sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Ruokablogini

Mulle tuli pyyntö, että voisin laittaa muutama postaus takaperin esinntyneen kanaruokaohjeen jakoon. Kyseessähän on siis mun miehekkeen bravuuri, Vihreä currybroileri. Jos yhtään aasialaiset ruuat kiinnostavat, niin suosittelen tätä ruokaa! Aivan herkulliset maut! :)

Mä en tämän jälkeen varmaan täällä blogissa aijo ruokaohjeita jaella, koska mulla on sitä varten oma ruokablogi, jota olen pitänyt nyt noin kolmisen vuotta. Sinne tulee enemmän tai vähemmän aktiivisesti kirjoitettua ruokaohjeita, jotka on pääosin mun tekemiä, mutta välillä myös Kimmon tekemiä. Aivan ihanaa, kun kimmo on myös tykästynyt ruuanlaittoon! Hän laittaakin meillä usein arkena ruokaa! :)

Täällä blogissa tulen kyllä puhumaan ruuasta, mutta lähinnä sen vaikutuksesta mun treeneihin tai päinvastoin. Olen suunnitellut ruokaan ja ravintoon liittyvää tekstiä kyllä. Mutta muuten jaan kaikenlaisia ruokaohjeita, pääosin arkisia sellaisia, toisessa blogissani, eli Kokataan-blogissani! Menkää sinne tutustumaan, jos aihe kiinnostaa yhtään ;)



Tässä kuitenkin tämä ohje..

Vihreä Currybroileri


Näitä tarvitset: 

400-500g broilerinfilettä
2-3 ruokalusikallista vihreä curry -tahnaa
hieman öljyä pannulle
iso tlk kookosmaitoa
n. puolikkaan limen mehu ja kuori raastettuna
7-8 kaffirlimetinlehtiä
1-2 rkl kalakastiketta
1-2 rkl ruokosokeria


  1. Raasta limen kuori ja purista mehu. 
  2. Kuutioi broileri. 
  3. Kuumenna öljy ja vihreä curry -tahna pannulla. 
  4. Lisää kookosmaitotölkin sisältö ruokalusikallinen kerrallaan pannulle antaen seoksen välillä kuumentua. 
  5. Lisää broileri ja kaffirlimetinlehdet ja kiehuta noin parikymmentä minuuttia kunnes kana on kypsää. 
  6. Lisää oman maun mukaan limen kuorta ja mehua sekä kalakastiketta ja sokeria. 
  7. Tarjoile jasmiiniriisin kera.

Ps. Mä olen lomalla!!! JEEE!! Ensi viikko menee rennoissa tunnelmissa, ja siitä enemmän huomenna... 

1 kommentti:



  1. Vehreä tonnikala-raejuustosalaatti

    ruokaohjeita

    Ainekset 1 tlk tonnikalaa vedessä 200 g/purkki raejuustoa (rasvaa max 1.5) puolikas iso paprika (tai yksi pieni) 1 keräsalaatti 1 suolakurkku 1/2 pieni Sipuli mustapippuria tuoretta persiljaa Ohjeet Sekoita tonnikala ja raejuusto. Mausta seos mustapippurilla ja persiljalla. Jätä hetkeksi maustumaan. Pilko sillä aikaa sipuli, paprika, salaatti ja suolakurkku. Sekoita ainekset...

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)