perjantai 29. maaliskuuta 2013

Näillä eväillä pitkikselle!

Huomenta.. tulin vain pikaisesti näyttämään mun aamupalani, jota juuri tankkaan kehooni.. reilu 30 minuutin päästä pitäisi olla ystävän kanssa sitten jo lenkkipolulla, tarkoituksena olis juosta 2-2,5 tuntia!

Eiköhän näillä eväillä jaksa? ;)




Miten te tankkaatte aamupalalla lenkille, joka olis tarkoitus startata aamupäivällä? 

Ihanaa pitkäperjantaita kaikille! Mulla on siis oikein pitkäperjantain pitkis, heheh! Rentoutukaa! Muistakaa, että lepo ja tankkaus ovat lähes yhtä tärkeitä, kuin treeni ;)

11 kommenttia:

  1. Hehhehee just söin aamupalaa ja kuvailin appelsiinia joka mulla oli lautasella juuri tollain samanlailla lohkottuna kun sun kuvassa. =) Nam.

    Hyvää lenkkiä ja pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehehe :) Hauska sattuma! Appelsiinit ovat niin hyviä!

      Hyvää pääsiäistä myös sulle!

      Poista
  2. Tämän aamun setti (aamupala kl:7, kisa kl:11:00)

    - Kahvia maidolla
    - Iso puurolautanen tehty kauraleseistä
    Lisukkeena puuroon:
    - Viipaloitu banaani
    - Maapähknävoita 1rkl
    - Raejuustoa ½ desi
    - Maitoa

    Pari tuntia vielä ennen kisaa join Gainomaxin :) Hyvin jaksoi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos tällaisesta vinkistä!! Mä itse oon kisoja ennen syönyt pastaa, ja nyt Tukholmassa ei varmaan ole mahdollista, koska tankkaus pitää tehdä hotellin aamupalalla. :) Kaikki aamupalavinkit ovat siis tervetulleita ;)

      Poista
  3. Mietin et minkä pitusilla lenkeillä sä oot kokenu tarpeelliseks alkaa miettiin syömisiä tarkemmin? Kun siis jotkut ihan lyhyet (tyylii 5km) lenkit nyt menee vaikka tyhjällä mahalla aamusta ja noi mun pisimmät eli n. 10km mittaset nekin nyt on sujunu kunhan nyt on jotain sinä päivänä syöny, tai etten oo oikein jaksanu miettii syömisii... Vai pitäskö, voisko se vaikuttaa jotenkin selkeesti kehitykseen jos jo lyhyempien lenkkien osalta miettis vähän et miten syö ennen lenkkiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä aina vaikuttaa lenkkeihin ne ruokailut siinä ennen.. mä olin ennen sellainen, että nousin ylös sängystä ja lähdin suoraan lenkkipolulle. Nykyisin en pysty siihen, ja tajusin tämän kun multa loppui totaalisen voimat aamulenkiltä, jolla olin pelkän banaanin voimalla! Mun mielestä kannattaa aina ennen lenkkiä yrittää katsoa, että lautasella olis jotain nopeita hiilareita. Itelle ainakin ravinnolla on positiivinen merkitys, oli lenkki sitten lyhyt tai pitkä. :)

      Poista
  4. Mä syön usein arkisin aamupalaksi rahkaa, marjoja ja leseitä. Viikonloppuisin, jos on tarkoitus lähteä vielä sporttailemaan, syön lisäksi ruisleivän. Siitä combosta tosin tulee niin maha täyteen, että yleensä sellainen tunti on vähintään hyvä odottaa "mahan laskemista" aamupalan syömisen jälkeen :) Mutta itsekin olen kyllä huomannut, että sillä on iso merkitys miten hyvin on syönyt ennen raskasta urheilusuoritusta. Minä kuulun siihen ihmiskategoriaan, joka kiukustuu helposti nälkäisenä, enkä todellakaan voisi kuvitella, että lähtisin esim. aamulla lenkille tyhjällä mahalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah! Mäkin kiukustun nälkäisenä :D Joo, sun aamupalasetit kuulostaa hyviltä, että on just kaikkea ravinnonlähteitä. Toi puuro oli mulle positiivinen yllätys, sopis vatsalle tosi hyvin :) Ja rahkapohjainen smoothie siihen päälle.. tosin, vatsa oli ekat 30 min aikast täynnä, mutta noi myös laskeutui tosi nopeasti :)

      Poista
  5. Puuroa marjoilla + Kahvia ja viipale, pari Realia, päälysteenä aamupalajuustoa, kultakinkkua, tomaattia ja/tai kurkkua. Mun perussetti. Tunti aamupalan jälkeen lenkille tai salille. Töihin menen joka pv vasta klo 15.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä setiltä juurikin ennen treeniä! Muutoinhan tuossa ei ole hirveästi proteiinia, joka pitäisi nälkää, mutta sopii varmasti todella hyvin liikuntapainotteisiin aamuihin! :)

      Poista
    2. Jep, protskut syön sitten vasta treenin jälkeen :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)