sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Uimassa...

Uinti on tehokasta liikuntaa, jota tulee kyllä harrastettua liian harvoin. Jotenkin se lähtemisen vaikeus, kastuminen, uikkareissa palloilu... tuntuu vastenmieliseltä. Heh. Mutta tänään lähdettiin heti aamupäivällä kohti uimahallia. Piti mennä salillekin ensin, mutta lähtö jäi niin myöhäiseksi, niin mentiin vain uimaan.



Ja heeei, oon aika naatti! Kyllä toi uinti on hyvä laji ;) Vaikka tuntuu, että viime kerrasta (puoli vuotta sitten!) tekniikka on parantunut ja kädet jaksaa tehdä paremmin vapaaunnin vaativaa liikettä. Mulla on uinnissa sellainen tausta, että olen joskus 4-vuotiaana oppinut uimaan, olen ollut vesipeto pienenä ja sitten ala-asteikäisenä kävin uinnin tekniikkakurssin. Koskaan en oo sitten enempää treenannut uintia, ja lopulta vähille se on jäänyt. Kuitenkin, jos käyn uimassa, uin pääasiassa vapaauintia.



Tänään uuin 1500m noin 45 minuutissa. Vauhti ei siis päätä huimannut, mutta keskityin tekniikkaan, ja tein pitkiä, hitaita ja ei-niin-kuluttavia liikkeitä ja uinti tuntui hyvältä. Jee. Taidan jatkossakin käydä uimassa. Harmitti, kun tämä uimahalli, jossa tänään käytiin, meidän lähihalli, ei ole niin hieno... aika vanha, eikä ole poreallasta palautumisaltaana. Heh.


Kyllä toi uinti täytyy ottaa satunnaisesti liikuntaviikkoihin. Hyvää perustreeniä koko keholle ja oikeastaan se on tosi kivaa hommaa! Vaikeinta uinnissa on vaan se lähteminen.. jotenkin lenkille, ja jopa salillekin lähteminen on helpompaa. Mutta ehkä nyt petraan tässä asiassa! :)

2 kommenttia:

  1. Uinti on kivaa..mutta minulle jotenkin vaikeaa saada aikaiseksi. Löytyisipä joku uinti kaveri jonka kanssa "pakko" käydä niin tulisi käytyä.

    VastaaPoista
  2. Uinnissa ehkä korostuu se aikaan saaminen ja lähteminen. Jotenkin kun on altaassa, se on kivaa ja hienoa, mutta lähteminen on vaikeinta. Toivottavasti löydät jonkun uintikaverin. :) Minä oon käynyt avomieheni kanssa uimassa, mutta ei sekään ole sama, kuin kävisi naispuoleisen kaverin kanssa... vois mennä yhdessä saunaankin. :)

    VastaaPoista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)