sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Sunnuntai on lenkkipäivä!

Kiitos hirveästi kaikille tsemppailuista edelliseen postaukseen, se auttoi! Ja tokihan se mun lepokin varmasti auttoi asiaan, sillä jo iltaa kohden kurkku alkoi tuntua normaalilta ja tänäaamuna ei ollut mitään merkkiä kurkkukivusta, jihaa!! Tosiaan eilinen meni aivan ihanasti ystävien kanssa niiden meidän järkkäämien leffafestareiden parissa. Tuli katsottua kolme elokuvaa (Cloud Atlas, Take this waltz ja Argo), joka oli oikein hyvä setti tuommoiseen tapahtumaan. Lisäksi tuli herkuteltua oikein urakalla ja rupateltua ihanien ihmisten kanssa. Aivan onnistunut päivä, kerrassaan! Noin klo 01 oltiin saatu leffat pakettiin, ja siivottua leffateatteri kuntoon!


Meillä oli lisäksi turkulaiset yötä, joten saatiin nauttia ystävien seurasta vielä tänäänkin, ihanaa! Oltiin sovittu, että mennään aamubrunssille aika lähelle meitä, ja kun aurinko paistoi, päätettiin kävellä noin 3km:n matka brunssipaikalle ja takaisin. Brunssi oli herkullinen, kerrassaan! Namiiii. :P


Kun vieraamme lähtivät neljän aikoihin, aloin soitella lenkkiystäväni kanssa eräästä asiasta. Selvisi sitten, että hän oli jo tänään käynyt lenkillä, vaikka olimme sopineet lenkin huomiselle. Höh, ilmeisesti hänen teki juosta mieluummin yksin tai sitten vain aurinkoinen ilma vetosi häneen. Vähän petyin tästä, mutta kun minunkin iltasuunnitelmat menivät puihin, päätin itsekin siirtää lenkin täksi päiväksi, koska ilma oli upea ja kurkku ei ollut enää yhtään kipeä, onneksi! Pääsin lähtemään siinä puoli viiden aikaan juoksemaan, ja oli kyllä hieno ilma, kun aurinko paistoi ja lämmitti naamaa vielä tuohonkin aikaan. 

Mulla oli taas juoksuflow päällä! Huomaa kyllä, kun jalat on saanut pari päivää levätä, niin lenkki kulkee kuin lentäminen vaan. Juoksin ihania reittejä, rantaa nuolien, itseasiassa lähes samoja reittejä, kuin viime lenkillä. Sitten kuitenkin päätin hieman pidentää lenkkiä kertämällä vanhan asuinalueen rantaa pitkin, ja näin ollen lenkin pituus kasvoi 22 kilometriin! Olin siis 2 tunnin ja 20 minuutin juokseminen jälkeen, lähes seitsemältä, kotona, hämärän laskeutuessa ilmaan! Olen niin onnellinen, että tuli lähdettyä lenkille, ja että kurkku ei ärtynyt mitenkään - jee, olen terve!! Ehkä mä olin vaan jotenkin niin väsynyt tuossa muutama päivä sitten, että siksi kroppakin antoi siitä merkkejä.. kuka tietää lopulta.



Yksi uusi juttu mulla oli tänään lenkillä, nimittäin musiikki! Mä oon aina tähän asti juossut ilman musiikkia, mutta tänään laitoin vanhat kuulokkeet korville, ja puhelimesta spotifyn laulamaan! Musiikkilistaa en ehitnyt tehdä (tarpeeksi pitkää), mutta laitoin toisen lempibändini, Biffy Clyron, soimaan, ja annoin mennä! Jostain syystä mun kännykkä temppuili tunnin jälkeen, ja laitoin sitten musiikin pois, mutta oli kyllä sittenkin kiva kuunnella musiikkia! <3 Täytyy jatkossakin ehdottomasti kuunnella...

Kuunteletteko te musiikkia lenkkeillessä tai treenatessa ylipäätään? Mistä laitteesta kuuntelette? Onko teillä treenimusiikkimaku erillainen kuin musiikkimaku yleisesti? :)

Vitsit, miten ihana oli juosta, ja nyt on kyllä hyvä mieli siirtyä kohti kevyttä viikkoa.. kyllä, taas! Huhhuh.. Enää 11 viikkoa Tukholmaan (jos laskin oikein!) eli ehdin tehdä enää pari tällaista treenijaksoa.. pitää vähän loppua kohden modata kyllä jaksotusta, kun siellä on HCR sotkemassa kuvioita kuitenkin vähän! 

No, kevyen viikon ohjelmassa on kevyttä hölkkää, ehkä uintia, venyttelyä ja katsotaan, mitä kivaa keksinkään! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

6 kommenttia:

  1. Jos juoksen yksin kuuntelen yleensä musiikkia mp3-soittimeltani. Juostessa en voi kuunnella mitään nättejä balladeja, vaan silloin pitää musassa ehdottomasti olla vähän ytyä. Eli vähän mulla on urheilumusa ja muu musa erikseen. Toisaalta en taas nykyään ehdi hirveästi kuunnella musiikkia muuten kuin urheillessa tai autoa ajaessa ;).

    Mahtava lenkki sinulla!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä kuuntelen jo valmiiksi aika menevää musiikkia, niin nyt ei haitannut, että en ollut tehnyt soittolistaa valmiiksi :) Ehkä jollain vauhtilenkillä olis vielä tärkeämpää olla rokkenrollia soittimessa! :)

      Jee, lenkki oli kyllä hyvä! Huomas, että oli koko viikonlopun tankannut, kun energiat ei loppunut ollenkaan :)

      Poista
  2. Ehdottomasti musiikkia, kulkee juoksu jostain syystä lennokkaammin! Hienon lenkin oot juossu, mun täytyy muutama pitkä vielä ennen HCR juosta jotta taas saa pitkänlenkin tuntuman jalkoihin.
    Ja muutenkin mennä taas ulos juoksentelemaan eikä vaan sisällä matolla tikutella.

    Mulla kanssa ollu useamman kerran tässä keväällä kaktus kurkussa, mut sitten se on onneks kadonnu ittekseen tai siitä syystä, että oon yrittäny hätistää sitä milloin milläkin poppakonstilla. Tähän asti kevääseen siis menty onneks ilman flunssaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näköjään yllättävästi lähes kaikki kuuntelevat musiikkia lenkkeillessä! Kyllä munkin täytyy totutella moiseen paremmin :)

      Puolikkaalle treenatessa mun mielestä hyvä "pitkis" on sellainen 75-100 minuuttia, ei kannata liian pitkiä juosta heti. Aivan hyvin riittää tuommoiset :)

      Kiva, että säkin olet välttynyt flunssalta, niin mäkin!

      Poista
  3. Moikka :) Mä en yleensä koskaan kuuntele musaa lenkillä vaan hengailen vaan omien ajatusten kanssa :D Aika usein tulee suunniteltua vaikka mitä lenkeillä tai sitten vaan antaa ajtusten lepäillä ja nauttii maisemista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä oon ihan samanlainen sitten :) Toisaalta toi musiikki lenkillä oli kivaa vaihtelua, ja kun lenkkien pituudet kasvaa, niin välillä sitä kaipaa jotain "aktiviteettia", mutta ei aina. ;) Siksi yritän totutella juoksemaan myös musat korvilla!

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)