- tai Elixia-keskuksessa. Pääosin käyn edelleen omalla kotisalillani, mutta silloin tällöin on kiva kokeilla jotain muutakin, ja lisäksi nykyään moni kaverini on myös ainakin jomman kumman keskuksen jäsen, joten yhteistreenimahdollisuudet ovat suuremmat. Tikkurila on aika kaukana musta katsottuna, mutta mitä sitä ei tekisi hyvien yhteistreenien vuoksi?! Kävimme ensin ystävän kanssa juoksemassa vajaa tunnin lenkki, jonka jälkeen suuntasimme Elixialle. TRX-tunti kiinnosti kovasti, sillä itsekin salilla teen usein TRX-narujen kanssa liikkeitä. Elixialla kyseessä oli 30 minuutin mittainen intensiivinen treeni, jossa ensin lämmitellään, ja sitten tehdään liikepattereita. Mä olin ihan hapoilla jo lämmittelyn jälkeen! Silti taistelin treenin läpi, ja tykkäsin kyllä todella paljon. Liikkeet olivat tehokkaita, ja ohjaaja oli hyvin ajantasalla tullen esimerkiksi korjaamaan mun asentoja lähes joka liikkeessä. Tänään on etenkin jalat ja keskivartalo ollut kipeänä. Tosi hyvä treeni, olispa tätä lähempänäkin! No, onneksi siellä kauempana on ihan huipputreeniseuraa, niin jaksaa aina välillä lähteä ;)


Juoksulenkkitreffejäkään ei voi olla koskaan liikaa. Mun blogin yhteislenkki oli ihan tosi mukava, ja sen jälkeen viime viikon keskiviikkona pikkupakkasella olin ihanien Karoliinan ja Hillan (Cloudberry's life -blogi) kanssa juoksemassa vajaa 13 kilsan lenkin. Oli tosi ihanaa juosta noiden samanhenkisten ihmisten kanssa, ja vaikka Hillaakin näin ensimmäistä kertaa, oli silti suut vaahdossa koko ajan puhumisesta. Tulipahan ainakin kunnon peruskuntolenkki, kun Pitää Pystyä Puhumaan Puuskuttamatta taisi toteutua aika hyvin! Enemmän varmaan puuskutettiin puhumisen ilosta, kuin lenkin vauhdista. Silti lenkki oli tosi hyvä, sillä juurikin noilla peruslenkeillä sitä kuntoa kasvatetaan ja ylläpidetään. Kiitos vielä ihanasta lenkkiseurasta, Karkki ja Hilla! Otetaanhan pian uudelleen?!


Karkille kiitos näistä kuvista.

Mä olen myös miettinyt blogille seuraavaa yhteislenkkiä. Kellojen siirtämisen vuoksi en viitsi pitää lenkkiä maastossa arki-iltana, sillä se vaatisi kaikille otsalamput. Todennäköisesti seuraava blogilenkki voisi olla 22.-23.11, mutta koska siihen on vielä kolme viikkoa aikaa, niin tarkkaillaan ensin säätiedotuksia. Laittakaahan tuo viikonloppu kuitenkin muistiin, mikäli kevyt polkulenkki kiinnostaa ;)

Miltäs teidän kalenterit näyttää? Onko teillä paljon yhteistreenejä tiedossa? 

18 kommenttia:

  1. Jee, yhteistreenit on kyllä ihan parhaita! Niiden aikana on kiva vaihtaa kuulumisia, ja samalla tulee treenikin hoidettua pois alta. Meidän viime viikon lenkki oli kyllä tosi kiva, eli otetaan uusiksi pian ehdottomasti! :) Polkujuoksu 22-23.11 viikonloppuna kuulostaa myös hyvältä! Laitan jo ylös alustavasti! Mulla on jotenkin välivaihe meneillään nyt treenien suhteen, tai kai sitä voisi kutsua maratonista palautumiseksi :D Tuntuu tavallaan, että olen jo palautunut (jalat on ihan normaalin tuntuiset), mutta tiedän, etten varmasti todellisuudessa ole vielä kuitenkaan 100% back in business. Mun seuraava tavoite on päästä taas kunnon treenirytmiin. Syksyn puolikkaiden ja maran aikana tuli tietysti levättyä aika paljon, ja normi rytmi on hieman kateissa, kun jatkuvasti palautuu edellisestä tai valmistautuu seuraavaan. Nyt haluaisin päästä taas treenailemaan vähän enemmän, ja yhteistreenejä sopis kalenteriin aika paljon, että niitä vaan sopimaan siis! :) Kivaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva jos tuo polkulenkki kulostais hyvältä :)! Ja joo, maratonilta palatutumiseksi sitä kutsutaan! Ota rauhassa vaan vielä hetki :) Mut uskon, että odotat jo normitreenirytmiin pääsemistä! Vaikka tapahtumat on huippuja, on se oma treeniarki vaan kuitenkin melkein parasta. Itekin oli aika loppu tapahtumiin kesäkuussa. Nyt on ihana taas treenailla kunnolla ja sopia treenejä :) Ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  2. Hei, mä voisin kans merkitä alustavasti tuon kalenteriin jos huolit hitaammatkin mukaan?! :)
    Mulla on kyllä valitettavan vähän yhteistreenejä kalenterissa kun kaverit ei ole innostunut juoksusta tai asuvat niin kaukana. Mutta silloin kun on mahdollisuus yhteislenkkeihin, olen super innoissani! :) Se on hyvää vaihtelua yksin puurtamiselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin tulet mukaan :)!!

