sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Isänpäiväviikonloppu kotikonnuilla

Pitkästä aikaan olin viettämässä viikonloppua kotikonnuilla Turun seudulla, josta niin minä, kuin Kimmokin ollaan kotoisin ja meidän perheet siellä yhä asustelevat. Sinne on aina ihana mennä ja nähdä kaikkia rakkaita ihmisiä, mutta onhan nuo nyt todella kiireisiä viikonloppuja, jvarsinkin os kummankin perheitä tahdotaan nähdä. Tänä viikonloppuna oli tarjoitus viettää kunnolla isänpäivää, joka ainakin itselleni on todella tärkeä juhlapäivä, koska olemme niin läheisiä iskän kanssa. Ollaan muun muassa asusteltu useampi vuosi ihan kahdestaan vanhempieni eron jälkeen. Siinä jos jossain viimeistään meistä tuli todella läheisiä, vaikka olen kyllä aina ollut isin tyttö.



Perjantaiksi olin suunnitellut iskälle mun lahjani, joka tietyisti sisälsi yhdessäoloa. Sitä kun ei voi olla liikaa tuon 160 välimatkakilsan vuoksi. Laitettiin ensin Kimmon kanssa hyvää ruokaa, jota yhdessä söimme. Ruuaksi oli pihvejä, lantturansiksia, guacamolea, korianteri-tomaattisalaattia ja vihersalaattia fetalla. Ruoka oli tosi hyvää, vaikka itse sanonkin, ja eiköhän se isällekin uponnut ;) Jälkkäriksi tarjolla oli raakasuklaata ja isän naisystävän tekemiä leivonnaisia. Ruokailun jälkeen lähdettiin kohti Turun linnaa, jossa meitä odotti suosittu Kidutusta, kuolemaa ja kummituksia -opaskierros. En ollut aikoihin käynyt Turun linnassa, joten se oli jo itsessään elämys. Turussa on oikeasti paljon nähtävää ja koettavaa, joten on ihana välillä katsoa kaupunkia ihan turistin silmin. Pitäisi tehdä samaa välillä Helsingissä, koska oikeasti mulla on paljon upeita turistipaikkoja näkemättä ja kokematta. Turun linnan K-15 -kierros oli tosi mielenkiintoinen ja hyvin toteutettu, ja sai kyllä ihokarvat pystyyn. Voin suositella, vaikka taitavat tältä syksyltä olla loppuunmyytyjä. Ilta oli oikein onnistunut hyvässä seurassa!


Lauantaina oltiin Kimmon kanssa suunnistamassa, kun kerta mahdollisuus siunaantui. Siistiä vielä marraskuussakin suunnistaa ihan kunnon metsässä! Suot olivat märkiä ja nastarit kastuivat kunnolla jääkylmästä vedestä, mutta liikkeessä jalat lämpenivät heti. Oli hieno tunne, kun maassa oli vähän lunta paikoitellen. Metsä oli niin kaunis ja hyvän tuoksuinen, ja minä olin ihan fiiliksissä. Suunnistus sujui omalla tasollani ihan hyvin, ja oli kiva ottaa pisin ja haastavin rata. Jotkut rastivälit oli pitkiä, ja oli kiva vertailla tuloksia Kimmon kanssa jälkikäteen. Kimmo oli taas mua nopeampi pari minuuttia, vitsit, kun se on nyt kehittynyt paljon! ;) Suunnistuksen jälkeen käytiin mun äidin luona syömässä herkkuruokia ja sitten suunnattiin maalle Kimmon perheen luokse. Siellä rentouduttiin muun muassa saunoen, syöden ja telkkaria katselleen.



