sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Leppoista liikuntaa


Tänään tosiaan aurinko paistoi taivaan täydeltä tuolla varsinais-Suomessa, jossa oltiin viettämässä päivää Kimmon perheen luona. Oltiin jo alkujaan sovittu, että tänään sitten juostaisiin vähän pidempi lenkki alle, jotta meidän tiimillä (hehe!) on mahdollisuudet päästä maaliin HCR:lla (joo, en epäile omaa kuntoani, mutta tuon toisen puoliskon ehkä vähäsen ;))!

Eilisen valvomisen jäljiltä nukuttiin aika pitkään ja päästiinkin aamupalan laskettua vasta siinä vähän ennen puoltapäivää liikkeelle, mutta oli kyllä niin hyvä fiilis! Mulla oli ekaa kertaa tänä vuonna yhdet ohuet trikoot jalassa talvitrikooiden tai tuplatrikooiden sijaan, ja juoksutakin alla oli vain t-paita! Mahtia! Olo oli jotenkin niin kevyt! ..ja voin sanoa, jos olisin juossut yksin, lepoviikon ja tuon fiiliksen jäljiltä olisin varmaan pinkonut aikamoista vauhtia tuon lenkin, mutta nyt oli hyvä, että juoksin seurassa, niin lenkki todellakin pysyi mulle kevyenä, kuten oli tarkoituskin!


Tuolla maalla noi lenkurat on aika vähissä, ja oikeastaan ainoa lenkki, joka siellä on, on noin 12km pitkä. Päätettiinkin lähteä juoksemaan se... kun tultiin yhteen risteykseen noin 10,5 km:n juoksun jälkeen, ehdotin Kimmolle, josko juostais vielä yksi matka edes takas niinkuin bonukseksi, ja yllätyksekseni sain positiivisen vastauksen! Eli kaikenkaikkiaan juoksulle tuli mittaa yli 14km, ja nyt ehkäpä uskon, että me päästään vielä yhessä maaliinkin kahden viikon päästä.. se, millä ajalla, jää sitten ihan mysteeriksi!


Kaiken kaikkiaan lenkki oli aivan ihana, kun oli niin hyvä ilma, mitä nyt vähän tuuli aika lujaakin paikoitellen, seura oli huippua, joskin vähän hiljaista ja jalka ja mieli oli kevyt. Mä oon sitä mieltä, että välillä kaiken suorittamisen keskellä on ihan tervettä juosta tällaisia leppoisia sunnuntailenkkejä, eikä aina vahdata kelloa ja yrittää juosta kovempaa kuin edellisellä kerralla! Nämä rauhalliset pk-lenkit ovat niitä, jotka meidän peruskunnon hinaa ylös. Ja ennen kaikkea nämä tekevät mielellekin hyvää. Ei liikunnan tarvitse aina olla totista suorittamista, vaan joskus voit kesken lenkin nauttia, ja pysähtyä ja katsoa ympärillesi. Ihmetellä maailman kiertokulkua, luonnon kauneutta ja olla ylpeä siitä, että kuntosi on niin hyvä, että voit nauttia lenkkeilystä vailla suurta pinnistämistä ja ponnistamista.


Näillä sanoilla vastailen vielä haasteeseen, jonka sain tuossa jokunen aika sitten Annalta, jossa on tarkoitus vastata 5 kysymykseen, ja haastaa seuraavat vastaamaan omiin kysymyksiin. Kiitoksii vaan, täältä pesee:


1. Oletko enemmän aamu- vai iltaihminen?
No, pakko sanoa, että aamuihminen, silloin saan enemmän aikaan, ja iltaisin vain nollailen lähinnä!

2. Mikä on suurin motivaationlähteesi?
Mulla on suuri elämänhalu, joka ohjailee mua mun elämässä eteenpäin! Tahdon kokea kivoja asioita, ja oppia nauttimaan jokaisesta hetkestä. Liikunnassa mua motivoi hyvä fiilis, ja sopivat tavoitteet!

3. Mitä aiot hankkia seuraavaksi?
Hankkia? Ai liikuntaan liittyen? Noooh, varmaan uusia juoksuvaatteita ainakin!

4. Suosikkitreenisi?
Pitkä juoksulenkki, tai vauhdikas intervallitreeni. Myös bodybalance on yksi mun lempparitreeneistä tällä hetkellä - onneksi kehokin kaipaa välillä kevyempää ja erillaista treeniä!

5. Jos saisit mahdollisuuden kokeilla ihan mitä lajia vain, mitä haluaisit kokeilla?
Siis osaisinko mä sitä sitten kans? Mä haluisin tehdä jonkun ihan mahottoman hienon uimahypyn!! :D

Tässä mun kysymykset:
1. Kuulutko johonkin kuntokeskukseen tällä hetkellä? Jos kyllä, niin mikä on parasta siellä paikassa? Ja jos et kuulu, niin miksi et?
2. Mikä on sun ykköstavoite liikunnassa tänä vuonna?
3. Jos saisit osallistua ihan mihin vain liikuntatapahtumaan seuraavaksi, mihin tahtoisit osallistua?
4. Mikä on lempi treenisi tai viikottainen treeni, jota odotat?
5. Mitä mieltä lähipiirisi on sinun liikuntaharrastuksesta?

Haastan tähän haasteeseen uusimpia blogituttavuuksia eli Paulan, Ninnin, Maryan ja Karoliina Emilian. Olkaas hyvät ;)

Hauskaa ja liikunnallista viikkoa kaikille!
Mulla alkaa nyt viimeiset 4 kovaa treeniviikkoa ennen keventelyitä, jännää!

4 kommenttia:

  1. Nuo lenkit on niin parhaita, ei paineita eikä stressiä, joten flowtilaan päätyy helposti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, just näin :) Ja mulla kesti oivaltaa toi, kun aluksi harmittelin itelleni vauhdin hitautta, mutta sit aloin miettiä, että hitot, oon kevyellä viikolla, mitä mä tässä stressaan?!?! :D

      Poista
  2. Oho, haastoin sut vaikka sut onkin näköjään haastettu jo! Ignore :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut hei, ei haasteita voi olla liikaa! Otan vastaan, ja voisin kuvailla samalla herkkujakin ;)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)