      No joo, ymmärrän. Harmi, että sulla ei oo lähempänä treenikavereita, mutta tuntuupa yhteistreenit sit paljon kivemmalta. Tuut ehdottomasti juoksemaan mun blogilenkille!

      Poista
  3. Yhteistreenit on parhautta! Monesti mä näänkin kavereita lähinnä treenien merkeissä viikolla. Nyt oon kyllä treenannut jonkun verran yksinkin, kun olen päässyt jo päivällä ja illat menny ristiin kavereiden kanssa, mutta yleensä vähintään yhdet yhteistreenit on viikossa. Täytyy laittaa kalenteriin toi yhteislenkkipäivä :).

    Mä pääsen tosiaan kanssa nykyään kaikkiin Elixian ja Satsin keskuksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep, on kyllä ihana vaihtaa kuulumisia vaikka siellä lenkkipoluilla kavereiden kanssa :) Ja tosiaan, tuu ihmeessä yhteislenkille tällä kertaa, olis huippua! Toivottavasti ei oo kasoittain lunta viel sillon, että päästäis poluille!

      Jep, kiva, tuut satsille balanceen joku kerta ;)

      Poista
  4. Mä olin juuri tällä viikolla uuden blogituttavuuden kanssa lenkillä ja kivaa oli. Ensi viikolla uudestaan. Yhdessä treenaaminen on kivaa. Pian alkaa juoksukouluun. Pitää joskus pamauttaa täältä Turusta noille yhteislenkeille. Olisi kiva tutustua teihin PK-seutulaisiin bloggaajiinkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siistiä! :) Hieno juttu! Millon sun juoksukoulu alkaa?

      Hei mä käyn aina silloin tällöin siellä Kaarinassa, esim. ensi viikonloppuna! Pitää sopia yhteislenkki joku kerta ;)

      Poista
  5. Kivoja yhteistreenejä sulla ollut! :) Ihana kun jaksat järkätä näitä, silleenhän mekin taidettiin alunperin alkaa treenailla yhdessä! Mulle meidän salitreenit on kyllä aina ehdottomasti yksi treeniviikon kohokohdista :) Sun lisäksi mulla on yks hyvä kaveri, jonka kans käydään jumpalla yhdessä miltei viikoittain. Välillä myös ulkoillaan yhessä Teemun kans. Joogat sun muut teen ihan mielellään myös yksin, mut hikitreeneissä on tosi kivaa ja motivoivaa treenata yhdessä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, ja huippua että ollaan tavattu :)! Nykyään sun kanssa on niin luonnollista treenata, ja ne on kyllä aivan huippuja! Kivaa, että sullakin on muitakin treenikavereita, ja vitsit, ulkoilu tuon toisen puoliskon kanssa on kyllä huippua! :) Hikitreeniin se toisen tsemppi on kyllä korvaamatonta! :)

      Poista
  6. Mäkin oon kokeillut TRX-tuntia joskus. Se kuuluu oman salin viikko-ohjelmaan. :) Oli kyllä kivaa!

    Hitsi, kun en voi ottaa osaa noihin yhteislenkkeihin. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, tosi kiva! TRX:llä saa kyllä sika kovan treenin tehtyä!

      Ja no niimpä, sulle kyllä soisi niitä kivuttomia juoksuaskelia. Hali. <3

      Poista
  7. Yhteistreenit on aina yhtä piristäviä ja sitten sitä miettii että miksei tätä tee useammin, vaan puurtaa yksinään jossain pururadalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niiiiinpä, mutta onhan se helpompaa ite vaan lähteä treenaamaan, kuin sopia niitä treffejä kavereiden kanssa! Mut huippuja ne kyllä on! :)

      Poista
  8. Heips! Pääseekö suht uusi bloggaaja myös mukaan? :) mulle kävis ainakin tuo 23.11. Aamupäivä! Kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No heips! Todellakin, mukaan vaan! Varmaan ensi viikolla kirjoittelen lisää infoa lenkistä :) En vielä tiedä, pidänkö lenkin lauantaina vai sunnuntaina, mutta aamupäivällä enivei. :) Tervetuloa mukaan! Ja kiiiitos! Taidanpa pistäytyä sun blogissa kans ;)

      Poista
    2. Jee! Mahtavaa! Jään siis odottelee infoa! Kivaa treeniä sinne :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)