Tänään juhlittiin isänpäivää vielä kunnolla! Kävin oman isäni kanssa brunssilla Turun Fontanassa, jossa olin ekaa kertaa. Fontana oli ihan kiva brunssipaikka, ei mikään paras, mutta ruoka oli kyllä tosi hyvää ja mielestäni sitä oli tarpeeksi. Sain vatsani tosi täyteen salaateilla ja jälkkäreillä. Leipää en tainnut ottaa ollenkaan, kroisantin täytin makealla hillolla ja lämpimiä ruokia otin tosi vähän. Salaatit oli kaikki tosi hyviä ja makeat myöskin. Mehuun olisi voinut vähän panostaa, mutta tunnelmaltaan paikka oli viihtyisä. Oli ihana saada viettää vielä aikaa iskän kanssa. Iskältä olen oppinut paljon hyviä asioita elämän varalle, kuten olemaan tarkka rahankäytön kanssa, rakastamaan läheisiä, olemaan ahkera ja tunnollinen. Iskä on liikunnallinen, humoristinen, kiltti ja aina tilanteen tasalla. Toisaalta isäni on melko temperamenttinen, ja sekin on piirre, jonka olen itselleni saanut. Arvostan isääni todella paljon! Iskä on se ihminen, jolle soitan varmaan ensimmäisenä, kun mulla on jokin hätä.


Hyvää isänpäivää kaikille! Mitenkäs te sitä vietitte? Miten muuten viikonloppu meni?

Mulle tämä oli treenin puolesta kevyempi viikko, ja ensi viikolla olisi tarkoitus taas palailla kovemman treenin pariin niin lihaskunnossa, pitkissä lenkeissä kuin korkeasykkeisenkin treenin suhteen. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

12 kommenttia:

  1. Ihanan kuuloinen viikonloppu sullakin ollut!:) Mä kirjottelinkin omasta kivasta viikonlopusta jo blogiin, ja huomenna tulee jatko-osa! :) Oli kyllä ihan huippuviikonloppu! Mun isukki on ollut viikonlopun saaristossa, joten ei sen kanssa päästy juhlimaan yhdessä, mutta tehtiin tänään H:n isälle brunssi ja omaa isiä onnittelin tietysti myös! :) Kivaa alkavaa viikkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli kyllä ihana viikonloppu :) Kuten sullakin! Noo, sä varmasti näät iskääs useammin, niin ehditte sitten juhlia myöhemminkin! Ja isin tytöille isänpäivä on joka päivä, eikö? ;)

      Oli kummallinen isänpäivä, ekaa kertaa ilman pappan läsnäoloa. :/ Mutta niin se elämä menee! Pitää nauttia asioista, joita elämässä on! :)

      Kivaa viikkoa, Karkki! Pian lenkille? ;)

      Poista
    2. Joo, mennään! :) Laitetaan viestiä fb:ssä!

      Poista
    3. Tuu ens viikon lauantaina ;)

      Ja katotaan joku muukin päivä!

      Poista
  2. Kuulostaa mukavalta! Mä tein isänpäivänä 13-tuntisen työpäivän, joten en ehtinyt moikkaamaan isiä. Mukavaa viikkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiii, olipas pitkä työpäivä! No, moikkaat iskää sitten myöhemmin! Kiitos samoin, ihanaa uutta viikkoa Suvi :)

      Poista
  3. Kiva viikonloppu teillä ja kiva lukea miten kauniisti kirjoitat sun isästä <3. Mä kävin moikkaamassa isää haudalla. Isänpäivä on vielä mulle vähän ristiriitainen päivä. Toisaalta ihana juhlia omien lasten isää, mutta sitten taas omaa isää on kova ikävä. Me oltiin tytön kanssa Hangossa juhlimassa siskon lapsia joten kotonakin lapset antoivat omalle isälleen lahjansa vasta illalla. Miehen isä nähtiin jo viime viikonloppuna. Kivaa viikkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tanja <3 Voi että, sulla onkin ikävämpi tilanne. Ymmärrän isänpäivän ristiriidan. Onneksi sulla on lasten isä, jota voitte juhlia :) Kivalta kuulostaa teidänkin viikonloppu! Mukavaa uutta viikkoa sullekin!

      Poista
  4. Mä tykkäsin Fontanasta kyllä tosi paljon, kun kävin siellä ystäväni kanssa :) Mut tosiaan se oli mun eka kerta brunssilla niin vertailukohtia ei oikein ole :D

    Isänpäivänä tuli vaan mieleen et eipä olla nyt vuoteen nähty isän kanssa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä se Fontana oli hyvä, oikeesti :) Mutta jonkun Sandron jälkeen on vähän vaikea arvioida näitä brunsseja, hehe ;) Ja Turussakin mielestäni Samppalinnan brunssi on parempi, mutta kyllä Fontanakin kelpasi :)

      Voi ei, kurja tilanne, Pia :( Hali <3

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)